اخبار خارجیاسلایدشو

ارزان‌ترین خودروهای 1000 اسب بخار در سال 2024

درحالیکه قبلاً باشگاه هزار اسبی فقط مختص هایپرکارهای میلیون دلاری بود، امروزه سدان‌ها و پیکاپ‌هایی با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلار چنین قدرتی را ارائه می‌کنند.

به گزارش دنده 6 – تا همین چند سال پیش، یک خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری جزء داستان‌های علمی تخیلی بود تا اینکه سروکلهٔ بوگاتی ویرون پیدا شد. البته هنوز هم اکثر خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری از دسترس بخش عمده‌ای از مردم خارج هستند ولی قیمت این اسب‌های بخار چهاررقمی به‌طور پیوسته در حال کاهش است. درحالی‌که درگذشته خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخاری با قیمت‌های میلیون دلاری عرضه می‌شدند، هم‌اکنون چند خودرو با چنین قدرتی زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند و مدل‌های زیادی را هم می‌توان با قیمت زیر یک میلیون دلار پیدا کرد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با ارزان‌ترین خودروهای هزار اسبی در سال ۲۰۲۴ آشنا شویم.

۱۰-آستون‌مارتین والهالا
قیمت: ۸۵۰,۰۰۰ دلار

پیشرانه                                   ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت                                      ۱۰۱۲ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                       ۲.۵ ثانیه

قیمت سوپرکار هیبریدی والهالا هرچند با واژهٔ ارزان‌ترین جور درنمی‌آید اما هنوز هم زیر یک میلیون دلار است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۹ در قالب کانسپتی با نام AM-RB 003 معرفی شد و پس از مشکلات لجستیکی که تولید آن را به تعویق انداخت، سرانجام قرار است اواخر امسال راهی بازار شود. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت والهالا که از مرسدس گرفته شده به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این سوپرکار بریتانیایی همچنین تکنولوژی‌هایی مثل DRS را هم از فرمول یک گرفته است.

۹-لامبورگینی روئلتو
قیمت: ۶۰۴,۳۶۳ دلار

پیشرانه                                     ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت                                         ۱۰۱۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                           .۴ ثانیه

ویژگی منحصربه‌فرد روئلتو این است که اولین سوپرکار پلاگین‌هیبریدی V12 جهان محسوب می‌شود. در این خودرو، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی در کنار سه موتور الکتریکی قرار گرفته است که مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار می‌رساند. روئلتو سوپرکاری چهارچرخ محرک است اما به انتخاب راننده می‌تواند در حالت محرک عقب یا محرک جلو هم قرار گیرد. این ماشین از ۱۳ حالت رانندگی مختلف بهره می‌برد که برای محیط‌های رانندگی مختلفی از شهرهای شلوغ گرفته تا پیست مسابقه مناسب خواهد بود. یکی از این حالات، روئلتو را فقط با استفاده از دو موتور الکتریکی جلو به حرکت درمی‌آورد و آن را به یک خودروی تمام الکتریکی ۱۸۰ اسب بخاری تبدیل می‌کند.

۸-فراری SF90 استراداله
قیمت: ۵۲۷,۷۶۴ دلار

پیشرانه                                  ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت                                    ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                     ۲.۴ ثانیه

SF90 که در سال ۲۰۱۹ به مناسبت ۹۰ سالگی بخش موتوراسپرت فراری یعنی اسکودریا فراری معرفی شد، اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی مارانلو محسوب می‌شود. نام این خودرو نیز مخفف اسکودریا فراری است که با خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۹ این شرکت مشترک است. به همین دلیل، برای تمایز این دو از یکدیگر، برای سوپرکار جاده‌ای از پسوند استراداله استفاده شده است. SF90 همچنین اولین فراری موتور وسط چهارچرخ محرک هم محسوب می‌شود. در این خودرو، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تولید می‌شود. پنج سال پس از معرفی SF90 نیز فراری نسخهٔ وحشی‌تر آن را با نام XX معرفی کرد که ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

۷-برابوس راکت ۱۰۰۰
قیمت: ۴۸۴,۹۲۹ دلار

پیشرانه                                         ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت                                            ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                               ۲.۶ ثانیه

برابوس راکت ۱۰۰۰ که بر اساس مرسدس AMG GT63 S E Performance ساخته شده است، قوی‌ترین محصول برابوس محسوب می‌شود و تنها در ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد. در سینهٔ این خودرو نسخه‌ای بشدت اصلاح‌شده از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار دارد یعنی همان موتوری که در آستون‌مارتین DB12 هم می‌بینیم. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری در عقب، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همراه است و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. راکت ۱۰۰۰ از ارتقاءهای دیگری شامل کیت بدنه، دیفیوزر کربنی و سیستم اگزوز جدید هم بهره می‌برد.

۶-لوسید ایر سافایر
قیمت: ۲۴۹,۰۰۰ دلار

پیشرانه                                            الکتریکی سه موتوه
قدرت                                              ۱۲۳۴ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                                  ۱.۹ ثانیه

لوسید ایر که اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، یک سدان تمام الکتریکی لوکس است که ترکیبی از کابین لوکس، صندوق بار کاربردی و پرفورمنس فوق‌العاده را ارائه می‌کند. نسخهٔ پرچم‌دار سافایر مدل جدیدی است که در سال ۲۰۲۴ به خانوادهٔ ایر اضافه شده و قیمت بسیار گران‌تری نسبت به دیگر نسخه‌های این سدان الکتریکی دارد (قیمت تیپ پایهٔ پیور از ۷۰ هزار دلار آغاز می‌شود). بااین‌حال، سافایر با مجموعه‌ای از ارتقاءها مثل یک موتور الکتریکی اضافه، ترمزهای کربن سرامیکی و تنظیم مجدد سیستم تعلیق ارائه می‌شود. افزایش قدرت در سافایر اما به قیمت کاهش شعاع حرکتی تمام نشده و حتی برد این نسخه از تیپ‌های پایین‌تر بیشتر است.

۵-پورشه تایکان توربو GT
قیمت: ۲۳۰,۰۰۰ دلار

پیشرانه                                   الکتریکی دو موتوه
قدرت                                      ۱۱۰۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                         ۲.۲ ثانیه

تایکان توربو GT به‌عنوان پرچم‌دار جدید خانوادهٔ سدان الکتریکی پورشه، چند ماه پیش معرفی شد. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ دو موتورهٔ تایکان توربو S استفاده می‌کند که در عقب به یک موتور جدید مجهز شده است. البته تایکان توربو GT در حالت عادی ۷۸۹ اسب بخار قدرت دارد اما با فعال کردن لانچ کنترل این رقم به ۱۰۳۳ اسب بخار می‌رسد و برای دو ثانیه نیز حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ تبدیل شد.

۴-هنسی ماموت ۱۰۰۰
قیمت: ۱۳۳,۲۹۰ دلار

پیشرانه                              ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت                                 ۱۰۱۲ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                  ۳.۲ ثانیه

رم TRX به‌خودی‌خود هیولای بسیار قدرتمندی است اما هنسی که اشتهای سیری ناپذیری برای قدرت دارد، به لطف یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری جریان بالا، قدرت را از ۱۰۰۰ اسب بخار فراتر برده است. نتیجه خلق پیکاپی است که می‌تواند سریع‌تر از فراری روما از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. برای ماموت پکیج آفرود هم قابل سفارش است که ویژگی‌هایی مثل لاستیک‌های آفرود، رینگ‌های ۲۰ اینچی، پله رکاب‌های برقی و چراغ‌های LED را به همراه دارد. تنها ۲۰۰ دستگاه از این پیکاپ هیولایی ساخته خواهد شد.

۳-جی‌ام‌سی هامر EV
قیمت: ۹۶,۵۵۰ دلار

پیشرانه                                  الکتریکی سه موتوره
قدرت                                     ۱۰۰۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                       ۳.۰ ثانیه

پیکاپ الکتریکی هامر فعلاً در دو نسخه عرضه می‌شود که فقط یکی از آن‌ها یعنی نسخهٔ سه موتوره و چهارچرخ محرک ۳X قدرت چهاررقمی دارد. این نسخه همچنین از حالت لانچ کنترل WTF هم بهره می‌برد که پیکاپ ۴ تنی را ظرف حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای علاقه‌مندان به آفرود نیز پکیج اکستریم آفرود ارائه می‌شود که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین، قفل دیفرانسیل و صفحات محافظ اضافی در زیر بدنه، هامر EV را به هیولایی برای خارج از آسفالت تبدیل می‌کند.

۲-تسلا مدل X پلد
قیمت: ۹۴,۹۹۰ دلار

پیشرانه                           الکتریکی سه موتوره
قدرت                              ۱۰۲۰ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶                 ۲.۷ ثانیه

به گفتهٔ تسلا، قوی‌ترین نسخهٔ مدل X یعنی پلد بالاترین پرفورمنس را در بین تمام شاسی‌بلندهای تولیدی تاریخ دارد. این خودرو به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار مجهز است. هرچند مدل X پلد یک خودروی خانوادگی محسوب می‌شود و ظرفیت حمل شش نفر را دارد اما پرفورمنس را بر راحتی ترجیح می‌دهد. کابین این کراس‌اوور الکتریکی هم با غربیلک فرمان سفارشی یوغ و سقف شیشه‌ای یک‌تکه از پایین شیشهٔ جلو تا انتهای کابین، ساده و شیک است. مدل X همچنین در بیرون هم پایین‌ترین ضریب درگ را بین همهٔ شاسی‌بلندهای تولیدی جهان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا