اخبار خارجیاسلایدشو

استقبال بسیار خوب از اولین خودروی برقی شیائومی

شیائومی به عنوان غول تکنولوژی چینی اعلام کرد میزان استقبال از اولین خودروی برقی شرکت ۳ تا ۵ برابر بیش از انتظارات بوده است.

به گزارش دنده 6 – لی جون مدیرعامل این شرکت بزرگ اظهار می‌دارد SU7 با استقبال بسیار خوبی از سوی خریداران روبرو شده و تحویل اولین نمونه‌های آن به مصرف‌کنندگان جلوتر از زمان قبلی صورت خواهد گرفت. میزان بازدید از پخش زنده سخنان مدیرعامل شیائومی به بیش از ۳۴ میلیون نفر رسید که آمار قابل‌توجهی است. ماه پیش بود که اولین خودروی شیائومی با الهام از پورشه عرضه شد. این خودرو با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار برای مدل پایه در دسترس مشتریان خواهد بود و از نظر قیمتی ۴ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه پایه تسلا مدل ۳ در این کشور به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید شیائومی سرمایه قابل‌توجهی دارد هرچند انتظار می‌رود با فروش SU7 متحمل ضرر شود.

تحویل اولین نمونه‌های شیائومی SU7 سفارشی موسوم به مدل سفارش مدیران از چند روز پیش شروع شده است. این مدل‌ها که به تعداد ۵ هزار دستگاه تولید می‌شوند از برخی لوازم جانبی بیشتر سود می‌برند. همچنین فرایند تحویل نسخه‌های استاندارد SU7 به مشتریان نیز در شهرهای پکن و شنژن شروع شده است. لی جون می‌گوید شیائومی تا ۱۲ روز دیگر بر میزان مدل‌های تحویلی به مصرف‌کنندگان خواهد افزود. کاربران آنلاین از او درباره برنامه‌های آتی شرکت سؤال کرده‌اند و او گفته است شیائومی برنامه‌ای برای تولید خودروهای آفرود ندارد و اساساً روی همین خودروی SU7 تمرکز خواهد کرد. او می‌گوید:

از نظر نرم‌افزاری ما حداقل هر ماه یک‌بار جدیدترین به‌روزرسانی را خواهیم داشت. اگر هر مشکلی در خودروها وجود داشته باشد این به‌روزرسانی‌ها در سریع‌ترین زمان مشکل آن را رفع خواهند کرد.

شیائومی قبلاً گفته است جدای از نسخه استاندارد SU7 به دنبال تولید و عرضه مدل‌های مکس و پرو است. کاربران مکرراً از مدیرعامل این شرکت درباره وجود یا عدم وجود برنامه‌ای برای تولید خودروهای شاسی‌بلند سؤال کرده‌اند اما او به این سؤالات پاسخ نداده است. در لایو مدیر شیائومی آقای وی جیانجون مدیرعامل شرکت گریت وال نیز حضور داشته است. گریت وال به شیائومی کمک کرده تا بتواند چنین خودرویی را در عرض سه سال تولید کند.

معرفی خودروی برقی شیائومی SU7 موج عظیمی را در بازار محصولات بدون آلایندگی چین به راه انداخته و رقبای دیگر مجبور به کاهش قیمت محصولات خود و ارائه یارانه و تخفیف شده‌اند. اگرچه بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان به خاطر جنگ قیمتی و کاهش تقاضا محیط سختی برای شرکت‌های تازه‌وارد دارد اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد سرمایه شیائومی بسیار بیشتر از اکثر استارت آپ های نوپاست و تجربه این برند در تولید گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود تکنولوژی‌های بهتری را در محصول خود ارائه نماید. البته پیش‌بینی می‌شود شیائومی با تولید و عرضه SU7 متحمل ضرر سنگینی شود. بر اساس تخمین‌ها این غول تکنولوژی با فروش هر خودرو حدود ۹۳۰۰ دلار ضرر خواهد کرد که بر اساس پیش‌بینی فروش ۶۰ هزار دستگاهی در سال جاری میلادی این میزان ضرر به رقم هنگفتی می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا