اخبار خارجیاسلایدر

استخدام راننده، چالش بزرگ سریع‌ترین خودروی جهان برای ثبت رکورد!

بلادهوند LSR شبه‌خودروی مافوق صوتی است که قصد دستیابی به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد اما برای این پروژه، رانندهٔ مناسبی پیدا نمی‌شود.

به گزارش دنده 6 – سریع‌ترین ویسله نقلیه زمینی جهان که قبلاً بلادهوند SSC نام داشت و حالا با نام LSR شناخته می‌شود، با چالش‌های بزرگی مواجه است. برای عملیاتی کردن این شبه‌خودرو، هزینهٔ خیره‌کنندهٔ ۱۲ میلیون پوندی نیاز است و بدتر از آن، هیچ راننده‌ای برای آن وجود ندارد. بدیهی است که یک رانندهٔ معمولی نمی‌تواند با چنین خودرویی رانندگی کند و یافتن یک رانندهٔ حرفه‌ای که چنین ریسکی را قبول کند هم دشوار است.

این خودرو برای دستیابی به سرعت مافوق صوت روی زمین و شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی جهان ساخته شده است اما آزمایش بلادهوند LSR و تعمیر و نگهداری آن بسیار پرهزینه خواهد بود. ۱۲ میلیون پوند مبلغ هنگفتی است و یافتن سرمایه‌گذار دشوار خواهد بود. به همین دلیل، از زمان شیوع بیماری کرونا، شرکت سازندۀ این خودرو با چالش‌های مالی زیادی مواجه بوده است. حال چالش نبود راننده هم به مشکلات بر سر راه این پروژه اضافه شده است. ابتدا، «اندی گرین» خلبان باسابقهٔ جت‌های جنگنده قرار بود مسئولیت رکوردشکنی با بلادهاوند LSR را بر عهده گیرد اما وی به دلایل غیرقابل‌پیش‌بینی، دیگر نمی‌تواند پشت فرمان این خودرو بنشیند هرچند که هنوز یکی از اعضای جدایی‌ناپذیر این پروژه محسوب می‌شود.

«استوارت ادمونسون» رهبر تیم بلادهوند LSR دائماً در حال تلاش برای یافتن یک رانندهٔ جدید و همین‌طور یک سرمایه‌گذار است. ویژگی منحصربه‌فرد LSR این است که بدون سوخت فسیلی کار می‌کند و بنابراین، رویکرد سبز و پاک این خودرو می‌تواند جاذبهٔ قدرتمندی برای جلب سرمایه‌گذاران باشد.

 بلادهوند LSR چیست؟
شبه‌خودروی مافوق صوت LSR توسط شرکت بریتانیایی بلادهوند توسعه داده شده است تا رکورد سرعت یک وسیله نقلیه روی زمین را بشکند. این رکورد هم‌اکنون در اختیار خودروی تراست SSC است که در اکتبر ۱۹۹۷ با رانندگی اندی گرین به سرعت ۱۲۲۸ کیلومتر بر ساعت رسید و دیوار صوتی را شکست. حال سازندگان بلادهوند LSR در تلاش هستند که به سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت معادل ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم این پروژه از پس چالش‌های مالی و راننده بر خواهد آمد و خواهد توانست رکورد سرعت زمینی را پس از نزدیک به دو دهه بشکند یا این عنوان همچنان در اختیار تراست SSC باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا