اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

باتری‌های جدید ریویان عملکرد بهتری نسبت به تسلا دارند

ریویان همه را شگفت زده کرد و نه تنها شاسی بلند مورد انتظار R۲ را با قیمت اولیه ۴۵ هزار دلار معرفی کرد، بلکه یک خودروی دیگر به نام R۳ و همچنین یک سلول باتری جدید که زیربنای هر دو خودرو است را به ما نشان داد. این سلول به دلیل قطر ۴۶ میلی متر و ارتفاع ۹۵ میلی متری، ۴۶۹۵ نامیده می‌شود. مشخصات آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما به طور قابل توجهی بزرگتر از سلول‌های ۴۶۸۰ تسلا است.

با بزرگتر شدن سلول‌های باتری، ولتاژ آنها تغییر نمی‌کند، و احتمال اینکه ریویان از شیمی لیتیوم یون معمولی استفاده نکند، بیشتر است. چیزی که افزایش می‌یابد، رتبه‌بندی سلول بر حسب آمپر ساعت است که به معنی ۴۶۹۵ است که انرژی بیشتری نسبت به ۴۶۸۰ دارد. اما موارد بیشتری نیز وجود دارد.

سلول‌های بزرگتر معمولاً می‌توانند با نرخ‌های بالاتر شارژ و تخلیه شوند. به طور خلاصه، این بدان معناست که R۲ احتمالاً می‌تواند سریع‌تر شارژ شود و قدرت اوج بیشتری را ارائه دهد. ترمز احیا کننده خودرو نیز می‌تواند قوی‌تر باشد و ممکن است باعث افزایش کارایی شود.
ریویان اولین کسی نیست که وارد بازی ۴۶۹۵ می‌شود. بی ام و اخیرا نمونه‌هایی از سلول ۴۶۹۵ را معرفی کرده که قصد دارد از سال ۲۰۲۵ به بعد در Neue Klasse خودروهای برقی خود استفاده کند. در واقع، چندین سازنده باتری در حال حاضر سلول‌هایی را با این فاکتور ۴۶ میلی‌متری تولید می‌کنند، از جمله پاناسونیک، سامسونگ SDI و ال جی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا