اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

اولین سدان برقی ولوو در آستانه ورود به بازار

پس از چندین خودروی شاسی بلند و یک مینی ون، محصول بعدی ولوو که از قوای الکتریکی بهره می‌برد، یک سدان خواهد بود. نشریه سوئدی Teknikens Värld موفق شد تصویری را به دست آورد که در اینترانت این خودروساز منتشر شده است. این تصویر خودرویی را نشان می‌دهد که زیر یک پوشش قرار گرفته (که روی آن نوشته شده “محرمانه” و “TOP SECRET”) و در داخل کارخانه‌ای واقع در Cixi، شهری واقع در استان ژجیانگ در شرق چین دیده شده است.

اسم رمز داخلی این خودروی الکتریکی “V۵۵۱” است و گمان می‌رود رسما “ES۹۰” نامیده شود. این خودرو بر روی همان پلت فرم SPA۲ به عنوان EX۹۰ توسعه یافته است. یادداشت داخلی همچنین شامل برخی مشخصات فنی اولیه بود. ظاهراً ولوو ES۹۰ حدود ۱۹۶.۴ اینچ (۴۹۹۰ میلی‌متر) طول و فاصله بین دو محور عظیم ۱۲۲.۱ اینچ (۳۱۰۲ میلی‌متر) خواهد داشت. گفته می‌شود که ۶۰.۹ اینچ (۱۵۴۷ میلی متر) ارتفاع و ۷۶.۵ اینچ (۱۹۴۵ میلی متر) عرض دارد. اعداد اعلام شده آن را به رقیبی مستقیم برای بی ام و i۵، مرسدس بنز EQE و آئودی A۶ E-Tron آینده تبدیل می‌کند.

اولین سدان الکتریکی این برند ظاهراً چیزی در حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم (۵۷۳۲ پوند) در نوع دو موتوره AWD و ۲۵۰۰ کیلوگرم (۵۵۱۱ پوند) برای مدل تک موتوره RWD وزن دارد. این خودرو یک باتری بزرگ ۱۱۱ کیلووات ساعتی دارد که جای تعجب نیست چرا که بسته EX۹۰ دارای همان ظرفیت است. طبق شایعات، برد آن برای مدل تک موتوره به ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) می‌رسد، اما این عدد احتمالاً در چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) باشد.

ظاهراً تولید این سری از ماه مِی ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا