اخبار خارجیاسلایدر

اولین رانندگی با نسل جدید اینفینیتی QX80

نسل جدید اینفینیتی QX80 باید توان رقابت با طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس را داشته باشد اما آیا واقعاً این‌طور خواهد بود؟

به گزارش دنده 6 – اینفینیتی برای اینکه جایگاه خود را در بازار حفظ کند، نیاز به نوسازی محصولاتش دارد و نسل جدید QX80 نقش مهمی در این مسیر ایفا خواهد کرد. این خودرو چیزی بیش از یک محصول جدید برای اینفینیتی است و به گفتهٔ این شرکت، QX80 نشان‌دهندهٔ رنسانسی برای اینفینیتی خواهد بود و زبان طراحی و ویژگی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بر محصولات آیندهٔ برند لوکس نیسان تأثیر خواهد گذاشت.

مثل قبل، QX80 روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده اما این شاسی جدیدی است که استحکام بیشتری دارد. پیشرانهٔ شاسی‌بلند پرچم‌دار اینفینیتی هرگز هیبریدی نیست اما نسبت به موتور ۵.۶ لیتری V8 قدیمی افزایش قدرت و بهبود بازدهی قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس ۹ سرعته جایگزین نمونه ۷ سرعته قبلی شده است.

QX80 جدید از کابین مجللی بهره می‌برد. در نمونهٔ آزمایشی ما که از تیپ پرچم‌دار اتوگراف بود، شاهد چرم ناپای قرمزرنگ در هر سه ردیف صندلی و تریم تزئینی چوبی بودیم. روی داشبورد، دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی با فاصلهٔ ۵ میلی‌متر از هم جدا شده‌اند. گرافیک و فونت این نمایشگرها بسیار شبیه چیزی است که خودروهای نیسان می‌بینیم و برخی رقبای QX80 نمایشگرهایی با وضوح بالاتر دارند. صرف‌نظر از این مشکلات اما نمایشگر اینفینیتی پاسخگویی خوبی دارد.

هرچند نسل جدید QX80 نسبت به قبل پیشرفته‌تر است اما هنوز به‌اندازهٔ دیگر خودروهای این کلاس مدرن احساس نمی‌شود و پرچم‌دار اینفینیتی صرفاً خودرویی همگام با زمانه به نظر می‌رسد نه جلوتر از آن. به گفتهٔ اینفینیتی، این رویکرد عمدی است زیرا پس از دو دهه تولید QX80، این شرکت به‌خوبی خریدارانش را می‌شناسد و معتقد است که آشنایی نسبی با این شاسی‌بلند جدید بیش از خودروهای لوکس الکتریکی یا تکنولوژی‌های پیشرفته برای آن‌ها جذاب خواهد بود.

این موضوع روی جاده هم احساس می‌شود اما بدون شک، رانندگی QX80 جدید کیلومترها بهتر از نسل قبلی است. به خاطر از دست دادن موتور V8 افسوس نخورید زیرا تنها مزیتی که نسبت به این V6 جدید دارد صدای بهتر است. پیشرانهٔ جدید به لطف دو توربوشارژر، گشتاور بالای خود را در محدودهٔ دور موتور پایینی ارائه می‌کند و هرچند QX80 خودروی خیلی سریعی نیست ولی ظرف حدود ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هرچند اینفینیتی روی چابکی QX80 جدید تأکید دارد و با اینکه شاید نسبت به نسل قبلی چابک‌تر باشد اما دقت هندلینگ خودرو آن‌قدری نیست که رانندگی جذابی را فراهم کند. این خودرو همچنین هرچند برای اولین بار به تعلیق بادی مجهز شده که به‌خوبی بادی‌رول را کنترل می‌کند اما بااین‌وجود نمی‌تواند اندازه و وزن QX80 را پنهان کند. همچنین این ماشین با وجود شاسی مستحکم‌تر، مثل دیگر خودروهای شاسی نردبانی در برابر لرزش روی آسفالت ناهموار مصون نخواهد بود. بااین‌حال، عایق‌بندی خودرو خیلی خوب است و کابین بسیار ساکت خواهد بود. در نسخه‌های مجهز به تعلیق بادی هم برای سهولت دسترسی به صندوق بار، ارتفاع خودرو به‌طور خودکار کاهش پیدا می‌کند.

به‌طورکلی، اولین برداشت و آزمایش رانندگی نشان می‌دهد که نسل جدید اینفینیتی QX80 نسبت به نسل قبلی پیشرفت کاملی داشته است. دینامیک بهتر در ویژگی‌های جذاب در پکیجی زیبا، این خودرو را به رقیبی شایسته در بین شاسی‌بلندهای لوکس سه ردیفه تبدیل کرده است و این چیزی است که در مورد نسل قبلی نمی‌توانستیم بگوییم. بااین‌حال، QX80 در بازار با رقبای بسیار قدرتمند و پرفروشی مثل کادیلاک اسکالید و رنجروور مواجه است و یک آزمون مقایسه‌ای با این رقبا عیار کامل پرچم‌دار جدید اینفینیتی را مشخص خواهد کرد. قیمت این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی از ۸۴,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و در تیپ پرچم‌دار اتوگراف به ۱۱۳ هزار دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

Infiniti QX80 2025
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۳ میلی‌متر
طول ۵,۳۶۴ میلی‌متر
عرض ۲,۱۱۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۷۸ میلی‌متر
وزن خالص ۲۶۷۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۲۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۱۳.۵ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۸۴,۴۵۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۲,۵۹۰ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا