اخبار خارجیاسلایدر

بهترین سوپراسپرت‌های روباز 2024 کدام اند؟

این مدل‌های بی‌سقف قدرتمند هیجان رانندگی را آنطور که راننده لیاقتش را دارد برایش فراهم می‌کنند. 

به گزارش دنده 6 – خودروهای بی‌سقف، رودستر و کانورتیبل برای هر آب‌وهوایی مناسب نیستند اما وقتی بتوانند در جاده تردد کنند، تجربه‌ای را ارائه می‌کنند که هیچ خودروی دیگری قادر به ارائه آن نیست. رودسترها شاید بهترین محصولات بازار برای گذران وقت باشند؛ خودرویی‌هایی که بدون کم کردن فاصله انسان از محیط اطرافش، آن را با صدای زیبای اگزوز پیشرانه‌های درون‌سوز همراه می‌کنند تا راننده هم خدا را داشته باشد و هم خرما را! اما در میان این گستره محبوب، برخی از بقیه بهتر عمل کرده‌اند:

مازراتی MC20 چلو

MC20 چلو زیبا با ترکیب پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ نتونو و سقف باز به یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تبدیل شده است. شاسی تمام فیبرکربنی این سوپراسپرت خوش‌آتیه توسط برند مسابقه‌ای دلارا به‌گونه‌ای توسعه پیدا کرده که بتواند با نبود سقف هم همان صلبیت کوپه را داشته باشد. نسخه بی‌سقف آخرین کوپه مازراتی با وجود وزن ۱,۵۶۰ کیلوگرمی و سیستم فنربندی بازنگری شده در مقایسه با برادر کوپه خود همچنان شخصیت دلچسب آن را دارد و به همراهی دلگرم‌کننده تبدیل می‌شود.

فراری ۲۹۶GTS

فراری پس از رونمایی از نسخه رودستر پرچمدار کنونی خود یعنی SF90 به سراغ نسخه پایین‌رده‌تر سبد محصولاتش رفت و سقف ۲۹۶TGB را برداشت. نتیجه کار، ۲۹۶GTS شد که با شتاب خیره‌کننده، فرمان‌پذیری عالی، پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر هیبریدی لذتی دراماتیک را  برای راننده و سرنشین کنارش به ارمغان می‌آورد. GTS با وجود بهره‌مندی از ۸۳۰ اسب بخار قدرت همچنان تعادل بسیار خوبی دارد که به‌لطف استفاده از ساختاری مستحکم و مدیریت خوب افزایش ۷۰ کیلوگرمی وزن (در مقایسه با نسخه کوپه) ممکن شده است.

پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS

نسل آخر رودستر پایین‌رده پورشه سریع‌تر، جدی‌تر و قدرتمند از قبل به بازار معرفی شد و خود را به‌عنوان پرچمدار تاریخ مدل باکستر به مردم شناساند. اسپایدر RS مانند برادر کوپه‌اش به یک واحد ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی ۵۰۰ اسب بخاری مجهز شده است که تا ۹ هزار rpm هم دور می‌گیرد و صدایی بی‌نظیر تولید می‌کند که بدون مزاحمت سقف فلزی به گوش راننده می‌رسد.عملکرد این خودرو در خط مستقیم (شتاب‌گیری و سرعت نهایی) با نسخه کوپه برابری می‌کند اما تجربه سواری آن به‌خاطر فرم بدنه و شاسی خشونت کمتری از خود نشان می‌دهد. همه این‌ها باعث می‌شود اسپایدر RS در جاده همچنان حس خلوص و شخصیت متمایز خود را هم داشته باشد؛ شخصیتی که امروزه در کمتر خودروهای بازار به چشم می‌خورد.

مک لارن ۷۵۰S اسپایدر

رودستر پرچمدار مک‌لارن با وجود قیمت ۳۲۴ هزار دلاری خود به یکی از بهترین خودروهای اخیر این شرکت تبدیل شد؛ خودرویی که فرمول ۷۲۰S را به تعالی رساند و به‌عنوان اخرین سوپراسپرت تمام درون‌سوز این شرکت نام خود را جاودانه کرد. این خودرو با بهره‌مندی از یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو V8 توان تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بدنه این نسل در مقایسه با ۷۲۰S 30 کیلوگرم سبک‌تر شده است. نسخه اسپایدر و کوپه این خودرو هر دو وزن برابری دارند و به‌لطف بهره‌مندی از فنربندی بازنگری‌شده، عملکرد تند و تیز ۷۶۵LT را به راننده یادآوری می‌کنند.

مک‌لارن آرتورا اسپایدر

آرتورا در رسانه‌های مختلف به‌عنوان خودرویی توانمند شناخته می‌شود. دومین سوپراسپرت هیبریدی مک‌لارن پس از P1 مشهور، سرانجام به‌عنوان یک رودستر هم معرفی شد. این مدل با تکیه‌بر ۷۰۰ اسب بخار قدرت پیشرانه V6 و سیستم شاسی بازنگری شده خود قدرت و دقت بسیار بالایی دارد و می‌تواند تجربه رانندگی بی‌نظیر این سوپراسپرت انگلیسی را از قبل هم بهتر کند. بهترین ویژگی آرتورا را می‌توان شاسی فیبرکربنی مستحکم آن دانست که به‌همراه تغییرات دیگر نسخه اسپایدر، روی‌هم‌رفته ۶۲ کیلوگرم بر وزن آن اضافه کرده است.

آستون مارتین DB12 ولانته

آخرین گرن‌تورر آستون‌مارتین به‌لطف بهره‌مندی از یک پیشرانه قدرتمند V12 کمی از سوپراسپرت‌های بازار ندارد. این موتور ۴ لیتری تویین توربو توان تولید ۶۷۱ اسب بخار قدرت را دارد که به‌خوبی از پس وزن بدنه برمی‌آید. عملکرد شاسی آن یکی از بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه‌ای را برای راننده‌اش فراهم کند که قدرت یک سوپراسپرت را با راحتی یک سدان لوکس ترکیب می‌کند.

مازراتی گرن کابریو

گرن‌کابریو جدید بر پایه گرن‌ترویسمو معرفی شد و آن را برای رانندگی در جاده‌های کرانه ساحلی ایتالیایی آماده کرد. نسخه تروفئو ۲۰۲۴ این خودرو با تکیه‌بر پیشرانه V6 تویین توربو خود ۵۴۲ اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. تعادل مناسب، طراحی بسیار زیبا، عملکرد مناسب در خط مستقیم و دینامیک مناسب رانندگی در کلاس گرن‌توررها، گرن‌کابریو را به یکی از بهترین رودسترهای حال حاضر جهان تبدیل می‌کند که بر خلاف یک سوپراسپرت سرسخت، برای استفاده روزمره هم کاربردی است.

شورولت کوروت Z06 کانورتیبل

شورولت اخیرا از پرچمدار مدل‌های کوروت یعنی ZR1 رونمایی کرد اما این مدل هرگز جای کانورتیبل Z06 را نخواهد گرفت؛ چراکه شنیدن صدای موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس‌طبیعی شورولت بدون دخالت پنل‌های فلزی تجربه‌ای بی‌مانند است که تنها در کابین روباز Z06 به گوش می‌رسد. این خودرو با تکیه‌بر ساختار موتورمیانی خود پا در کفش لامبورگینی و فراری گذاشت. Z06 برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی خیره‌کننده به شمار می‌رود. به نظر شما کدام خودروهای دیگر استحقاق حضور در این فهرست را دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا