اخباراخبار خارجیاسلایدر

تانک هیبریدی، ترکیبی از تجمل و توانایی‌های آفرود

به گزارش دنده 6 تانک ۵۰۰ با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴۰۰ اسب بخاری، توانایی‌های آفرود و برد الکتریکی صد کیلومتری را می‌توان بهترین شاسی‌بلند چینی دانست.
تانک ۵۰۰ در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شد و بنابراین خودروی خیلی جدیدی نیست اما به‌تازگی برای آن قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه شده و حالا شانس رانندگی با آن را پیدا کرده‌ایم. بررسی ویدئویی این شاسی‌بلند بزرگ و راحت را می‌توانید در انتهای مطلب ببینید اما پیش از آن کمی در مورد تانک ۵۰۰ بگوییم. این خودرو یک شاسی‌بلند لوکس است که توسط برند تانک متعلق به گریت وال تولید می‌شود.
شاسی‌بلند بزرگ تانک در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو ارائه شد که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است ولی نمونهٔ موردبررسی ما از نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی است که به‌تازگی معرفی شده است. هرچند این نسخه از پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی کوچک‌تر استفاده می‌کند اما به لطف سیستم هیبریدی، خروجی بالاتری برابر با ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که خودرو را ظرف حدود ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
دلیل این شتاب نه‌چندان سریع، وزن سنگین ۲۵۳۵ کیلوگرمی تانک ۵۰۰ است زیرا این خودرو به یک پکیج باطری نسبتاً بزرگ ۳۷.۱ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. محصولات تانک اما تمرکز زیادی روی آفرود دارند و به همین دلیل ۵۰۰ پلاگین‌هیبریدی با شاسی نردبانی، به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالت سنگین، قفل دیفرانسیل‌های عقب و مرکزی و کروز کنترل تریل مجهز شده است. بااین‌حال، لاستیک‌های چهارفصل کانتیننتال احتمالاً روی توانایی‌های آفرود خودرو تأثیر منفی خواهند گذاشت.
داخل تانک ۵۰۰ چگونه است؟ روی جاده چه احساسی دارد؟ آیا همان‌قدر که سازنده ادعا می‌کند کم‌مصرف و نرم است؟ پاسخ این سؤالات را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا