اخباراخبار خارجیاسلایدر

بررسی لندروور دیفندر در صحرا

سوال این نیست که آیا لندروور دیفندر جدید خودروی خوبی است یا حتی آنقدر که انتظار دارید در خارج از جاده توانمند است یا خیر. اما چیزی که واقعاً اهمیت دارد این است که آیا این SUV جدید می‌تواند جایگزین یکی از نمادین‌ترین خودروهای قرن بیستم شود یا خیر. و پاسخ … پیچیده است.

دیفندر جدید تقریباً به اندازه نسخه اصلی شروعی پرفراز و نشیب داشت. چند روز قبل از اینکه کلید یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه جدید در یونک به رسانه‌های جهان داده شود، جهان بخاطر کرونا قرنطینه شد.
ناامیدی در مقر این شرکت در کاونتری محسوس بود، تلاش زیاد برای تولید حیاتی ترین و جدیدترین محصولات خود تقریبا بخاطر این ویروس با عدم استقبال روبرو شد .

در نیمه دوم سال 2020 فروش دیفندر شروع و افزایش داشت و در نهایت درایوهای مورد انتظار برای نسخه های Defender 90 و Defender 110 شروع ش یده شدند .

این شرکت موفق شده است جان تازه ای به دیفندر ببخشد، با توانایی های جاده ای که عملکرد خیره کننده خودرو از خود نشان داد . سوال بعدی این است که آیا این آخرین نسخه دارای DNA واقعی Defender است و آیا هنوز جایگزین مناسبی برای سایر رقبای سخت‌کوش در آفرود از جمله جیپ رانگلر، مرسدس بنز کلاس G و تویوتا لندکروزر است. برای رأی کامل به خواندن بررسی Land Rover Defender ما ادامه دهید.

آنچه باید در مورد لندروور دیفندر 2023 بدانید
قبل از اینکه عمیقاً به نحوه رانندگی آن بپردازیم، ارزش آن را دارد که کمی با این فناوری آشنا شویم. “پروژه L663” بر اساس پلت فرم آلومینیومی JLR D7 Premium Lightweight Architecture (PLA) ساخته شده است – اما به D7X (X for Extreme) مونوکوک تبدیل شده است که ادعا می شود از نظر استحکام ساختاری سه برابر سفت تر از رقبای خود است.
در شرایط واقعی، این بدان معنی است که Defender باید بارهای جدی را تحمل کند – که در توانایی خارج از جاده و قدرت آن در جاده منعکس می شود.

آفرود جدی را می توان با این خودرو تجربه کرد . همانطور که انتظار دارید، مجموعه‌ای از فناوری در این خودرو وجود دارد. جدیدترین معماری الکترونیکی لندروور به طور قابل توجهی سریعتر از قبل است و اکنون دارای امکاناتی مانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی، به‌علاوه یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی است که برای استفاده سریع و پاسخ‌گو است. دارای 85 ECU است و آنها دائماً تا 100 مگابیت بر ثانیه با یکدیگر صحبت کنید.

یک گام بزرگ به جلو

اگر یک Defender می‌خواهید، منتظر چند ماه انتظار هستید (مخصوصاً اکنون که کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا صنعت را فرا گرفته است)، به‌ویژه اگر به سراغ 90 رفته‌اید یا به پیکربندی‌کننده علاقه داشته باشید. وقتی در نظر می گیریم که Defender، X-Dynamic، XS Edition، X، V8 و V8 Carpathian Edition با مشخصات پایه وجود دارد که هر کدام را می توان با بسته های مشخصات S، SE یا HSE مشخص کرد، این به عنوان خوانده می شود

علاوه بر این، می‌توانید بین یک دیزل شش سیلندر 3.0 لیتری هیبریدی ملایم با خروجی‌های مختلف (به جای نسخه اصلی 2 لیتری چهار دیگ)، یک بنزینی 2.0 لیتری، یک بنزینی 3.0 لیتری شش سیلندر نیز انتخاب کنید. MHEV، به علاوه P400e هیبریدی پلاگین، که از آسیاب 2.0 لیتری نیز بهره می برد. نسخه های V8 Defender دارای یک موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ بنزینی با 518 اسب بخار قدرت هستند. همه آنها از طریق یک گیربکس هشت سرعته ZF اتوماتیک و دو برد 4×4 هدایت می شوند. علاوه بر این، یک لیست گزینه های بی پایان برای شخصی سازی واقعی Landie برای شما وجود دارد.

داخلش چطوره؟
در داخل، Defender عناصری از عملکرد اصلی را با فناوری و تجهیزاتی که از یک خودروی مدرن انتظار دارید استفده شده است . از یک طرف سر پیچ ها و سطوح ناهموار و از طرف دیگر پانل های آلومینیومی با ظاهر کلاسیک وجود دارد. این ترکیبی است که به خوبی طراحی شده است و اگر اغراق نباشد، فرنچایز در عصر جدید نسبت به قسمت بیرونی آن خیلی قوی تر است.

تکیه‌گاه‌های بالشتک‌دار و سطوح بسیار نرم، و همچنین لذت صندلی جلو تمام برقی و یک فضای کابین بسیار بزرگ که کابین داخلی را خیلی زیبا کرده است . جا لیوانی ها در همه جا فضای ذخیره سازی وجود دارد، با جیب های بزرگ درب و قفسه داشبورد که بیشتر وسایل شما در خود جای می دهد .

سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro جدید، هم سریع و هم هوشمنداست که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین با گوشی هوشمند شما همگام‌سازی می‌شود . دیگر نکات خوب، دید آینه عقب ClearSight برای زمانی که که شما می خواهید به همه اطراف خودرو دیده داشته باشید و از موقعیت مکانی و جا گیری خودرو باخبر باشید – یا می‌خواهید ببینید چرخ عقب خودرو در چه وضعیتی هستند. تنظیم دوربین ClearSight به شما امکان می‌دهد که به طور مجازی و از طریق سیستم اطلاعات سرگرم شوید . صفحه نمایش امکان حضور شما در جلسات مهم کاری را فراهم سازد .

به طور خلاصه، برای سفرها می توانید از این خودرو لذت ببرید و کاملاً مناسب خانواده است. فضای صندوق بار 231 لیتر و بسیار جا دار که می تواند سه چمدان بزرگ را به راحتی در خود جای دهد .سه ردیف صندلی که مجموع هشت صندلی، برای فضای بزرگسالان در هر کدام آن را تا حدودی منحصر به فرد کرده است. ردیف سوم برای سه بزرگسال برای نشستن راحت کمی بیش از حد باریک است، اما همچنان با پنجره‌های بزرگ و سقف پانوراما استاندارد، منظره خوبی از دید بیرون خواهید داشت .

رانندگی کردن چگونه است؟
در ابتدا ما یک Defender 110 D240 را سوار شده ایم و مدلی که برای سال 2021 متوقف شد و با D250 جایگزین شد. از آنجایی که از بین دو دیزلی که در ابتدا عرضه می‌شد، قوی‌تر بود توسعه 237 اسب بخار قدرت و 317 پوند فوت – راه طولانی برای غلبه بر وزن سنگین 2248 کیلوگرمی آن. روی کاغذ که به 0-100 کیلومتر برساعت و شتاب 9.1 ثانیه و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت را طی می کند .

اولین موضوع که این خودرو شما شگفت‌زده می‌کند چابکی آن است، و اگرچه که این خودرو اسپرتی نیست، فرمان مستقیم و وزن مناسب آن رابطه مثبتی با جاده ایجاد می‌کند، در حالی که سیستم تعلیق بادی نصب‌شده در این مدل به آن سواری سازگار می‌دهد. و کنترل بدن عالی بسیار خوب، می توان ادعا کرد که این نباید اولویت Defender باشد، اما ما اکنون در دنیای جدیدی هستیم، مملو از SUV های مبتنی بر خودرو که تظاهر به آفرود هستند، و Defender باید تا صاحبانش را راضی کند.

فراتر از آن، با دقتی می پیچد که شما را شگفت زده خواهد کرد. مسیرها با وفاداری برای این خودرو خم می شوند، و ما تا آنجا پیش می رویم که بگوییم اگر اندازه جاده معقول باشد، یک رانندگی لذت بخش است. در سرعت به اندازه کافی آرام است – صدای زیادی از بیرون به داخل کابین وجود ندارد که بخواهید نگران آن باشید.فقط در آخر علت کم استقبالی از این خودر هنوز بر ما پوشیده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا