اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تبدیل مک لارن P۱ به نسخه روباز!

مک لارن P۱ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و یکی از سه عضو سه‌گانه مثلث به همراه فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر بود. تقریباً هفت سال گذشت تا اینکه Lanzante، یک شرکت خدماتی و اصلاح بریتانیایی، تصمیم گرفت این ابرخودرو را تبدیل به نسخه روباز کند. اعلامیه اولیه در تابستان ۲۰۲۲ منتشر شد و خودرو در نهایت آماده تحویل به صاحب جدید خود است. اما قبل از این اتفاق، هاگرتی یک فرصت سریع برای آزمایش ماشین داشت.

در واقع درک اینکه چنین پروژه‌ای به چه چیزی نیاز دارد، کار آسانی نیست. در یک نگاه، این دقیقاً مانند یک P۱ معمولی بدون سقف به نظر می‌رسد و این بدان معنی است که هدف مورد نظر به دست آمده است. اما در زیر پوسته، بسیاری از اجزاء باید بازسازی می‌شدند، کاملاً دوباره طراحی می‌شدند، یا از ابتدا ساخته می‌شدند؛ از جمله پایه‌های فیبر کربنی که دارای ورودی‌های هوای تازه توسعه‌یافته و پوشش سقف قابل جابجایی بودند. در واقع، گلگیرهای جلو، درها و پوشش موتور همگی به طور محتاطانه اصلاح شده‌اند تا فضای طراحی اصلی را حفظ کنند. به نظر می‌رسد که مستقیما از کارخانه آمده و این، یک برد بزرگ است.

بسیاری از اجزای کوچکتر دیگر نیز باید دوباره طراحی یا تغییر مکان دهند، مانند پورت شارژ، که اکنون مکان جدیدی دارد. داخل کابین با چیزی به نام SuperFabric که در برابر آب و هوا و اشعه ماوراء بنفش مقاوم‌تر بوده، پوشیده شده است. یک سقف برای این خودرو وجود خواهد داشت که یک سقف موقت برای رهایی از مشکلات خواهد بود.
لانزانت برای ساخت خودرویی که احساس می‌کرد چیزی فراتر از مک لارن است، به کمک نیاز داشت. این شرکت از پل هاوس، طراح اصلی P۱ و کریس گودوین، که این سوپراسپرت را در طول توسعه اولیه آن توسط خودروساز مستقر در ووکینگ آزمایش کردند، کمک گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا