اخبار خارجیاسلایدر

اسکوتر برقی اینفینیت P1 با قیمت 10 هزار دلار رونمایی شد

شرکت آمریکایی اینفینیت از اسکوتر برقی P1 با قدرت ۱۶ اسب بخار و قیمت ۱۰ هزار دلار رونمایی کرد.

به گزارش دنده 6 – اگر بخواهید در صنعت خودرو سروصدای زیادی ایجاد کنید چه‌کاری انجام می‌دهید؟ احتمالاً خودرویی مانند تسلا سایبرتراک را بسازید! به نظر می‌رسد همین موضوع در دنیای وسایل نقلیه دو چرخ هم صدق می‌کند و اسکوتر برقی اینفینیت P1 شاهدی بر این مدعاست. اسکوتر موردبحث نتیجه عدم رضایت برادران جو و ادی کوهن از وسایل نقلیه برقی و دو چرخ کنونی بوده است. ظاهراً طراحی آینده‌نگرانه اسکوتر P1 از معماری بی‌رحمانه، تکنولوژی مصرف‌کننده و هنرمندانی همچون دونالد جاد الهام گرفته است هرچند بی‌شک طراحان در ذهن خود وانت پیکاپ بزرگ و متمایز تسلا را نیز در نظر داشته‌اند. این اسکوتر متفاوت از بدنه‌ای آلومینیومی و آندی شده استفاده می‌کند و زیر آن نیز شاسی فولادی با پوشش پودری قرار دارد. باتری ۳.۲ کیلووات ساعتی قابل جدا شدن نیز می‌تواند با پریز دیواری استاندارد شارژ شود.

اسکوتر برقی اینفینیت P1 که از نظر نام‌گذاری هم ما را به یاد مک لارن P1 می‌اندازد از موتوری برقی با حداکثر قدرت ۱۶ اسب بخار استفاده می‌کند و برادران کوهن ادعا می‌کنند حداکثر سرعت این وسیله نقلیه متفاوت به ۸۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب گیری سریع آن باعث ارائه بهتری پرفورمنس در کلاس خود می‌شود. البته باید در نظر داشت برای دستیابی به حداکثر سرعت یاد شده در آمریکا باید گواهینامه راندن موتورسیکلت داشت در غیر این صورت حداکثر سرعت این اسکوتر به ۴۸ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد.

ظاهراً باتری یاد شده با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۹۶ کیلومتری را در شهر فراهم می‌سازد. همچنین نمایشگر لمسی ضدآب اینفینیت P1 نیز با اپل کارپلی بی‌سیم همراه شده است. به لیست تجهیزات محصول موردبحث باید دوربین‌های جلو و عقب را اضافه کرد که از سرقت اسکوتر جلوگیری کرده و باعث افزایش ایمنی کاربر نیز می‌شوند. یک برنامه موبایلی نیز به مالک اجازه ردیابی اسکوتر و قفل و باز کردن آن را می‌دهد. سیستم ذخیره ماژولار P1 نیز می‌تواند فضای ذخیره‌ای اضافه‌ای را فراهم سازد. البته باید گفت فضای زیادی هم زیر صندلی تعبیه شده است. جو کوهن مدیر کمپانی اینفینیت می‌گوید:

مأموریت ما الهام گرفتن از آینده به منظور ساختن بهترین جایگزین برای خودروهاست. این مأموریت با P1 آغاز شده و با نزدیک شدن به تولید این محصول و عرضه آن کاملاً هیجان زده‌ایم

باید گفت در آینده نزدیک دومین مرحله فروش اسکوتر برقی اینفینیت P1 آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌ها در سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهند رسید. نسخه سفارشی فرست ادیشن از این محصول جدید ۱۰ هزار دلار قیمت دارد که اگرچه در دنیای اسکوترها بهای زیادی به نظر می‌رسد اما بسیار ارزان‌تر از تسلا سایبرتراک است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا