آلمانیاخباراخبار خارجی

اولین نگاه شما به آئودی Q7 بعدی

به گزارش دنده6, آئودی Q7 کنونی تغییرات بیشتری نسبت به یک سلبریتی معمولی هالیوود داشته است، اما نسل سوم جدید SUV بزرگ آن بالاخره در راه است و عکاسان جاسوسی ما آن را در آزمایش زمستانی مشاهده کردند.
انتظار می‌رود این آئودی یکی از آخرین آئودی‌هایی باشد که در اوایل سال 2026 با موتورهای احتراقی عرضه می‌شود و انتظار می‌رود تمام مدل‌های آینده این شرکت آلمانی فقط الکتریکی شوند.
چه شکلی خواهد بود؟
Q7 فعلی آئودی اکنون قدیمی‌ترین خودروی آن است که هنوز در حال تولید است، ابتدا در سال 2015 معرفی شد و سپس در سال‌های 2019 و 2024 فیس لیفت شد – دومی در اواسط سال وارد بریتانیا خواهد شد. با توجه به سن آن، می توانید انتظار داشته باشید Q7 بعدی از نظر ظاهر کاملاً متفاوت باشد، حداقل با استانداردهای محافظه کار آئودی.
اگرچه فقط در استتار سنگین دیده می‌شود، اما باید به جزئیات طراحی واضحی توجه کرد – از جمله چراغ‌های جدید تقسیم‌شده، ویژگی‌ای که در آئودی‌های مختلف آینده، به‌ویژه Q6 e-tron و A6 e-tron جدید دیده می‌شود.
همچنین دارای آخرین نسخه جلوپنجره Singleframe آئودی است که در مقایسه با ظاهر جعبه‌ای بزرگ خودروهای فعلی‌اش، شکل گردتری دارد. عکاسان جاسوسی ما گفتند که به نظر می‌رسد Q7 ابعادی مشابه مدل فعلی خواهد داشت که همچنان بزرگترین شاسی بلندی است که آئودی می‌فروشد. با این حال، شایعه شده است که یک آئودی Q9 بزرگتر در راه است.
چه موتورهایی در دسترس خواهند بود؟
نسل سوم Q7 جدید یکی از آخرین خودروهای آئودی است که با موتورهای احتراق داخلی عرضه می‌شود، زیرا این شرکت قبلاً گفته بود که تمام مدل‌های جدیدش که از سال 2026 به بعد عرضه می‌شوند، فقط الکتریکی خواهند بود. با توجه به اینکه Q7 بعدی احتمالاً در اوایل سال 2026 و پس از رونمایی در سال 2025 معرفی می شود، می تواند آخرین آئودی جدید موجود با موتورهای احتراقی باشد. آئودی قبلاً گفته بود که تا سال 2033 موتورها را به کلی کنار خواهد گذاشت.
انتظار می رود نسخه های بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم به طور گسترده در دسترس باشند، همراه با مدل های پلاگین هیبریدی با به روز رسانی قابل توجهی در مقایسه با Q7 فعلی که برد بسیار طولانی تری را به ارمغان می آورد. SQ7 اسپورت‌تر نیز احتمالاً با توجه به محبوبیت خود باز خواهد گشت و انتظار می‌رود که از یک سیستم هیبریدی عملکرد محور استفاده کند.
چیز دیگری که باید بدانم؟
با توجه به کندی خروجی موتورهای احتراق داخلی، آئودی به احتمال زیاد پلتفرم جدیدی برای Q7 بعدی توسعه نخواهد داد و احتمالاً زیربنای MLB مورد استفاده در Q7 فعلی (تصویر زیر) را تطبیق خواهد داد.
البته آنها برای تطبیق پیشرانه های هیبریدی ارتقا یافته و همچنین فضای داخلی جدید، دوباره کار خواهند شد. می‌توانید انتظار داشته باشید که راه‌اندازی سیستم اطلاعات سرگرمی دو صفحه‌ای Q7 فعلی متوقف شود و یک صفحه‌نمایش اصلی با تکنولوژی بالا با صفحه‌نمایش اختیاری برای سرنشین جلو در نظر گرفته شود.
این در مورد آئودی Q9 چیست؟
بله، به اندازه Q7 بزرگ، آئودی آماده است یک گام فراتر برود و یک SUV پرچمدار به نام Q9 را در سال 2025 یا 2026 معرفی کند. مدتی است که روی کارت بوده است، اما با توجه به محبوبیت روزافزون BMW X7 و مرسدس بنز. GLS در دنیای غول‌پیکر SUV، آئودی به وضوح از مشاهده تسلط آن‌ها به اندازه کافی لذت برده است.
انتظار می رود Q9 عمدتاً در ایالات متحده و چین مورد هدف قرار گیرد، جایی که خودروهایی مانند این محبوب ترین هستند، اما احتمالاً در اروپا نیز به فروش می رسد. با این حال، آئودی هنوز رسما معرفی Q9 را تایید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا