اخبار خارجیاسلایدشو

بررسی فورد F-150 جدید

F-150 بار دیگر خود را به‌عنوان یک وانت شکست‌ناپذیر ثابت کرده است.

F-150 بار دیگر به‌روز می‌شود
به گزارش دنده 6 – پرفورش‌ترین وانت آمریکا نزدیک به پنجاه سال مهمان جاده‌های این کشور بوده است. هر چند به‌روزرسانی‌های F-150 جدید انقلابی و شاخص نیستند اما بهبودهایی را در آن ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای خریداران تازه آن مهم باشد.

نسخه های مختلف F-150
شاسی قاب‌روی‌بدنه این وانت از یک قاب شاسی فولادی مستحکم و بدنه آلومینیومی با گرید نظامی آهن سود می‌برد. F-150 در هفت نسخه متفاوت عرضه می‌شود که همه‌وهمه امکانات متمایزی دارند و می‌توانند وانت محبوب آمریکا را برای کاربری‌های متفاوت آماده کنند. نسخه پایه و بالارده این خودرو به‌ترتیب XL و پلاتینیوم نام گرفته است. البته نسخه ترمور هم با قابلیت‌های آفرود بیشتر در دسترس خریداران قرار گرفته که درحقیقت فضای خالی میان F-150 استاندارد و رپتور را پر می‌کند. خریداران می‌توانند وانت خود را با کابین عادی یا ظرفیت بالای «سوپرکرو» سفارش دهند که هر یک با سه تخت متفاوت عرضه می‌شود.

پیشرانه F-150
نسخه ۲۰۲۴ F-150 با یک پیشرانه استاندارد جدید عرضه شده است که توان تولید ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر V شکل، پسوند اکوبوست را با خود به دوش می‌کشد. نسخه ۵ لیتری V8 و ۳.۵ لیتریی تویین توربوی V6 این خودرو هم دردسترس علاقه‌مندان به مدل‌های قدرتمند قرار گرفته‌اند که به‌ترتیب با ۵۵۵ و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شوند و هر دو از ۴۰۵ اسب بخار قدرت سود می‌برند. نمونه هیبریدی ۳.۵ لیتری این وانت هم با ۴۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۷۲ نیوتن متر گشتاور عرضه شده ست تا پرچمدار نسل تازه باشد.

قدرت تمام این مدل‌ها از طریق یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخ‌های منتقل می‎‌شود. نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب و باقی مدل‌ها چهارچرخ محرک هستند. سیستم هیبریدی «پاوربوست» فورد قدرت موتور اکوبوست را با الکتروموتور قدرت‌گرفته از باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی ترکیب می‌کند. باتری این خودرو نیروبخش درگاه‌های خروجی ۲ کیلوواتی داخل کابین و تخت بیرونی هم هست که می‌تواند شامل یخچال، بلندگو و.. می‌شود. مدل‌های مجهز به پاوربوست، از اینورتر هم سود می‌برند.

 

امکانات
از جمله امکانات F-150 2024 می‌توان به آخرین نسخه دستیار فورد، «بلو کروز»، نمایشگر ۱۲ اینچی LCD لمسی و سیستم هشدار دزدیدن خودرو می‌شود که گزارش دزدی را بلافاصله و به‌صورت خودکار به پلیس محلی اطلاع می‌دهد. بازگشایی ۱۰۰ درجه‌ای در تخت باعث می‌شود دسترسی به قسمت بار راحت‌تر از همیشه باشد و بتوان با تکیه بر گیره‌های کابین، از بستن درست بار اطمینان حاصل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا