اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

تایکان توربو GT پادشاه جدیدی از شتاب

مدل استاندارد در 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و مدل پیشرفته توربو S این کار را در حدود 2.3 ثانیه به پرواز در می آید . اکنون پادشاه جدیدی از شتاب و عملکرد همه جانبه در خط تولید تایکان وجود دارد، تایکان توربو GT 2025.

به گزارش دنده 6، توربو GT قدرتمندترین تایکانی است که این شرکت تا به حال ساخته است – و اگر 10 ثانیه افزایش بیش از حد را حساب کنید، همچنین قدرتمندترین پورشه تا کنون است. دوره زمانی. توقف کامل این موتور استاندارد 777 اسب بخار قدرت و 988 پوند فوت گشتاور یا حداکثر 1019 اسب بخار با عملکرد جدید حالت حمله دارد.

حالت شتاب مانند فشار به پاس موجود در سایر مدل‌های تایکان، تکان بیشتری از قدرت را برای افزایش 10 ثانیه ارائه می‌کند. اما در حالی که فشار به پاس تنها 70 کیلووات اضافی اضافه می کند، حالت شتاب تا 120 کیلووات را به هر چهار چرخ می فرستد. و اکنون می‌توانید آن را به سادگی با کشیدن دنده سمت راست فعال کنید – اگرچه پورشه می‌گوید حالت حمله در درجه اول برای استفاده در مسیر است، چشمک زدن.
شتاب حرکت قدرت کامل 1092 اسب بخار را به مدت دو ثانیه باز می کند و توربو GT را در 2.2 ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت می رساند—یا 2.1 ثانیه با پکیج سبک وزن Weissach (اولین پورشه چهار در با این آپشن). این تا دو دهم ثانیه سریعتر از تایکان توربو S است. 6.6 ثانیه طول می کشد تا توربو GT به سرعت 124 مایل در ساعت برسد، یا 6.4 ثانیه با بسته Weissach. و حداکثر سرعت مسیر 180 یا 190 مایل در ساعت با پک Weissach است.

راز این سرعت جدید، یک اینورتر پالس است که از کاربید سیلیکون برای ارسال 900 آمپر به موتور عقب به جای 600 آمپر در مدل توربو S استفاده می کند. همراه با یک موتور محور عقب جدید – که در مدل جدید به روز شده تایکان یافت می شود – قدرت و کارایی بیشتری را در بسته سبک تر ارائه می دهد. این موتور حدود 20 پوند سبک تر از موتور عقب خروجی است و کل توربو GT تا 157 پوند سبک تر از توربو S (با بسته Weissach) است.

و تایکان توربو GT تمام تلاش خود را برای کاهش وزن انجام داده است . فیبر کربن ستون های B، آینه های جانبی و دامن های جانبی را می پوشاند. پورشه به نوعی صندوق چمدان را کاهش داد .

ترمزهای کربن سرامیکی و چرخ‌های فورجی ۲۱ اینچی سبک‌تر از توربو S هستند و این چرخ‌ها در تایرهای پیرلی P Zero Trofeo R طراحی شده‌اند. همه اینها به صورت استاندارد در توربو GT وجود دارد. پکیج Weissach صندلی های عقب را به طور کامل به جای یک قفسه فیبر کربن با فضای ذخیره سازی اضافی جدا می کند.

سیستم تعلیق Active Ride پورشه به صورت استاندارد با تنظیمات خاص برای توربو GT عرضه می شود، در حالی که یک اسپویلر جلوی جدید با تیغه های هوا و یک فلاپ در بالای اسپویلر تطبیقی عقب نیز به صورت استاندارد در این تریم ارائه می شود. عناصر آیرودینامیکی اضافی مانند یک منحرف کننده هوای زیر بدنه و یک دیفیوزر جلوی جدید منحصر به پکیج Weissach هستند، همانطور که بال عقب ثابت با بافت فیبر کربن منحصر به فرد است. Taycan Turbo GT Weissach تا 485 پوند نیروی رو به پایین دارد.

فضای داخلی با چرم Race-tex خودنمایی می کند  و در نهایت فیبر کربنی در تایکان همه را شکفت زده می کند،.توربو GT مخصوص ایالات متحده دارای استاندارد تطبیقی Sports Seets Plus پورشه با تنظیم الکتریکی 18 جهته و گزینه حافظه است. آرم توربو GT به طور طبیعی در پشت سری ها نقش بسته است.

در مجموع، تایکان توربو GT تواناترین تایکانی است که این شرکت تا به امروز ساخته است. و در حال حاضر تمجیدهایی برای اثبات آن دارد. در 23 فوریه، Turbo GT Weissach یک دور مسابقه WeatherTech Raceway Laguna Seca را با سرعت 1:27.87 کامل کرد – سریع‌تر از هر ماشین الکتریکی دیگری قبل از آن. و در اوایل ژانویه، یک نمونه اولیه توسعه در نوربرگ رینگ در ساعت 7:07.55 – سریعتر از هر خودروی برقی یا سدان، گازی یا برقی دیگر، پیمود.

قیمت تمام این عملکردها ارزان نیست. قیمت پورشه تایکان توربو GT 2025 از 231995 دلار شروع می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا