اخبار خارجیاسلایدر

بهترین شاسی‌بلندهای میان سایز سال 2024

در بازار شلوغ شاسی‌بلندهای میان سایز با مدل‌های مختلف پنج‌نفره، هفت‌نفره، هیبریدی، آفرودی و…، ۱۰ مدل برتر در سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش دنده 6 –  بخش شاسی‌بلندهای میان سایز بسیار شلوغ شده و این خبر خوبی برای خریداران است زیرا صدها گزینه برای انتخاب وجود خواهد داشت و خودروسازان که این را می‌دانند، در قسمت‌های مختلفی مثل امکانات، ظرفیت بار و گزینه‌های پیشرانه باهم رقابت می‌کنند تا خریداران بیشتری را جلب کنند؛ اما در این بازار شلوغ، بهترین گزینه‌ها کدامند؟ با آزمایش گستردهٔ همهٔ شاسی‌بلندهای میان سایز بازار، این ۱۰ مدل را به‌عنوان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ برگزیده‌ایم.

10-سوبارو ایسنت
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

سوبارو که نمی‌خواست در بازار پررونق شاسی‌بلندهای میان سایز سه ردیفه غایب باشد، در سال ۲۰۱۷ مدل ایسنت را معرفی کرد. هفت سال بعد، ایسنت همچنان در حال تولید است و حتی توانست جایگاهی در لیست بهترین‌ها کسب کند. این بزرگ‌ترین خودروی تاریخ سوبارو محسوب می‌شود و ما تحت تأثیر استفادهٔ خوب از فضای داخلی برای سرنشینان قرار گرفتیم هرچند که ورود و خروج به صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگ‌سالان کمی دشوار خواهد بود. پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت ایسنت وظیفهٔ خود را بدون گلایه انجام می‌دهد ولی همچنان یکی از خودروهای کند در قیاس با رقبای خود محسوب می‌شود ولی این مشکلی نیست زیرا ایسنت یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای این کلاس است.

9-جنسیس GV80
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

GV80 که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر جنسیس به‌حساب می‌آید، با دو پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و ۳.۵ لیتری V6 عرضه می‌شود که هیچ‌کدام هیبریدی نیستند. GV80 از کابین باکیفیت و مجللی بهره می‌برد که فضای کافی را برای همهٔ سرنشینان فراهم می‌کند و صندلی‌های ردیف سوم هم برای آن قابل سفارش است. این شاسی‌بلند کره‌ای همچنین خودروی ایمنی است که از IIHS و NHTSA رتبهٔ برتر را دریافت کرده است. پیشرانهٔ پایهٔ ضعیف با فقط ۳۰۰ اسب بخار قدرت و سواری سفت از مشکلات GV80 هستند.

8-تویوتا هایلندر
امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

لیت بهترین شاسی‌بلندهای میان سایز بدون تویوتا هایلندر ناقص خواهد بود. ما نسخهٔ هیبریدی این کراس‌اوور ژاپنی را انتخاب کرده‌ایم زیرا هر آنچه همه از یک شاسی‌بلند می‌خواهند را با مصرف سوخت عالی ارائه می‌کند. بااین‌حال، قوای محرکهٔ هیبریدی هایلندر برای ارائهٔ حداقل مصرف سوخت تنظیم شده و به همین دلیل، هرچند با هر بار سوخت‌گیری امکان پیمایش مسافت زیادی را فراهم می‌کند اما این به قیمت قدرت اندک ۲۴۳ اسب بخاری تمام شده است. هایلندر همچنین هرچند در ردیف دوم فضای پای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند اما فضای پای ردیف سوم کم است.

7-لندروور دیفندر
امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

دیفندر هم در بین شاسی‌بلندهای میان سایز و هم شاسی‌بلندهای آفرود رتبهٔ بالایی را کسب کرده است. برخی از شاسی‌بلندها وانمود می‌کنند که آفرودی هستند ولی دیفندر حرف و عملش یکی است. ساخت مجدد یک خودروی نمادین هرگز کار آسانی نیست ولی لندروور با دیفندر این کار را به‌خوبی انجام داده است. حتی کابین این ماشین با موادی پوشیده شده که کثیفی را خیلی نشان نمی‌دهند. دیفندر که در سه اندازه و با چندین پیشرانهٔ بنزینی و هیبریدی خفیف عرضه می‌شود، برای هر نیازی گزینهٔ مناسبی خواهد داشت.

6-آئودی Q7
امتیاز: ۸.۶ از ۱۰

برای کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند سه ردیفهٔ خانوادگی هستند ولی نمی‌خواهند قید تجمل و کیفیتی که در یک برند لوکس وجود دارد را بزنند، آئودی Q7 با امکانات فراوان، طراحی بیرونی شیک و کابین فوق‌العاده مدرن، بهترین گزینه خواهد بود. این شاسی‌بلند بزرگ همچنین نسبت به اندازه‌اش، رانندگی شگفت‌انگیز خوبی دارد. اگر Q7 معمولی کافی نباشد، آئودی نسخهٔ بسیار اسپرت‌تر SQ7 را هم با پیشرانهٔ V8 توئین توربو ارائه می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند بچه‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به مدرسه برساند.

5-جیپ گرند چروکی
امتیاز: ۸.۷ از ۱۰

اگر خواهان یک شاسی‌بلند میان سایز با توانایی فتح سخت‌ترین مسیرهای آفرود هستید و به خاطر قابلیت اطمینان دیفندر نگرانی دارید، در انتخاب گرند چروکی درنگ نکنید. این شاسی‌بلند آمریکایی در نسخه‌های مختلفی مثل مدل سه ردیفهٔ L و ۴xe پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود اما نسخهٔ پنج‌نفره اصلی هنوز بهترین گزینه محسوب می‌شود. متریال مجلل کابین و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect با کارکرد آسان، فضای لذت‌بخشی را ایجاد کرده‌اند درحالی‌که پیشرانهٔ V6 ساده را می‌توان به سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک متصل کرد.

4-کیا تلوراید
امتیاز: ۸.۷ از ۱۰

وقتی تلوراید معرفی شد، در بخش شاسی‌بلندهای میان سایز غوغایی به راه انداخت. این کراس‌اووری کاملاً جدید با فضای بار فراوان و قیمت بسیار مناسب بود و جدیدترین نسخهٔ آن چندان از فرمول اولیه فاصله نگرفته است زیرا نیازی به این کار نداشته است. هرچند بهتر بود تلوراید با پیشرانه‌های بیشتری نسبت به فقط یک نمونهٔ V6 تنفس طبیعی عرضه شود ولی کراس‌اوور کیا این کاستی را در دیگر قسمت‌ها جبران می‌کند. این ماشین صندلی‌های ردیف اول و دوم لوکسی دارد و فضای داخلی آن سخاوتمندانه است. تلوراید همچنین سواری راحتی را هم ارائه می‌کند.

3-لینکلن اویاتور
امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

اویاتور بی‌سروصدا به یکی از بهترین خودروهای این کلاس تبدیل شده است. هرچند پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی اویاتور در سال ۲۰۲۴ حذف شده ولی در این خودرو هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. اویاتور از لحاظ طراحی هم در بیرون و هم داخل چشمگیر است و کیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها شیک هستند، متریال کابین عالی هستند و استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان است. همچنین صندلی‌های ردیف سوم هرچند کمی تنگ هستند اما به‌راحتی قابل‌دسترسی خواهند بود. تکمیل‌کنندهٔ این پکیج هم یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت است.

2-سوبارو اوت‌بک
امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

شاید بگویید اوت‌بک بیشتر یک استیشن است تا شاسی‌بلند میان سایز ولی در این لیست جای می‌گیرد زیرا در قابلیت تطبیق‌پذیری آن شکی نیست. اوت‌بک مدل ۲۰۲۴ تکنولوژی و راحتی بیشتری را نسبت به همیشه ارائه می‌کند و در نسخهٔ ویلدرنس از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی در مسیرهای ناهموار برخوردار است. همچنین نسخه‌های معمولی اوت‌بک نیز روی آسفالت سواری بسیار راحتی دارند. اوت‌بک با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود و در تمام نسخه‌ها به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

1-هیوندای پالیسید
امتیاز: ۹.۰ از ۱۰

هرچند تلوراید و پالیسید از لحاظ فنی یکسان هستند ولی ما کراس‌اوور هیوندای را کمی بالاتر قرار می‌دهیم زیرا خودروی راحت‌تری است. این خودرو سال گذشته یک به‌روزرسانی را تجربه کرد و از طراحی بیرونی جدیدی بهره‌مند شد ولی کابین جادار و لوکس آن همچنان بر قوت خود باقی است و با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوان، فشار روی راننده در مسافت‌های طولانی را کاهش می‌دهد. هرچند پالیسید از همان پیشرانهٔ V6 تلوراید استفاده می‌کند اما این موتور برای ارائهٔ سواری آرام‌تر تنظیم شده است. هیوندای پالیسید شاسی‌بلند غیرلوکسی است که می‌تواند برای شاسی‌بلندهای لوکس دردسر ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا