اخبار خارجیاسلایدر

تائید تولید هیوندای N ویژن 74

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، شرکت هیوندای تائید کرد خودروی شاخص N ویژن ۷۴ را تولید خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 – پس از سال‌ها انتشار شایعات متنوع کره‌ای‌ها به‌صورت رسمی برنامه‌های خود برای تولید کانسپت بسیار محبوب N ویژن ۷۴ را تائید کرده‌اند. سوپر اسپرت موردبحث یکی از ۲۱ محصول جدیدی خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۳۰ تولید شوند. البته هیوندای اشاره زیادی به جزئیات این محصول نکرده و تنها گفته که N ویژن ۷۴ یکی از محصولات برقی و پرفورمنس آتی شرکت است.

فعلاً مشخص نیست نسخه تولیدی این کانسپت از چه قوای محرکه‌ای استفاده خواهد کرد و توانایی‌های آن در چه حدی خواه

د بود بنابراین مشخص نیست که آیا مدل نهایی همانند نسخه مفهومی به پیشرانه سلول سوخت هیدروژن ۶۷۱ اسب بخاری مجهز خواهد شد یا اینکه در دل آن موتورهای برقی قرار خواهد گرفت. البته با توجه به نبود زیرساخت‌های مربوط به خودروهای هیدروژنی احتمال استفاده از قوای محرکه تمام برقی بیشتر است.

چندی پیش بود که شایعاتی درباره تولید هیوندای N ویژن ۷۴ با تیراژ بسیار محدود منتشر شد. گفته می‌شد قرار است ۷۰ دستگاه از این خودرو برای جاده‌ها و ۳۰ نمونه دیگر هم برای مسابقات ساخته شود و اگر قرار باشد کره‌ای‌ها همین تعداد از سوپر اسپرت خود را تولید کنند بنابراین احتمال حفظ قوای محرکه سلول سوخت هیدروژن وجود خواهد داشت. همان زمان ادعا شد نسخه تولیدی N ویژن ۷۴ شاید از دو موتور برقی و سوخت هیدروژن استفاده کرده و ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. همچنین برخی رسانه‌های دیگر مدعی شدند خروجی این خودرو به ۷۷۵ اسب بخار نزدیک‌تر خواهد بود. با این تفاسیر باید منتظر یک خودروی بسیار سریع باشیم.

هیوندای جزئیات زمان تولید خودروی موردبحث را هم منتشر نکرده و تنها گفته آن را قبل از سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد کرد. بر اساس برخی اخبار موجود، N ویژن ۷۴ تولیدی در سال ۲۰۲۶ روی خط تولید خواهد رفت و فرایند تحقیق و توسعه آن قبلاً در مرکز توسعه نامیانگ کلید خورده است. حدس می‌زنیم در آینده نزدیک پروتوتایپ های استتار شده این محصول جدید در جاده‌ها رؤیت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا