اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بازگشت بی ام و سری 7 آلپینا روی خط تولید

کنترل آلپینا به دست بی ام و 

آلپینا چندین دهه است که نسخه‌های اصلاح شده مدل‌های فعلی بی ام و را با موفقیت زیادی در بازارهای خاص به فروش می‌رساند. این شرکت آلمانی معمولاً جایگزین‌هایی قدرتمند را برای خودروهای بی ام و با کمی تغییرات ظاهری می‌سازد.

احتمالاً تغییری در استراتژی این شرکت در اواسط دهه آینده رخ می‌دهد. اگرچه ممکن است یک مدل متوقف شده را به خط مونتاژ بازگرداند.

بلاگ BMW مقاله جدیدی دارد که نقش جدید آلپینا را به عنوان بخشی از گروه بی ام و شرح می‌دهد. این خودروساز مونیخی قرار است در ۱ ژانویه ۲۰۲۶، کنترل آلپینا را در دست بگیرد و ما هنوز اطلاعات بیشتری در مورد اینکه این بخش پرفورمنس در سلسله مراتب BMW در کجا قرار خواهد گرفت، کسب نکرده‌ایم.

با این حال، چیزی که در این مرحله بسیار ممکن به نظر می‌رسد، بازگشت B۷ به عنوان سدان پرچمدار این شرکت است.

بازگشت با فیس لیفت سری هفت

تولید B۷ در سپتامبر سال گذشته، زمانی که آخرین نمونه از خط مونتاژ خارج شد و همزمان با شروع تولید نسل G۷۰ سری ۷، متوقف شد. در آن زمان، آلپینا گفت: «دوران آلپینا B۷ در این خودروسازی به پایان می‌رسد» و اشاره کرد که هیچ جانشینی برای این خودرو وجود نخواهد داشت.

با این حال، بلاگ بی ام و می‌گوید که B۷ می‌تواند با فیس لیفت سری ۷ جدید بازگردد، که احتمالاً در زمانی که بی ام و کنترل آلپینا را به دست می‌گیرد، رونمایی خواهد شد.

آخرین آلپینا B۷، دارای یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V۸ در زیر کاپوت با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود. در مقایسه با مدل استاندارد، موتور آلپینا دارای توربوشارژرهای دوقلو جدید با ابعاد ورودی و بیرونی بزرگتر و کمپرسورهای جدید، پیستون‌های مختلف Mahle، سیستم خنک کننده اصلاح شده و… بود.

در مورد استراتژی بی ام و در مورد آلپینا پس از اواسط دهه، BMW Blog گزارش می‌دهد که این خودروساز در حال بررسی راه اندازی خودروهای جدید کلاس لوکس است که آلپینا توسعه، بازاریابی و توزیع آن را بر عهده دارد.

در ابتدا، این خودروها کاملاً الکتریکی نخواهند بود، زیرا طبق گزارش‌ها، مشتریان آلپینا بنزین و دیزل را بیشتر ترجیح می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا