اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آینده نمایشگرهای بزرگ خودروها به کجا می‌رسد؟

در صحبت با Autocar، مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز، Markus Schäfer می‌گوید که ظاهراً مرسدس در مسیری قرار دارد که حتی صفحه نمایش‌های بیشتری را در خودرو بینید! تکامل بعدی، نمایشگر گوشه به گوشه است؛ یعنی از چپ به راست به صفحه نمایش‌های بدون مرز مجهز می‌شود.


Schäfer نوید یک تجربه واقعا خیره‌کننده را از OLED بزرگی که از فناوری LG استفاده می‌کند و بیش از ۵۵ اینچ (۱.۴ متر) عرض دارد، می‌دهد. در همین حال، هایپراسکرین فعلی از سه نمایشگر مجزا تشکیل شده است: یک نمایشگر کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی، یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۷.۷ اینچی و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو.


بی ام و Archrival راهی برای قرار دادن صفحه نمایش در مکان‌های دیگر کابین خودروهای لوکس خود کشف کرده است. ما در مورد صفحه نمایش ۳۱.۳ اینچی که در سری ۷ از سقف بیرون می‌آید صحبت نمی‌کنیم. هر دو پنل درهای عقب این پرچمدار دارای صفحه نمایش لمسی ۵.۵ اینچی برای دسترسی به ویژگی‌های مختلف هستند.


با این حال، بی ام و نشان داده که می‌خواهد مسیر متفاوتی را با محصولات آینده در پیش بگیرد. موج بعدی خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم Neue Klasse، تنظیمات فعلی صفحه نمایش کنار هم را از بین خواهد برد.

در عوض، این رقیب باواریایی می‌خواهد از دست این نوع نمایشگرها خلاص شود و آن را با یک نمایشگر هدآپ گسترده جایگزین کند. علاوه بر این، سیستم اطلاعات سرگرمی به مرکز داشبورد نزدیک‌تر می‌شود.

در مورد آئودی، کانسپت گرنداسفر که تصور می‌شود پیش‌نمایشی از جایگزین A۸ باشد، دارای صفحه‌نمایش گسترده داشبورد بود. این خودرو همچنین دارای یک نمایشگر مجزا برای راننده بود که روی ستون فرمان نصب شده است.


مسیر روشن است؛ خودروسازان از شر دکمه‌ها و دستگیره‌های معمولی خلاص می‌شوند و دسترسی به آن عملکردها را در صفحات لمسی بزرگ یکپارچه می‌کنند. این فقط مختص برندهای لوکس نیست، زیرا به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان اصلی خودرو نیز به تدریج از کنترل‌های سنتی دور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا