اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

ادامه رویاپردازی تویوتا در خارج از کره زمین!

حضور در بزرگترین نمایشگاه تاریخ اخیر

نمایشگاه خودروی توکیو که برای سال ۲۰۲۳، به عنوان نمایشگاه ژاپن موبیلیتی تغییر نام داد، در حال تبدیل شدن به بزرگترین نمایشگاه در تاریخ اخیر است. تقریباً همه خودروسازان داخلی حضور پررنگی خواهند داشت، از جمله تویوتا با لندکروزر الکتریکی خود و یک پیکاپ کوچک که می‌تواند رقیب فورد ماوریک باشد.

در حالی که تمام خودروهای مفهومی دیگر برای استفاده در جاده های عمومی در نظر گرفته شده‌اند، این نمونه اولیه یک آفرودر برقی دو نفره است که برای فضای بیرونی مهندسی شده است.

این خودروی آزمایشی که با نام Toyota Space Mobility شناخته می‌شود، دارای سیستم تمام چرخ محرک و یک موتور الکتریکی برای هر چرخ است. این خودرو می‌تواند از صخره‌هایی با ارتفاع نزدیک به ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی متر) بالا برود و همچنین می‌تواند شیب‌های ۲۵ درجه‌ای را نیز تحمل کند.

سبک و چابک

به ما گفته می‌شود که این چیزی بیش از نمایش است، زیرا تویوتا آن را به عنوان نمونه اولیه معرفی می‌کند که به صورت واقعی آزمایش خواهد شد.
Space Mobility که برای محیط‌های فرازمینی ساخته شده، به‌طور قابل پیش‌بینی کوچک است؛ چرا که باید در زمین‌های ناهموار سبک و چابک باشد. تویوتا می‌گوید که تنها ۱۳۶ اینچ (۳۴۶۰ میلی‌متر) طول دارد، بنابراین آن را فقط کمی کشیده‌تر از یک کِی کار می‌کند.
کروزر Lunar و Space Mobility تنها پروژه‌های تویوتا نیستند که برای فرازمینی طراحی شده‌اند. در ابتدای ماه، بیبی لونار کروزر با نشانه‌های طراحی FJ۴۰ و لاستیک‌های بدون هوا رونمایی شد. همچنین دارای موتورهای درون چرخ بود و برای فتح زمین های ناهموار روی زمین و فراتر از آن تصور می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا