اخبار خارجیاسلایدر

بازگشت لندروور دیفندر قدیمی با پیشرانه V8

بخش کلاسیک لندروور اقدام به بازسازی کامل دیفندرهای قدیمی مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و عرضهٔ آن با قیمتی از ۲۵۰ تا ۲۰۷ هزار دلار کرده است.

به گزارش دنده 6 –  لندروور هرچند مدت‌ها است که دیفندر جدید را به بازار فرستاده ولی نمی‌خواهد دیفندر قدیمی را فراموش کند زیرا حالا این شرکت بریتانیایی نسخهٔ جدیدی از آفرودر کلاسیک خود را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. البته این دیفندر از لحاظ فنی خودروی جدیدی محسوب نمی‌شود بلکه بازسازی کارخانه‌ای نمونه‌های مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است. دیفندر کلاسیک جدید که در نسخه‌های دودر ۹۰ و چهاردر ۱۱۰ ارائه می‌شود، توسط مهندسان لندروور کلاسیک در بریتانیا با دست بازسازی می‌شود.

بخش Works Bespoke لندروور با دقت خودروهای موردبازسازی را انتخاب می‌کند و در سینهٔ همهٔ آن‌ها یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قرار می‌دهد. این موتور ۵ لیتری خود لندروور است که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دیفندر کلاسیک همچنین برای همگام شدن با زمانه به کمک‌فنرهای بلیشتین، فنرها و آنتی‌رول بارهای Eibach و ترمزهای چهار پیستونهٔ Alcon با دیسک‌های ۳۳۵ میلی‌متری در جلو و ۳۰۰ میلی‌متری در عقب هم مجهز شده است.

در داخل خودرو نیز یک صفحه‌نمایش کوچک ۳.۵ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای و رادیوی دیجیتال تعبیه شده اما طرح قدیمی داشبورد تا حد امکان حفظ شده است. در اینجا همچنین تقریباً همه‌چیز با چرم پوشیده شده است که در پنج رنگ یا هشت تریم دورنگ قابل انتخاب خواهد بود. برای جلو هم صندلی‌های ریکارو در نظر گرفته شده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، برای این دیفندر جدید اما در اصل قدیمی آپشن‌های سفارشی‌سازی زیادی هم وجود خواهد داشت که از چادر روی سقف برای کمپینگ گرفته تا تبدیل بخش عقبی کابین به یک سالن نشیمن کوچک را شامل می‌شود.

دیفندر کلاسیک با این ویژگی‌ها به شاسی‌بلند واقعاً جذابی تبدیل شده اما مشکلی بنام قیمت همه‌چیز را خراب می‌کند. لندروور برای نسخهٔ پایهٔ ۹۰ قیمت ۱۹۰ هزار پوند معادل ۲۵۰ دلار را اعلام کرده است که این رقم در نسخهٔ ۱۱۰ پنج‌نفره به ۱۹۹ هزار پوند معادل ۲۶۳ هزار دلار می‌رسد. کسانی که خواهان مدل ۱۱۰ هفت‌نفره باشند نیز باید رقم گزاف ۲۰۴ هزار پوند معادل ۲۷۰ هزار دلار را پرداخت کند. این ارقام در قیاس با اینیوس گرنادیر که با هدف احیای فرمول کلاسیک دیفندر ساخته شده بسیار بالا هستند. قیمت گرنادیر در بریتانیا از ۶۵ هزار پوند آغاز می‌شود که یعنی تنها یک‌سوم دیفندر کلاسیک قیمت دارد. البته زیر کاپوت این خودرو خبری از موتور V8 نیست ولی پیشرانه‌های شش سیلندر ب‌ام‌و هم خیلی ضعیف نیستند.

حتی دیفندر مدرن با پیشرانهٔ V8 نیز بسیار از این نمونه‌های کلاسیک بازسازی‌شده ارزان‌تر است. نسخهٔ پرچم‌دار جدید اوکتا که ماه گذشته معرفی شد در بریتانیا با قیمت پایهٔ ۱۴۵,۳۰۰ پوند و در آمریکا با قیمت ۱۵۲ هزار دلار عرضه می‌شود؛ بنابراین، باید واقعاً عاشق دیفندر کلاسیک باشید که حاضر به پرداخت چنین مبلغ گزافی شوید. حال ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا لندروور بجای بازسازی نمونه‌های قدیمی دوباره اقدام به تولید دیفندر کلاسیک نکرده است؟ خب این کار نه‌تنها بسیار پرهزینه است بلکه مطابقت دادن دیفندر قدیمی با قوانین ایمنی و آلایندگی اتحادیهٔ اروپا نیز اصلاً آسان و مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا