اخبار خارجیاسلایدر

استقبال خودروسازان چینی از سرمایه‌گذاری در ترکیه

سرمایه‌گذاری BYD در ترکیه موجب می‌شود خودروسازان چینی بیشتری به حضور در این کشور ترغیب شوند.

به گزارش دنده 6 – حضور غول خودروسازی چین در ترکیه برندهای چینی بیشتری را به حضور در این کشور ترغیب خواهد کرد. این را مدیر اجرایی تویوتا ترکیه و رئیس هلدینگ ALJ می‌گوید. علی حیدر بزکورت در مصاحبه با خبرگزاری آنادولو اظهار داشت سرمایه‌گذاری قابل‌توجه BYD باعث خواهد شد برندهای چینی بیشتری در آینده نزدیک اقدام مشابهی را انجام دهند.
BYD طی یک توافق با دولت ترکیه کارخانه‌ای به ارزش ۱ میلیارد دلار را با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه تأسیس خواهد کرد. انتظار می‌رود تأسیس این کارخانه به همراه مرکز تحقیق و توسعه آن ۵ هزار شغل را ایجاد کند. بزکورت با اعلام این موضوع که از سرمایه‌گذاری غول خودروسازی چین در این کشور خرسند است به این موضوع اشاره می‌کند که همیشه خواهان جذب سرمایه‌گذاران چینی بوده زیرا متقاعد کردن یکی از آن‌ها باعث تشویق دیگران برای در پیش گرفتن مسیری مشابه خواهد شد و این موضوع اکوسیستمی ایجاد خواهد کرد که نتیجه نهایی آن ایجاد قطب تولید در ترکیه خواهد بود.

او در ادامه اظهارات خود می‌گوید پس از حضور BYD، سرمایه‌گذاران از صنایع مختلف نیز باید ترکیه را به عنوان یک مرکز سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند زیرا به لطف توافقی که با اتحادیه اروپا وجود دارد امکان صادرات محصولات از ترکیه به قاره اروپا بدون تعرفه‌های اضافی وجود دارد. احتمالاً BYD از چند هفته دیگر کار ساخت‌وساز کارخانه خود در آمریکا را شروع کرده و آن را در کمتر از ۱۲ ماه تکمیل نماید. بنا به گفته استلا لی، مدیرعامل BYD آمریکا، این برند نه تنها یک شرکت خودروسازی بلکه یک کمپانی مهندسی با حدود ۱۱۰ هزار پرسنل تحقیق و توسعه در دنیاست و هر روز ۳۲ اختراع و نوآوری را به ثبت می‌رساند. مدیر ارشد BYD تأکید دارد این برند چینی به دنبال تأسیس پیشرفته‌ترین کارخانه برای تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در ترکیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا