اخبار خارجیاسلایدر

بازگشت پونتیاک GTO در دنیای رندرها

درحالی‌که پونتیاک GTO آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در بازار دیده شد، در دنیای خیالی رندرها همه‌چیز ممکن است و این خودرو می‌تواند در قالب یک سوپراسپرت جذاب بازگردد.

به گزارش دنده 6 – پونتیاک GTO یکی از مهم‌ترین خودروهای عضلانی آمریکایی محسوب می‌شود. این خودرو که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۵ و سپس از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در پنج نسل ساخته شد، به‌نوعی بنیان‌گذار بخش ماسل کارها بود. البته شاید فکر کنید این عنوان متعلق به موستانگ است اما دراین‌بین تفاوت ظریفی وجود دارد. موستانگ بخش پونی کارها را ایجاد کرد یعنی خودروهایی که کوچک‌تر از ماسل کارها بودند. البته طی سال‌های اخیر این مرز از بین رفته است و موستانگ و کاماروی امروزی را ماسل کار می‌دانیم اما در دههٔ ۶۰ شرایط متفاوت بود.

آخرین نسل جذاب GTO پیش از آنکه در سراشیبی سقوط قرار گیرد، نسل دوم بود که بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ با فرم فست‌بک تولید شد. این نسل از ویژگی‌های جالبی مثل چراغ‌های جلوی مخفی، سپر جلوی همرنگ بدنه و پکیج جدید رم ایر بهره می‌برد و با پیشرانه‌های بزرگ ۶.۶ و ۷.۵ لیتری عرضه می‌شد. نسل دوم GTO خصوصاً زمانی که پونتیاک نسخهٔ جدید جاج را برای آن ارائه کرد به فروش بالایی دست یافت. این پکیج که ابتدا با رنگ نارنجی منحصربه‌فردی ارائه می‌شد، به یکی از مشهورترین ماسل کارهای تاریخ تبدیل شد.

بنابراین، تعجبی ندارد که GTO جاج در ذهن خیلی‌ها مثل کسانی که اقدام به طراحی رندر خودروهای رؤیایی می‌کنند مانده باشد و تصمیم به احیای این ماسل کار محبوب و خاطره‌انگیز در دنیای تخیلی خود بگیرند. البته در طراحی این رندرها از هیچ‌کدام از نسل‌های قبلی GTO الهام گرفته نشده و طراحان با برداشتی مدرن از GTO جاج نسل دوم، این ماشین را از نو خلق کرده‌اند. به همین دلیل، تنها چیزی که خودروی این رندرها را به گذشته مرتبط می‌کند، صرفاً همان رنگ نارنجی معروف است. این کوپهٔ مدرن همچنین بیشتر شبیه یک سوپراسپرت به نظر می‌رسد تا ماسل کار و بنابراین، از فرم فست‌بک و کلاسیک نسل دوم GTO خبری نیست.

البته با کمی دقت می‌توان اشاره‌هایی به گذشته را مشاهده کرد. به‌عنوان‌مثال، روی کاپوت دو دریچهٔ هوا دیده می‌شود که از نسخهٔ جاج الهام گرفته است. طراحان این رندر غیر از نسخهٔ معمولی، یک نسخهٔ اسپرت‌تر بنام GTO-R را هم تصور کرده‌اند که با نوارهای مشکی، عناصر آیرودینامیکی بیشتر، آب‌شش‌های روی کاپوت و رینگ‌های بزرگ‌تر، وحشی‌تر به نظر می‌رسد. تکمیل‌کنندهٔ این پکیج هم می‌تواند پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ کوروت C7 ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت باشد تا پونتیاک GTO جدید به یک سوپرکار جذاب تمام‌عیار تبدیل شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا