اخبار خارجیاسلایدر

بهترین بازی های خودرویی 2024

اگر از دنیای واقعی خسته شده‌اید و به کمی استراحت نیاز دارید، این بازی‌ها می‌توانند سرگرمی خوبی برایتان باشند.

به گزارش دنده 6 – بازی‌های ویدئویی چه در کنسول اجرا شوند یا در کامپیوتر شخصی، یک فضای خیال‌انگیز را برای انسان می‌سازند که بتواند از محدودیت‌های مرزهای امروزی فراتر برود و کارهایی انجام بدهد که در حالت عادی قادر به انجام آن‌ها نبوده است؛ مثلا رانندگی با ابرخودروهایی که ممکن است هیچ‌گاه قادر به سوارشدن آن‌ها نباشد. از همین در ادامه بهترین بازی‌های کامپیوتر، کنسول و موبایل را در ژانر اتوموبیلرانی هیجان‌انگیز معرفی می‌کنیم.

بهترین بازی های ماشینی
فورتزا هورایزن ۵

فورتزا هورایزن یک بازی جذاب و همه‌فن حریف به شمار می‌رود که با اجازه دسترسی آسان به خودروهای خاص، سرورهای مملو از بازیکن و دینامیک رانندگی مناسب می‌تواند لحظاتی خوشی را برای بازیکنانش رقم بزند. این بازی برای جذب طیف وسیعی از بازیکنان در سنین متفاوت به انواع مسابقه‌های واقع‌گرایانه و تخیلی تجهیز شده است که همه‌وهمه در نقشه زیبای مکزیک اتفاق می‌افتد. فهرست بلندبالای خودروهای این بازی هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد؛ اگر هم کسی از خودروی خود راضی نباشد می‌تواند با تکیه‌بر بخش تیونینگ، در خودروی خود تغییر ایجاد کند. هر چند سیستم شخصی‌سازی این بازی به وسعت مجموعه جنون‌سرعت (NFS) نمی‌رسد اما در باقی بخش‌ها به بهترین بازی موجود در برای کامپیوترهای خانگی و کنسول‌های بازی XBOX تبدیل شده است.

فورزا موتوراسپرت

نسخه تازه و بهبودیافته مجموعه شبیه‌سازی مایکروسافت ارائه‌دهنده یک تجربه جذاب از اتوموبییلرانی است که می‌تواند بسته به توانایی بازیکن، چالش‌های متفاوتی را سر راهش قرار دهد. این بازی برخلاف نسخه هورایزن نقشه باز ندارد و رانندگی را به پیست محدود می‌کند؛ اما به‌جای آن سیستم برخورد، فیزیک و پویایی دقیق‌تری دارد و تنوع تیونینگ خودروهای آن هم با ظرافت بیشتری انجام می‌شود تا بتواند خود را در فهرست بهترین‌ها جای دهد. جلوه‌های بصری موتوراسپرت کیفیت بسیار بالایی دارند؛ بنابراین تجربه آن تنها در کامپیوترهای قدرتمند و کنسول‌های بازی XBOX ممکن است.

گرن توریسمو ۷

گرن‌توریسمو را می‌توان مرز میان بازی‌های شبیه‌ساز و بازی‌های اصطلاحا آرکید پر زرق‌وبرق دانست. فرمولاسیون پخته این بازی تجربه‌ای با کیفیت از سواری خودروهای گوناگون را برای بازیکنانش فراهم می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا بتواند با نهایت واقع‌گرایی به تمام جزئیات فنی و ظاهری خودروی خود بپردازد. مسابقات متفاوتی در این بازی وجود دارند که تنوع آن‌ها به‌ویژه در حالت آنلاین می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. تجربه این بازی تنها در کنسول‌های بازی شرکت سونی پلی‌استیشن ممکن است.

دکرو موتورفست

مجموعه کرو عنوان خودرویی جهان‌باز شرکت یوبیسافت به شمار می‌رود که شروع قدرتمندی داشت و می‌توانست به یک برند موفق تبدیل شود اما سازنده از پتانسیل‌های آن استفاده نکرد و پس از معرفی یک نسخه ناموفق، به موتورفست رسید. یوبیسافت مشخصا برای ساخت این بازی که بیشتر از آنکه دقیق باشد سرگرم‌کننده به شمار می‌رود، به پرچمدار بازی‌های این سبک یعنی فورتزا نگاه مستقیم داشته است. از مزایای این مجموعه می‌توان به گرافیک خوب، تنوع جذاب خودروهای خیلی خاص، تنوع وسایل‌نقلیه مانند موتورسیکلت و… اشاره کرد. این بازی برای تمام پلتفرم‌ها از کامپیوتر شخصی تا XBOX و پلی‌استیشن دردسترس خریداران قرار گرفته است.

F1 2023

مجموعه بازی‌های فرمول یک می‌توانند یک شبیه‌ساز مناسب و غنی برای طرفداران این مجموعه باشند. تمرکز دقیق و منحصربه‌فرد روی المان‌های یک خودروی فرمول ۱ یا تیم مدیریتی آن باعث شده تا مجموعه F1 برای طیف وسیعی از کاربران سرگرم‌کننده باشد؛ اما در هر صورت باید طرفدار این مسابقه باشید تا از بازی کردن آن نهایت لذت را ببرید. تجربه F1 2023 در تمام پلفترم‌های PC، XBOX و پلی‌استیشن ممکن شده است.

پراجکت کارز ۲

هر چند نسل سوم این بازی با خودروهای به‌روزتر و بر پایه موتور بازی‎‌سازی جدید معرفی شده است اما ما تجربه نسل دوم آن را ترجیح می‌دهیم. کیفیت بالای گرافیکی بازی در کنار شبیه‌سازی مناسب خودروها و تنوع نسبتا خوب آن‌ها می‌تواند تا ساعت‌ها بازیکن را به خود مشغول کند. این بازی که مانند مجموعه‌های به‌نامی چون فورتزا موتوراسپرت و گرن‌توریسمو ۷ مخصوص رانندگی در پیست و مسیرهای تعیین‌شده است، برای پلتفرم‌های PC، XBOX و پلی‌استیشن در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بهترین بازی های ماشینی سبک برای کامپیوتر
نید فور اسپید موست وانت

پیش از معرفی بازی فورتزا هورایزن ۲، تاج پادشاهی بازی‌های مسابقه‌ای همچنان در دست عنوان «Need for Speed» بود اما با گذر زمان این مجموعه نتوانست پاسخ مناسبی به بازیکنان بدهد و از فهرست بهترین‌ها کنار رفت. با این وجود، اگر کامپیوتر شخصی قوی ندارید و همچنان می‌خواهید تجربه‌ای لذت‌بخش، زیبا و سرگرم‌کننده‌ از رانندگی داشته باشید می‌توانید بازی «Need for Speed: Most Wanted 2012» یا «Rivals» را تجربه کنید.

هنر رالی

بازی «Art of Rally» یک بازی سبک برای کامپیوترهای شخصی، XBOX و پلی‌استیشن به شمار می‌رود که تجربه رالی را به‌شکلی مینیمال برای بازیکنان فراهم می‌کند. این بازی با وجود گرافیک کارتونی خود، دقت بالایی دارد و بازیکن را مجبور می‌کند قواعد رالی را مانند شبیه‌سازهای این ژانر رعایت کند. هر چند Art of Rally به مذاق هر کسی خوش نخواهد آمد اما تجربه آن می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

بهترین بازی ماشینی موبایل

قاعدتا از گیمینگ موبایل نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما اگر بخواهید برای لحظاتی سرگرم شوید، می‌توانید بازی مشهور «Real Racing 3» را تجربه کنید که در حوزه بازی‌های خودرویی موبایل بی‌رقیب است. این بازی با تکیه‌بر تنوع پیست و خودروهای بسیار زیادی که دارد، می‌تواند شما را تا مدت‌ها سرگرم‌ کند. تنها مشکل اساسی آن تکراری بودن مسابقات به شمار می‌رود که طبیعی به نظر می‌رسد. از دید شما چه بازی‌های خودرویی خوب دیگری وجود دارند که تجربه آن‌ها ارزشمند است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا