اخباراخبار خارجیاسلایدر

این خودرو شبیه به انسان است اما چرا؟ + عکس

گریت وال موتور (GWM) در اقدامی غافلگیرکننده از احیای پروژه Sar Mecha Dragon خود تحت نظر GWM Ora خبر داد. آخرین باری که از Sar شنیدیم، اواخر سال ۲۰۲۲ بود که GWM اعلام کرد که Sar در کنار برند Ora فعالیت خواهد کرد. با این حال، Sar Mecha Dragon از آن زمان از کانون توجه دور شده است.

این خودرو در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ با قیمت پیشنهادی ۶۷۸۰۰ دلار، سر و صدای زیادی به پا کرد. Sar، اولین مدل در جهان بود که به چهار رادار لیزری و رادار اولتراسونیک با سیستم کمکی راننده مجهز شد. این سیستم‌ها با همکاری در کنار یکدیگر، باعث می‌شوند تا دقت توجه به اطرافِ این خودرو بیشتر از یک انسان باشد!

در سال ۲۰۲۲، Sar برای مجوز فروش به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) درخواست داد و از این رو، آماده تولید بود. اما تأخیرهای مداوم در تحویل که شور و شوق خریداران را کاهش داد و باعث توقف پروژه شد. Sar Mecha Dragon جدید دارای جلوپنجره‌ای با ظاهری تهاجمی و چراغ جلو LED یکپارچه به سبک ماتریسی خواهد بود. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک دو موتوره مجهز بوده و دارای ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۳ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد در کمتر از ۳ ثانیه خواهد بود! از ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به کالیپرهای برمبو و کمک فنرهای قابل تنظیم CDC اشاره کرد. باتری ۱۱۵ کیلووات ساعتی این خودرو حدود ۸۰۲ کیلومتر برد (براساس CLTC) را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا