اخبار خارجیاسلایدر

باتری حالت‌جامد سامسونگ تولید شد

شرکت سامسونگ تحویل اولین نمونه‌های باتری حالت‌جامد خود به خودروسازان با زمان شارژ ۹ دقیقه و برد ۹۶۵ کیلومتر را آغاز کرد.

به گزارش دنده 6 – این باتری‌ها که تراکم انرژی بالایی دارند در دسترس خودروسازان معتبر دنیا قرار می‌گیرند هرچند سامسونگ می‌گوید باتری‌های حالت‌جامدش ابتدا در خودروهای گران‌قیمت بکار خواهند رفت. شرکت موردبحث آماده عرضه دیگر تکنولوژی‌های پیشرفته مرتبط با باتری نیز هست. باید گفت برگزاری نمایشگاه باتری ۲۰۲۴ در سئول کره جنوبی فرصت خوبی برای سامسونگ بوده تا تکنولوژی‌های جدید خود در زمینه باتری‌ها را به نمایش بگذارد. اولین دسته از باتری‌های حالت‌جامد این شرکت به خودروسازان طرف قرارداد با سامسونگ تحویل داده‌ شده و آن‌ها به مدت شش ماه اقدام به تست و بررسی باتری حالت‌جامد سامسونگ خواهند کرد.
بر اساس اظهارات یکی از مدیران سامسونگ، خودروسازان علاقه زیادی به مجموعه باتری‌های حالت‌جامد دارند زیرا ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری داشته و در مقایسه با باتری‌های کنونی بکار رفته در خودروهای برقی بسیار ایمن‌تر هستند. ظاهراً این باتری‌ها هزینه تولید بالایی دارند و به همین خاطر است که سامسونگ هشدار داده باتری‌های حالت‌جامدش ابتدا در خودروهای بسیار لوکس نصب خواهند شد و با یک‌بار شارژ مسافت بیش از ۹۶۵ کیلومتر را طی خواهند کرد.

شرکت‌های تویوتا و سامسونگ آغاز تولید انبوه باتری‌های حالت‌جامد از سال ۲۰۲۷ را اعلام کرده‌اند و تویوتا نیز می‌گوید ابتدا این باتری‌ها را در خودروهای لوکس برند لکسوس عرضه خواهد کرد. به علت هزینه‌های تولید بالا بود که شرکت CATL به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده باتری خودروهای برقی برنامه‌های تولید انبوه باتری حالت‌جامد خود را تغییر داد و اظهار داشت تولید انبوه آن‌ها قبل از سال ۲۰۳۰ ممکن نیست. البته CATL مجدداً نظر خود را تغییر داده و می‌خواهد در سال ۲۰۲۷ تولید این نوع باتری‌ها را آغاز کند.

سامسونگ جدای از برنامه‌های خود برای تولید انبوه باتری‌های حالت‌جامد می‌خواهد در کلاس خودروهای برقی ارزان‌تر نیز رقابتی عمل کند و به همین خاطر باتری‌های LFP و بدون کبالت را می‌سازد. همچنین این شرکت بزرگ از روش تولید الکترود خشک استفاده می‌کند. سامسونگ برای پیشی گرفتن از رقبا باتری‌هایی را تولید خواهد کرد که امکان شارژ در ۹ دقیقه را داشته و طول عمرشان به ۲۰ سال می‌رسد. به نظر می‌رسد دوام و گارانتی ۲۰ ساله باتری‌ها به یک استاندارد در آینده بدل خواهد شد زیرا CATL و دیگر شرکت‌ها نیز قبلاً چنین مواردی را اعلام کرده‌اند. همچنین شرکت‌های نیو و CATL در حال کار روی گارانتی باتری ۱۵ ساله هستند تا نظرات مشتریان را جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا