اخبار خارجیاسلایدر

بهترین خودروهای برقی

همهٔ خودروهای الکتریکی قیمت هنگفتی ندارند و در اینجا با نمونه‌های نسبتاً ارزان‌قیمتی آشنا خواهیم شد که گزینه‌های مناسبی خواهند بود. 

به گزارش دنده 6 – مخالفان خودروهای الکتریکی از قیمت گران این خودروها انتقاد می‌کنند که این درست است ولی استثناهایی هم وجود دارد. خودروهای الکتریکی هنوز نتوانسته‌اند به برابری قیمت با همتایان درون‌سوز برسند ولی بااین‌حال، درحالی‌که میانگین قیمت خودروهای نو در آمریکا هم‌اکنون بیش از ۴۸ هزار دلار است، حتی با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار هم می‌توان چند خودروی الکتریکی مناسب پیدا کرد. البته این کار خیلی آسان نخواهد بود زیرا بسیاری از خودروسازان، مدل‌های الکتریکی پایهٔ خو را با پکیج‌های باطری کوچکی ارائه می‌کنند تا قیمت را زیر ۴۰ هزار دلار نگه دارند. همچنین خودروهای الکتریکی زیر ۴۰ هزار دلار معمولاً دوچرخ محرک هستند زیرا سامانهٔ چهارچرخ محرک به قوای محرکهٔ دو موتوره نیاز دارد که قیمت را از ۴۰ هزار دلار بیشتر می‌کند. البته قیمتی که توسط سازندگان اعلام می‌شود همیشه ملاک نخواهد بود زیرا بسیاری از خودروهای الکتریکی بازار آمریکا مشمول دریافت ۷,۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال هستند که می‌تواند قیمت پایه را کاهش دهد با این توضیح، در ادامه با بهترین خودروهای الکتریکی که هم‌اکنون می‌توان با قیمت زیر ۴۰ هزار خرید آشنا خواهیم شد.

بهترین خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه: هیوندای کُنا EV
قیمت پایه: ۳۲,۸۷۵ دلار

برد: ۳۲۵ تا ۴۲۰ کیلومتر

اعتبار مالیاتی: ندارد

نسخهٔ الکتریکی هیوندای کُنا در خانوادهٔ محصولات برقی هیوندای پایین‌تر از آیونیک ۶ و آیونیک ۵ قرار می‌گیرد. این خودرو مشمول دریافت اعتبار مالیاتی فدرال نیست و برخلاف مدل‌های الکتریکی پلت‌فرم E-GMP هیوندای که ظرفیت شارژ حداکثر ۳۵۰ کیلوواتی دارند، حداکثر سرعت شارژ کُنا EV تنها ۱۵۰ کیلووات است. بااین‌حال، این کراس‌اوور کره‌ای خودرویی شیک و ارزان است و با ۲۰۱ اسب بخار قدرت، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

بهترین خودروی الکتریکی دوربرد: تسلا مدل ۳
قیمت پایه: ۴۲,۴۹۰ دلار

برد: ۴۸۵ تا ۵۸۵ کیلومتر

اعتبار مالیاتی: ۷,۵۰۰ دلار

تسلا به عرضهٔ نسخهٔ پایهٔ مدل ۳ با قیمت ۳۹ هزار دلار پایان داده است زیرا نسخهٔ محرک عقب دوربرد با قیمت ۴۲,۴۹۰ دلاری، مشمول اعتبار مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری است که عملاً قیمت آن را ارزان‌تر از نسخهٔ پایه می‌کرد. این نسخه برد ۵۸۵ کیلومتری را ارائه می‌کند که حتی از بسیاری از خودروهای الکتریکی گران‌تر هم بیشتر است. همچنین به لطف اعتبار مالیاتی، می‌توان با زیر ۴۰ هزار دلار سراغ مدل ۳ چهارچرخ محرک هم رفت ولی هزینهٔ حمل تا مقصد، قیمت این نسخه را از ۴۰ هزار دلار فراتر می‌برد.

بهترین خودروی الکتریکی برای خانواده: فولکس‌واگن ID.4
قیمت پایه: ۳۹,۷۳۵ دلار

برد: ۳۳۰ تا ۴۷۰ کیلومتر

اعتبار مالیاتی: ۷,۵۰۰ دلار

فولکس‌واگن حرکت الکتریکی جدی خود در بازار آمریکا را با کراس‌اوور ID.4 آغاز کرد که برداشتی الکتریکی از تیگوآن محسوب می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها به دلایل زیادی سراغ تیگوآن می‌روند و فولکس‌واگن سعی کرده همان ویژگی‌ها را در ID.4 هم ارائه کند. به‌عنوان‌مثال، این کراس‌اوور الکتریکی از صندوق بار بزرگی با ظرفیت ۸۶۰ لیتر برخوردار است. همچنین به لطف اعتبار مالیاتی، می‌توان یک ID.4 Pro محرک عقب با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ کیلومتر برد را با زیر ۴۰ هزار دلار خرید. این کراس‌اوور آلمانی همچنین رتبهٔ ایمنی برتر را هم از IIHS دریافت کرده است.

بهترین خودروی الکتریکی شهری: فیات ۵۰۰e
قیمت پایه: ۳۲,۵۰۰ دلار

برد: ۲۲۵ کیلومتر

اعتبار مالیاتی: ندارد

خودروهای کوچک شهری در آمریکا فروش چندانی ندارند زیرا اکثر آمریکایی‌ها به خودروهای بزرگ علاقه دارند. بااین‌حال، در همین بازار محدود مدل‌هایی مثل مینی کوپر SE و فیات ۵۰۰e عرضه می‌شوند. دراین‌بین، فیات با برد ۲۲۵ کیلومتر، نسبت به مینی با ۱۹۰ کیلومتر برتری دارد و سرعت شارژ بیشتر ۸۵ کیلوواتی را ارائه می‌کند درحالی‌که این رقم برای مینی ۵۰ کیلووات است. فیات همچنین حدود یک متر از هیوندای آیونیک ۵ کوتاه‌تر است که امکان پارک کردن در تنگ‌ترین فضاها را می‌دهد.

بهترین خودروی الکتریکی درمجموع: شورلت اکوئناکس EV
قیمت پایه: ۳۳,۶۰۰ دلار

برد: ۴۶۰ تا ۵۱۵ کیلومتر

اعتبار مالیاتی: ۷,۵۰۰ دلار

شورلت اکوئناکس EV اسپرت‌ترین یا جذاب‌ترین خودروی الکتریکی بازار نیست ولی نسبت به قیمت خود، شعاع حرکتی قابل‌توجهی را ارائه می‌کند. نسخهٔ پایهٔ محرک جلوی این خودرو با نام LT، برد ۵۱۵ کیلومتری را با قیمت پایهٔ ۳۳,۶۰۰ دلار ارائه می‌کند. این خودرو همچنین مشمول اعتبار مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری هم هست که قیمت را حتی کمتر می‌کند و امکان انتخاب نسخهٔ چهارچرخ محرک را با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار به خریداران می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا