اخبار خارجیاسلایدر

بی ام و پرفروش‌ترین برند لوکس جهان در نیمه اول سال 2024

فروش ب‌ام‌و در سراسر جهان در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد افزایش به نزدیک ۱.۱ میلیون دستگاه رسیده است.

به گزارش دنده 6 – ب‌ام‌و در نیمهٔ اول سال جاری ۱,۰۹۶,۴۸۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که علیرغم کاهش ۱.۳ درصدی در سه‌ماههٔ دوم سال، همچنان عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس جهان را در اختیار دارد. فروش برند ب‌ام‌و در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرده و فروش خودروهای الکتریکی این شرکت نیز با افزایش چشمگیر ۳۴ درصدی به نزدیک ۱۸۰ هزار دستگاه رسیده است. برای مقایسه، فروش مرسدس در نیمهٔ اول امسال با ۸ درصد کاهش به ۹۶۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد تنها ۹۳,۴۰۰ دستگاه به مدل‌های الکتریکی اختصاص دارد. این رقم که ۱۷ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، تقریباً نصف فروش خودروها الکتریکی ب‌ام‌و است.

فروش آئودی هم در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ با ۸ درصد کاهش به ۸۳۳ هزار دستگاه رسیده است هرچند که فروش مدل‌های الکتریکی این برند ۱.۳ درصد افزایش داشته است. بااین‌وجود، آئودی اعلام کرده که در حال بررسی تعطیلی کارخانهٔ بروکسل خود به دلیل تقاضای پایین برای Q8 E-Tron است. این کراس‌اوور الکتریکی پرچم‌دار آئودی ممکن است زودتر از موعد مقرر کنار گذاشته شود.

دیگر برند لوکس گروه فولکس‌واگن یعنی پورشه هم در نیمهٔ اول امسال ۱۵۵,۹۴۵ دستگاه فروخته که ۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. کاهش فروش قابل‌توجه ۳۳ درصدی در چین و کاهش ۵۱ درصدی فروش جهانی تایکان دلایل اصلی کم شدن فروش پورشه در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ هستند. ازاین‌رو، مرسدس، آئودی و پورشه برای کمک به افزایش فروش خود و جبران کاهش تقاضا، به معرفی مدل‌های جدید در آینده امید بسته‌اند.

ب‌ام‌و اما با رشد فروش ۲۲ درصدی سری ۷ در نیمهٔ اول سال جاری، شرایط خوبی را سپری می‌کند. X1 و سری ۳ هم دیگر مدل‌هایی هستند که فروش مناسبی را تجربه کرده‌اند. بخش M این شرکت نیز موفق به فروش ۹۹,۵۱۸ دستگاه خودرو شده است. این خودروساز باواریایی به دلیل طراحی بحث‌برانگیز برخی محصولاتش بشدت موردانتقاد قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد خریداران مشکلی با این طراحی‌ها ندارند. در جدول زیر می‌توانید آمار فروش تمام برندهای گروه ب‌ام‌و را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا