اخبار داخلی

بازگشت اوپل به ایران با پرشیا خودرو

در روز نخست نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳، شرکت پرشیا خودرو با نام جدید پرشیا موبیلیتی طی مراسمی از ۳ خودروی وارداتی اوپل رونمایی کرد. موکا، کورسا و کراس لند مدل‌های جذابی از اوپل هستند که وارد ایران خواهند شد.

به گزارش دنده 6 –  از زمانی که برند آلمانی اوپل توسط پژو سیتروئن از جنرال موتورز آمریکا خریداری شد، برای اولین بار است که در ایران، خودروهای خاطره انگیز اوپل را با رنگ و بوی آشنای پژوی فرانسه ملاقات می‌کنیم. پرشیا خودرو با پشتیبانی قوی وظیفه واردات محصولات این برند جذاب را بر عهده گرفته و بزودی عرضه آن‌ها در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌های اوپل کراس لند
خودروی کراس لند اقتصادی‌ترین محصول اوپل در بازار ایران خواهد بود؛ این کراس اوور کامپکت شهری بر مبنای پلتفرم اصلاح شده PF1 پژو سیتروئن توسعه پیدا کرده است. در واقع سازه آن کمی از سیتروئن C3 سایپا و پژو ۲۰۰۸ وارداتی جدیدتر است اما به محصول جدید ایران خودرو یعنی ری‌را نمی‌رسد. کراس لند در بازار شبه جزیره انگلستان با برند واکسهال عرضه می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قلب تپنده کراس اوور اوپل از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ است. این موتور که اخیرا توسط پژو توسعه پیدا کرده، با قدرت ۱۳۰ اسب بخاری با گیربکس آشنای ۶ سرعته اتوماتیک آیسین هماهنگ شده است. این گیربکس را قبلا در محصولات پژو، سیتروئن و دی اس دیده‌ایم.در این خودرو خبری از امکاناتی مثل رادار و سقف شیشه‌ای نیست، حتی ترمز پارک خودرو نیز از نوع دستی است. تریم خودرو از نوع پارچه‌ای بوده و کلاستر آنالوگ ساده در پشت فرمان قرار گرفته است.۶ کیسه هوا، دکمه استارت، فرمان برقی، سنسور و دوربین عقب، سنسور نور و چراغ‌های ال ای دی تنها امکانات ساده و حداقلی این خودروی با کیفیت اقتصادی هستند.

مشخصات فنی و امکانات اوپل کورسا
اوپل کورسا برای ایرانیان یک خودروی خاطره انگیز است، شاید انقدری که از این خودرو به نیکی یاد می‌شود در بازار فروخته نشده اما همیشه در دل ماشین بازها جا داشته است. کورسایی که پرشیا خودرو قصد دارد روانه بازار کند در کمال تعجب نسل پیشین این خودرو بوده و بر خلاف دو مدل دیگر، بر مبنای پلتفرم GM جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. با اینکه چهره کورسا به نسبت دو محصول دیگر اوپل قدیمی‌تر به نظر می‌رسد اما اصالت ویژه‌ای دارد.

این خودرو نیز از موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوی پژو بهره می‌برد اما بر خلاف کراس لند تنها ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و به جای گیربکس ۶ سرعته آیسین، از نسل جدید گیربکس ۸ سرعته آیسین برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بهره می‌برد. البته که کیفیت بالای فنی این خودرو سبب شده تا در حدود ۱۰ ثانیه شتاب صفر تا صد آن طی شود.امکانات در کورسا تا حدی بهتر از کراس لند مشاهده می‌شود؛ این هاچ بک با اینکه سقف فلزی دارد اما از ترمز پارک برقی و رادار خط خوان بهره برده و کنسول زیر آرنجی دارد. کیفیت داشبورد کورسا نیز بهتر از کراس لند است.

اوپل موکا؛ قوی‌ترین و کامل‌ترین اوپل وارداتی
گل سر سبد اوپل همین موکا است؛ این کراس اوور با جذابیت خیره کننده و رنگ بندی عجیب بر مبنای پلتفرم CMP پژو توسعه پیدا کرده است. پلتفرم CMP در واقع همان پلتفرم EMP1 پژو است که قابلیت نصب پیشرانه‌های برقی را نیز دارد. جالب است بدانید اوپل موکا در نمای جانبی شباهت عجیبی به ایران خودرو ری‌را دارد؛ چرا که پلتفرم ایرانیزه IKP2 ایران خودرو نیز همین بن سازه پیشرفته و بروز پژو است.اوپل موکا موتور و گیربکس مشترکی با کورسا دارد؛ اما با ویرایش برنامه‌ای ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خروجی به مراتب بهتری نسبت به موکا ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا