اخباراسلایدشو

اسناد لو رفته، از سلاح مخفی و مرموز اسرائیل حکایت می‌کنند

این روزها رژیم صهیونیستی سخت به دنبال جاسوسی اطلاعات از منطقه و توسعه تسلیحات جدید است. ماجرای سلاح مخفی و مرموز اسرائیل چیست؟
به گزارش دنده 6 ،  اسرائیل سال‌هاست که با تهدیدات بالقوه‌ای مثل حزب الله لبنان، حماس و حوثی‌های یمن دست و پنجه نرم می‌کند و هم اکنون در میانه جنگی است که روزبه‌روز شعله‌ورتر می‌شود. طبیعی است که آن‌ها به کمک متحدان خود از جمله ایالات متحده آمریکا، در پی طراحی و ساخت سلاح‌های مرموز و مخفی باشند تا بتوانند به وقت نیاز، از آن‌ها استفاده کنند.

سلاح مخفی و مرموز اسرائیل

به تازگی اسناد اطلاعاتی فاش شده که نشان می‌دهد اسرائیل یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین توسعه داده که می‌تواند در سرتاسر خاورمیانه گشت‌زنی کند و عملیات‌های مخفیانه انجام دهد. این اسناد که در ۱۵ و ۱۶ اکتبر در تلگرام منتشر شده، جزئیات آماده سازی اسرائیل برای حملات نظامی احتمالی به ایران را نشان می‌دهد و به وجود یکسری پهپادها اشاره می‌کند که پیش از این اطلاعاتی از آن به صورت عمومی منتشر نشده بود.

براساس این فایل‌های طبقه‌بندی شده، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بین تاریخ‌های 15 تا 16 اکتبر، عملیات‌های مخفیانه‌ای با پهپادها انجام داده و از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته‌ای به منظور نظارت پنهانی برای مسافت‌های دور (مثل ایران) استفاده کرده است. آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی ایالات متحده (NGA) آماده سازی اسرائیل در پایگاه هوایی رامون در جنوب سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرده است. به گفته این مرکز، نیروی هوایی اسرائیل در تاریخ 15 و 16 اکتبر، عملیات‌های پنهانی با پهپاد انجام داده است.

تجزیه و تحلیل تصاویر نشان می‌دهد که پهپادهای رژیم صهیونیستی قادر به انجام مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی پایدار بر فراز ایران و اهداف دیگر در منطقه هستند. پهپادهای دوربرد به اسرائیل اجازه حضور محتاطانه در مناطق حساس، به ویژه ایران را می‌دهند.

سلاح مخفی و مرموز اسرائیل

صحت اسناد لو رفته پهپاد جاسوسی اسرائیل

صحت این اسناد توسط یکی از منابع موثق در اسرائیل تأیید شده و مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی درز اطلاعاتی هستند. این افشاگری‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی و ایران درگیر رویارویی پیچیده و عملیات‌های نظامی مخفیانه هستند. البته در این خصوص باید گفت که اسرائیل اگر توانایی حمله داشت، تا امروز حتما این اقدام را علیه جمهوری اسلامی انجام می‌داد!

علاوه بر پروازهای تجسسی بر فراز ایران، اسناد لو رفته به قابلیت‌های گسترده‌تر جمع آوری اطلاعات در سراسر خاورمیانه تأکید می‌کنند. برنامه پهپادهای جاسوسی و بدون سرنشین شاید به اسرائیل توان جمع آوری اطلاعات بدهد، اما قطعا به آن‌ها شجاعت حمله نمی‌دهد. مقامات کشورمان بارها قاطعانه تأکید کرده‌اند که هر گونه ماجراجویی دشمن در ایران با پاسخ کوبنده و سخت همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا