اخبار داخلیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

به‌زودی هوش مصنوعی جای گزارشگران ورزشی را می‌گیرد

ظاهرا هوش مصنوعی جای گزارشگران ورزشی را هم خواهد گرفت. اولین حضور آن‌ها به‌عنوان گزارشگر، در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ خواهد بود.

به گزارش دنده 6 – با نزدیک شدن به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس که یک ماه دیگر، پنجم مرداد ماه آغاز می‌شود، شبکه NBCUniversal از برنامه‌های نوآورانه خود برای پوشش این رویداد ورزشی با کمک گرفتن از هوش مصنوعی خبر داد. این شبکه قصد دارد در پلتفرم استریم Peacock، از یک هوش مصنوعی مبتنی بر صدای واقعی گزارشگران ورزشی برای گزارش مسابقات استفاده کند.

المپیک پاریس، آغاز فعالیت هوش مصنوعی به‌عنوان گزارشگران ورزشی
ظاهرا این شبکه برنامه‌های را با عنوان «خلاصه اتفاقات روزانه المپیک» در پلتفرم Pearock پخش خواهد کرد که در آن قرار است از هوش مصنوعی استفاده شود.

از تاریخ ۶ مرداد ماه، مشترکین Peacock می‌توانند به بخش المپیک این سرویس مراجعه کرده و نوع محتوای مورد علاقه خود را از بازی‌های پاریس انتخاب کنند. این انتخاب می‌تواند شامل سه ورزش مورد علاقه شما به همراه بخش‌هایی مانند پیشینه ورزشکاران، لحظات داغ و موارد دیگر باشد. اولین ویدیوی اینچنینی به مراسم افتتاحیه اختصاص خواهد داشت و خلاصه‌های سفارشی‌شده از مسابقات هر روز المپیک از ۲۸ جولای آغاز می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی این شبکه آمده است:این فناوری هر روز از صدها کلیپ تولید شده توسط بخش ورزشی NBC استفاده می‌کند تا فهرستی ۱۰ دقیقه‌ای از مهم‌ترین لحظات روز قبل را برای هر کاربر به همراه نگاهی به رویدادهای پیش روی برنامه پربیننده شبانه NBC ایجاد کند.

این خلاصه‌ها با بازآفرینی هوش مصنوعی صدای مایکلز (گزارشگر مشهور ورزشی) همراه خواهد بود و مروری بر هر یک از بخش‌های انتخابی ارائه می‌دهد. تیمی از ویراستاران NBC قبل از ارائه خلاصه‌ها به کاربران، برای اطمینان از کیفیت و صحت محتوا، تمامی موارد از جمله صدا و کلیپ‌ها را بررسی خواهند کرد.

Peacock پیش‌بینی می‌کند که در طول بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حدود ۷ میلیون ویدیوی خلاصه شخصی‌سازی‌شده با روایت هوش مصنوعی بر اساس صدای مایکلز تولید شود.
همانطور که پیش‌تر اشاره شد، جالب‌ترین بخش پوشش المپیک پاریس توسط Peacock، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید صدای گزارشگران ورزشی است. این صدا بر اساس صدای آل مایکلز، گزارشگر ورزشی سرشناس ساخته شده است.

برای آموزش این هوش مصنوعی، از کلیپ‌های گذشته مایکلز در شبکه NBC استفاده شده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی (که البته صحت آن تایید نشده است)، خود مایکلز در این باره گفته است:

وقتی برای این کار با من تماس گرفتند، کمی شک داشتم اما قطعا کنجکاو بودم. سپس آن‌ها نمایشی از برنامه‌ریزی‌هایشان رو به من ارائه دادند و من گفتم حاضرم همکاری کنم.
جالب خواهد بود که ببینیم این فناوری چقدر خوب عمل می‌کند و آیا استفاده از چنین هوش مصنوعی باعث نگرانی سایر گزارشگران ورزشی می‌شود یا نه. شاید آن‌ها نگران این باشند که در چند سال آینده با وجود صداهای مصنوعی هوش مصنوعی، شغل خود را از دست بدهند. چند ماه قبل نیز بازیگران هالیوودی بابت به‌خطر افتادن امنیت شغلی آن‌ها توسط هوش مصنوعی دست به اعتصاب زده بودند؛ هرچند بعد از گذشت چندین ماه از اعتصاب خود دست کشیدند.بی‌شک هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین اختراعات بشر، نقش پررنگی را در آینده زندگی همه ما ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا