دانش خودرویی

بدنه این خودرو با طلای ۲۴ عیار پوشیده شده!

این خودروساز سوئدی جایگزین آگرا را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد و به نظر می‌رسد شخصی که این نمونه را سفارش داده از یک آگرا RS خاص الهام گرفته است. آن آگرا، که معروف به ققنوس است، در اصل برای غول املاک و مستغلات ایالات متحده یعنی مانی خوشبین ساخته شد و با پنل‌های فیبر کربنی همراه با تریم طلایی طراحی شده است.در مورد این یسکو، هر قطعه بیرونی آن از

فیبرکربن با پوششی شفاف ساخته شده است که به نظر می‌رسد لکه‌هایی از طلا در داخل آن وجود دارد. سپس برخی از بخش‌های مختلف بیرونی با ورق طلای ۲۴ عیار پوشانده شده است. این بخش‌ها شامل کانارد‌های جلو (بالچه‌های کوچک در قسمت جلویی)، بازو‌های آینه بغل، بال عقب و… می‌شود. سایر عناصر طلایی شامل نشان‌های مختلف کونیگزگ و خطوطی است که در امتداد سقف قرار دارند.

این کونیگزگ یسکو از نوع “Attack” است. این نسخه از هایپرکار موتور وسط، بر مسیر پیست متمرکز است و به همین دلیل دارای مجموعه‌ای از اجزای آیرودینامیکی تهاجمی است که برای بهبود نیروی رو به پایین طراحی شده‌اند. کونیگزگ همچنین یسکو را در لباس «Absolut» به فروش می‌رساند که به‌عنوان نسخه پرسرعت طراحی شده است. این مدل فاقد بال عقب بوده و از نظر تئوری قادر است به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.پیشرانهٔ ۵ لیتری V ۸ توئین توربو در این خودرو قادر است ۱۶۰۰ اسب بخار (با سوخت زیستی E ۸۵) یا ۱۲۸۰ اسب بخار (با بنزین) قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور موتور هم ۱۵۰۰ نیوتن متر در ۵۱۰۰ rpm است که از دور ۲،۷۰۰ تا ۶۱۷۰ rpm، حداقل ۱۰۰۰ نیوتن متر آن در دسترس خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا