اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

آیا Lancia Ypsilon HF الکتریکی بهتر از Alpine A290 عمل می کند؟

چند روز پس از معرفی Alpine A290، لانچیا از حداکثر قدرت برقی Ypsilon HF خود رونمایی کرد. در نهایت 280 اسب بخار قدرت خواهد داشت. رقیب آن از گروه رنو پیشی گرفته است. خب، به هر حال روی کاغذ…

به گزارش دنده 6 – خودروهای برقی اسپرت شهری. پس از Abarth 500e تا حدودی ترسو با 150 اسب بخار قدرت، چندین خودروساز در حال راه اندازی یا آماده سازی برای رونمایی از مدل های بسیار جمع و جور با مکانیک اسپرت هستند. Alpine A290 اولین مدل الکتریکی در تاریخ این برند، خود را به عنوان پسر عموی تند رنو 5 E-Tech Electric با موتوری که بسته به نسخه آن به 180 یا 220 اسب بخار قدرت می‌دهد، معرفی می‌کند.

در Stellantis، این Lancia Ypsilon است که مسئول پاسخگویی با نوع HF خود است که در ابتدا با قدرت 240 اسب بخار در زیر کاپوت مانند آلفارومئو جونیور و Abarth 600e مجهز به پیشرانه مشابه معرفی شد. چند روز پس از اعلام پاداش غافلگیرکننده 40 اسب بخاری برای Junior Veloce Elettrica، این گروه تأیید می کند که این Ypsilon HF از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 280 اسب بخار نیز بهره خواهد برد.

آیا هدف Alpine A290 خیلی کوتاه بود؟
بنابراین، روی کاغذ، ایتالیایی صراحتاً از فرانسوی‌ها پیشی می‌گیرد: نه تنها 60 اسب بخار بیشتر از A290 با قدرتی تقریباً در حد رنو مگان RS قدیمی حرارتی (و همتراز با تویوتا GR یاریس در قدرتمندترین) به رخ می‌کشد. خودروهای شهری در جهان!)، اما Ypsilon HF همچنین دارای یک قفل مکانیکی دیفرانسیل واقعی است که در آن Alpine با مدیریت الکترونیکی خوب برای تعدیل گشتاور به چرخ‌های جلو کار می‌کند. با 0 تا 100 کیلومتر در ساعت اعلام شده در 5.7 ثانیه در مقایسه با 6.4 ثانیه برای A290 در سریع ترین پیکربندی، لانچیا به راحتی برنده مسابقه از نظر عملکرد خط مستقیم است.

به اندازه ای است که ما را متعجب می کند که آیا Alpine در مشخصات خود در مقایسه با ارقام منتشر شده توسط لانچیا کمی محتاط نبوده است. بدیهی است که ما در اینجا در مورد داده های تئوری صحبت می کنیم و نکته اصلی لذت رانندگی و راندمان دینامیکی تولید شده توسط این نوع ماشین های جدید باقی می ماند. A290 در پایان سال 2024 عرضه خواهد شد و Ypsilon HF تا تابستان 2025 وارد بازار نخواهد شد. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم این دو را با فولکس واگن ID.2 GTI در داوری 2026 مقایسه کنیم، باید کمی صبر کنیم. قیمت عاقلانه، لانچیا باید کمتر از 47000 یورو و همچنین Alpine در پیکربندی پیشرفته خود قیمت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا