اخبار داخلیاسلایدر

بهترین زمان خرید و فروش موتورسیکلت چه زمانی است؟

به جز آن دسته علاقه‌مندان به موتورسیکلت که مدام موتور جدید می‌خرند و بازار را به‌خوبی می‌شناسند، کمتر کسی از خرید و فروش موتور سیکلت سر در می‌آورد. این موضوع می‌تواند هم خرید و هم فروش موتور را سخت کند. اما نگران نباشید می‌توانید قبل از معامله کمی در این باره بخوانید تا هم اطلاعات کافی و هم اعتماد به نفس بیشتری برای انجام یک معامله خوب داشته باشید.

به گزارش دنده 6 – یکی از سؤالات رایج در زمان خرید یا فروش موتور این است که چه زمانی بهترین زمان برای خرید موتور و چه زمانی بهترین زمان برای فروش موتور است؟ آیا قیمت موتور در فصل‌ها یا ماه‌های مختلف سال تغییر می‌کند؟ پاسخ کوتاه به این سؤال بله است. قیمت موتور در هر فصل تغییر می‌کند و این به دلیل میزان درخواست برای خرید موتور در فصل‌های مختلف سال است.

تأثیر فصل در قیمت موتور سیکلت

یکی از مواردی که هنگام معامله موتور سیکلت در نظر گرفته می‌شود، زمان مناسب برای خرید و فروش است. برای موتورسیکلت‌سواران وضعیت آب و هوا بسیار مهم است؛ چراکه موتورسواری در فصل سرما بسیار سخت است و تعداد موتورسواران در زمستان کمتر است. به همین دلیل، به طور معمول در آغاز فصل سرما قیمت موتور کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال فروش موتور سیکلت خود هستید، برای آنکه بتوانید به بهترین قیمت بازار برسید بهتر است آغاز فصل گرما برای مثال اوایل بهار را برای فروش انتخاب کنید. البته تنها موردی که بر قیمت موتور تأثیر می‌گذارد، فصل نیست.

عوامل متفاوتی بر بازار خرید و فروش موتورسیکلت تاثیر می‌گذارند. برای مثال، ماه محرم افراد بیشتری علاقه‌مند به خرید موتور هستند. چراکه رفت و آمد با موتور در ماه محرم راحت‌تر است. هرچه تقاضا در بازار بیشتر باشد، قیمت موتور نیز افزایش خواهد داشت.

به غیر از این موارد برای خرید و فروش موتورهای دست دوم تمیز و سالم بودن موتور و جزئیات کارکرد آن اهمیت زیادی دارد. گاهی حتی تأثیر فصل و بازار بر قیمت موتورهای خیلی قدیمی، آن‌قدر زیاد نخواهد بود.

مدل موتور و میزان درخواست برای خرید آن نیز در قیمت موتور سیکلت و فروش راحت آن مؤثر است. برای مثال، برای راندن برخی از موتورها مانند موتور سنگین به مهارت بیشتری نیاز دارد و شاید افراد کمتری علاقه‌مند خرید چنین موتورهایی باشند.

علاوه بر این، ممکن است شما در منطقه‌ای زندگی کنید که آب‌وهوا همیشه گرم است. در این صورت باید به عوامل دیگر نیز توجه کنید. ممکن است یک تعطیلات مهم در سال کمی بر قیمت موتور اثر بگذارد. برای فروش بهتر نکات جزئی که بر ظاهر موتور تأثیر می‌گذارند را از یاد نبرید.  مثلاً موتور خود را تمیز کنید و عکس خوبی از آن به اشتراک بگذارید.

بهترین زمان فروش موتور

بسیاری از افراد به دلایل مالی مجبور هستند موتور خود را بفروشند. در این صورت طبعاً مهم است که موتور در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین قیمت ممکن به فروش برسد. در این صورت اگر برایتان ممکن است، فروش موتور خود را به ماه‌های اسفند تا اردیبهشت بیندازید.

از آنجایی که این زمان آغاز فصل گرما است تقاضا برای خرید موتور بیشتر خواهد بود و همان‌طور که گفتیم افزایش تقاضا به معنای قیمت بالاتر است. البته شما برای انتخاب این زمان دلایل بیشتری هم خواهید داشت.

در نظر بگیرید که ممکن است در آغاز فصل سرما چون افراد کمتری خواهان خرید موتور هستند به‌راحتی نتوانید موتور خود را بفروشید. در ضمن برخی از افراد در این زمان سعی می‌کنند با چانه‌زنی موتور شما را به کمترین قیمت بخرند.

بنابراین در اوایل بهار تا تابستان بهترین زمان برای فروش موتور سیکلت است. در این بازه زمانی هم می‌توانید با قیمت بیشتری موتور خود را بفروشید و هم می‌توانید در زمان کوتاهی خریدار مناسب را پیدا کنید.

بهترین زمان خرید موتور

با توجه به آنچه قبلاً گفته شده است، مشخص است که اگر می‌خواهید موتور جدید بخرید، بهترین زمان برای معامله اوایل فصل زمستان است. آذر و دی ماه قیمت موتور در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد و زمان مناسبی برای خرید است.

اگر دوست دارید موتور دست دوم بخرید و به دنبال یک قیمت مناسب هستید، آغاز فصل سرما زمان خوبی است. هرچند قیمت موتور می‌تواند به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد. به‌خصوص برای خرید موتورهای دست دوم باید به نکات زیادی دقت کنید.

برای مثال باید موتوری بخرید که بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد. قبل از خرید بگردید و یک موتور مناسب انتخاب کنید. برای انتخاب بهتر می‌توانید از پرسیدن چند سؤال شروع کنید. می‌خواهید در چه مکان‌هایی موتورسواری کنید؟ چه قدر مهارت راندن موتور را دارید؟ چه موتوری نیاز شما را برطرف می‌کند.

بهتر است موتوری بخرید که در بازار طرف‌دار بیشتری دارد در این صورت بعدها فروش آن نیز راحت‌تر خواهد بود. برای مثال چون استفاده از موتور پاکشتی ساده‌تر است، خرید و فروش آن نیز رایج است. شاید چیزهای بیشتری مانند میزان مصرف بنزین برای شما اهمیت داشته باشد، پس جزئیات را از قلم نیندازید. در نهایت حتماً از قبل بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید.

خرید موتور برای اولین بار می‌تواند چالش بزرگی باشد. اگر به دنبال خرید موتور دست‌دوم هستید، خوب است با کسی به خرید بروید که تجربه بیشتری دارد و از جزئیات موتور سر درمی‌آورد.

نکات مهم هنگام معامله موتورسیکلت

در ابتدا ظاهر موتور را به طور کامل بررسی کنید. وضعیت وزنه فرمان، اگزوز، فلاپ‌های بقل، گلگیر جلو و عقب، باک و پدال دنده و ترمز را بررسی کنید. البته همه چیز ظاهر نیست؛ اما این موارد به شما کمک می‌کند متوجه شوید موتور سیکلت به طور کل چه وضعیتی دارد.

نکته مهم دیگر مدارک موتور سیکلت است. برای خرید موتور حتماً باید یک قرارداد خوب ببندید و تمام مدارک خودرو مانند برگ سبز، خلافی، کارت سوخت و کارت موتور را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند. در ضمن همیشه سعی کنید بیشترین اطلاعات را از فروشنده بگیرید و مطمئن‌تر شوید.

در نهایت زمان مناسب برای خرید یا فروش موتور را انتخاب کنید. بهتر است از قبل بدانید چه عواملی بر بازار مؤثر هستند. در مورد چند عامل که به طور معمول بازار موتور سیکلت را دستخوش تغییر می‌کنند، قبلاً صحبت کردیم. به این نکات توجه کنید و فصل مناسب برای خرید و فروش موتور را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا