اخبارفناوری و تکنولوژی

ابداع لباس شنا نوآورانه برای برندگان المپیک توسط ناسا

یک لباس شنای نوآورانه با کمک ناسا ابداع شده که عملکرد شناگر را بهبود می دهد و بیشتر از لباس های موجود در بازار دافع آب است.

به گزارش دنده6  به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شناگرانی که در ماه جاری میلادی در المپیک پاریس برای دستیابی به مدال طلا رقابت می کنند، احتمالا لباس های شنای نوآورانه ای می پوشند که عملکرد آنها را بهبود می بخشد. پیش بینی می شود این فناوری جدید به تولید لباس شنایی منجر شود که بیش از هر مایوی تا به حال تولید شده ای دافع آب باشد.

ورزشکاران حرفه ای از هم اکنون اشتیاق خود برای این محصول را نشان داده اند و بسیاری از آنها معتقدند چنین مایویی به عملکرد آنها کمک می کند. برند اسپیدو جدیدترین نسخه از لباس شنای Fastskin LZR Racer را ارائه کرده است. به گفته تولیدکنندگان، لباس شنای مذکور نه تنها دافع آب هستند بلکه احساس بی وزنی را نیز فراهم می کنند.

این لباس شنا بدون درز است و بخشی از آن از ماده پلی یورتن ساخته شده است. ناسا نیز در طراحی آن همکاری کرده تا قابلیت شناور ماندن را تضمین و از عضلات به اندازه کافی پشتیبانی کند. به این ترتیب شناگران می توانند با سرعت بیشتر و مدت طولانی تر شنا کنند.

اسپیدو همچنین مشغول توسعه لباس های شنای پیشرفته تری است از جمله لباس هایی از جنس پلی یورتن و مواد دیگر و یک لباس کاملا پلی یورتن به نام Jaked0.1. برای شناگران و ورزشکاران حیاتی است تا لباس شنایی بپوشند که شکل کارآمدتری دارند و سبب می شود آب با مقاومت کمتری به اطراف حرکت کند.

این شرکت قبلا نیز در تولید لباس شنا نوآورانه عمل کرده است. این شرکت یک لباس شنایFastskin ابداع کرده که شبیه بافت پوست بدن کوسه بود. در همان سال حدود 83 درصد شناگرانی که این لباس را به تن داشتند برنده یک مدل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا