اخبار خارجیاسلایدشو

ایا سوپر اسپرت هیدروژنی توئین توربوی سالین به بازار می آید ؟

شرکت آمریکایی سالین در حال توسعه پروتوتایپی از یک سوپر اسپرت هیدروژنی توئین توربو است.

به گزارش دنده 6 – این شرکت آخرین محصول خود یعنی سوپرکار S7 را در سال ۲۰۰۹ تولید کرده و از آن زمان تاکنون مشغول ارتقای خودروهای عضلانی و عرضه یک خودروی اسپرت جدید در چین با نام سالین ۱ بوده است؛ اما سالین ادعا می‌کند به دنبال تولید یک سوپر اسپرت با قوای محرکه هیدروژن درون‌سوز است. سالین حتی قراردادی با شرکت فرانسوی سولوشن F منعقد کرده تا از قوای محرکه این شرکت استفاده کند.

فعلاً جزئیات چندانی از این محصول جدید در دست نیست اما سالین می‌گوید نیروبخش سوپر اسپرت هیدروژنی موردبحث یکی از پیشرانه‌های ۶ سیلندر توئین توربوی سولوشن F با سوخت هیدروژن خواهد بود. این خودرو پس از پایان مراحل توسعه در مراسم‌های خودرویی آمریکا شرکت خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا این خودروی جدید ارتباطی با سالین ۱ فعلی دارد یا خیر. استیو سالین با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما معتقدیم راه‌حل درازمدت برای حمل‌ونقل ابعاد چندگانه‌ای خواهد داشت به گونه‌ای که سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن می‌توانند در پیشرانه‌های پاک‌تر به کار گرفته شوند. این قوای محرکه در عین اینکه آلایندگی کمی دارند از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند و زمان سوخت‌گیری آن‌ها نیز مطلوب است

وب‌سایت سولوشن F می‌گوید این برند فرانسوی متخصص تولید تکنولوژی‌های قوای محرکه متنوع در تیراژ محدود است. این شرکت ادعا دارد تجربه منحصربه‌فردی در ساخت، مونتاژ، توسعه و بکار گیری پروتوتایپ ها و خودروهای تولید پایین به دست آورده است. سابقه سولوشن F به حدود ۴۰ سال قبل بازمی‌گردد و در موتور اسپرت، هوافضا، حمل‌ونقل پایدار و… حضور داشته است.

فونیکس H2
به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین ارتباط بین سولوشن F با سالین به خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی فونیکس H2 مربوط باشد که قرار است تا چند روز دیگر در لمان (نه برای مسابقات ۲۴ ساعته) حضور یابد. در بطن خودروی موردبحث یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هیدروژنی با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قرار دارد. به نظر می‌رسد نیروگاه یاد شده نسخه‌ای بازنگری شده از پیشرانه بلوک کوچک شورولت باشد و از تزریق مستقیم هیدروژن استفاده نماید. سولوشن F خاطرنشان می‌سازد از اگزوز این خودرو فقط بخارآب و مقدار کمی نیتروژن اکسید خارج می‌شود. سالین نیز اظهار داشته خودروی اسپرت و هیدروژنی یاد شده اواخر سال جاری میلادی به نمایش درخواهد آمد بنابراین به احتمال زیاد کار توسعه پروتوتایپ آن از مدت‌ها قبل شروع شده است. در آینده اطلاعات بیشتری از این سوپر اسپرت هیدروژنی و توئین توربو منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا