اخبار خارجیاسلایدشوکلاسیک

بی ام و 507 مدرن با ظاهر کلاسیک

یک شرکت آلمانی با استفاده از شاسی Z4 جدید، رودستر ۵۰۰ اسب بخار ساخته است که بی‌ام‌و ۵۰۷ کلاسیک مدل ۱۹۵۶ را یادآوری می‌کند. این محصول حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

به گزارش دنده 6 –  زمانی که بی‌ام‌و مدل ۵۰۷ را رونمایی کرد، بلافاصله به خودرویی محبوب تبدیل شد و در خاطره‌ها باقی ماند. این کوپه رودستر از یک پیشرانه تنفس‌طبیعی ۳ لیتری ۸ سیلندر V شکل سود می‌برد که قدرت ۱۵۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعتی به چرخ‌هایش منتقل می‌کرد. حال یعنی ۶۵ سال پس از تولد این خودروی افسانه‌ای، خودرویی تازه با الهام از آن و بر پایه بی‌ام‌و Z4 G29 تولید شده است که برخلاف ۵۰۷، چندان زیبا یا بهتر است بگوییم همه‌پسند به نظر نمی‌رسد.

شرکت فناوری خودروی استلا (Estella-Fahrzeugtechnik) مسئولیت ساخت رودستر «تِندِر ۵.۷» را برعهده داشته است. این مجموعه تمام صفحات بدنه را از فیبرکربن ساخته است. طرح نهایی با الهام از ۵۰۷ کلاسیک شکل گرفته است و می‌توان با دقت در خطوط بدنه منظور آن را متوجه شد اما به‌طور کلی باید به تندر ۵.۷ شخصیت مختص خودش را اعطا کنیم.

در کابین این رودستر عجیب هم بازنگری شده است اما همچنان می‌توان آثار یک بی‌ام‌و مدرن را در آن مشاهده کرد؛ از نمایشگر مرکزی روی داشبورد گرفته تا کنسول مرکزی آشنا که DNA بی‌ام‌و را فریاد می‌زنند.

زیر کاپوت تندر ۵.۷ یک پیشرانه B58 بی‌ام‌و خفته است. این موتور ۳ لیتری توربوشارژ تخت ۶ سیلندر در حالت استاندارد توان تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد اما در تندر ۵.۷ و به‌لطف بهبودهای فنی مانند استفاده از توربوشارژر جدید، ورودی هوا تازه و سیستم اگزوز به‌روزشده که شرکت استلا در آن ایجاد کرده، به خروجی ۵۰۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر رسیده است.

تندر ۵.۷ سوار بر سیستم تعلیق تنظیم‌شونده کویل‌اور و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلپینا حرکت می‌کند. سازنده آلمانی این خودرو لطف کرده و تنها ۱۵ دستگاه از آن را، هر یک در رنگی منحصربه‌فرد تولید خواهد کرد تا دست شمار زیادی به آن نرسد. مدیر استلا فتزاگ تکنیک (با نلفظ سخت آلمانی) می‌گوید که هم‌اکنون دو مشتری! اقدام به خریداری این رودستر ۳۱۲هزار دلاری کرده‌اند مه تقریبا برابر با موستانگ GTD یا فراری ۲۹۶GTB است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا