اخبار خارجیاسلایدر

تجربه رانندگی با هونگچی H6 مدل 2024

تجربه رانندگی و بررسی هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ نشان می‌دهد این سدان چینی ترکیب متوازنی از پرفورمنس و فضا را به همراه برخی نقاط ضعف کلیدی ارائه می‌کند.

به گزارش دنده 6 – هونگچی که توسط گروه فاو و در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده قدیمی‌ترین برند لوکس ساز چین محسوب می‌شود. این خودروساز در ابتدا محصولات موردنیاز مقامات رده بالا و ثروتمندان را تأمین می‌کرد و محصولات اولیه آن همچون CA72 و CA770 در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به وفور مورد استفاده قرار می‌گرفتند. تولید محصولات هونگچی در سال ۱۹۸۱ متوقف شد اما از اواسط دهه ۹۰ میلادی مجدداً این برند احیا گردید و هم‌اکنون سبد محصولات متنوعی دارد که از سدان و شاسی بلندهای لوکس تشکیل می‌شود.

هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ بخشی از محصولات مدرن این خودروساز محسوب می‌شود. H6 در پنج تیپ عرضه شده و قیمت آن از حدود ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و به ۳۳ هزار دلار می‌رسد. مدل سال ۲۰۲۴ این سدان چینی از طراحی و قوای محرکه مدل سال قبل استفاده کرده اما در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی بهبودهایی رخ داده است. H6 سدانی میان سایز است که طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۹۹۰/۱۸۸۰/۱۴۵۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۲۰ میلی‌متر اعلام شده است. لاستیک‌های ۲۲۵/۵۰ R18 به همراه کالیپرهای ترمز سفارشی برمبو با رنگ قرمز و سانروف شیک خودرو جزو دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

در بخش جلوی خودرو جلوپنجره‌ای بزرگ با عناصر ماتریکس و لوگوی عمودی نازک و خاص هونگچی خودنمایی می‌کنند. در بخش عقب H6 هم در پشتی برقی وجود دارد و چراغ‌ها نیز حالت به هم پیوسته دارند. اسپویلر لبه‌ای، سیستم اگزوز با خروجی‌های نصب شده در مرکز و… جزو دیگر ویژگی‌های این بخش خواهند بود. وقتی وارد کابین هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ شوید فضایی دو رنگ را خواهید دید که نسبت به قبل تغییری ندارد. آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند نمایشگر مرکزی ۱۲.۶ اینچی، پانل پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی و فرمان دی کات است. تمامی نسخه‌های این سدان از سیستم هوشمند ۳.۰ پلاس هونگچی سود می‌برد که دارای امکاناتی همچون کنترل صوتی، ناوبری سفارشی و… است. همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر امکان دریافت پکیج دستیار راننده پیشرفته نیز وجود خواهد داشت.

هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ تجهیزات رفاهی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نورپردازی داخلی با ۲۵۳ رنگ، پایش فشار باد لاستیک‌ها، رادارهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه‌های دارای گرم‌کن، صندلی‌های اسپرت یکپارچه و… اشاره کرد. البته برخلاف این ویژگی‌ها، بخش اعظم داشبورد به ویژه در بخش بالا از پلاستیک‌های خشک و خراش پذیر ساخته شده است. یکی از نقاط قوت H6 را می‌توان صندوق‌عقب ۵۹۲ لیتری دانست که فضای زیادی را فراهم می‌سازد.

سدان موردبحث به لطف شاسی مهندسی شده خود تجربه رانندگی کنترل شده و نسبتاً تیزی دارد. سیستم تعلیق در تریم های فول از دامپرهای قابل تنظیم سود برده و عملکرد خوبی دارد. با این ویژگی خودرو می‌تواند سواری خشک و نرم را بسته به سلیقه راننده ارائه کند. در حالت اسپرت پیشرانه ۲ لیتری توربو نیرو را سریعا منتقل کرده و بنابراین سبقت گرفتن با آن به ویژه در بزرگراه‌ها امر راحتی خواهد بود. فرمان هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ تیز است و دقیق عمل می‌کند. شاسی هم در رانندگی‌های پرفشار پایدار باقی می‌ماند. ابعاد سدان هونگچی چابکی آن را تحت تأثیر قرار نداده و خودرو در پیچ‌ها پایداری خوبی دارد. البته صدای لاستیک‌ها حتی در سرعت‌های پایین نیز به کابین نفوذ می‌کند که این یک نقطه‌ضعف خواهد بود.

با انتخاب حالت کامفورت سیستم تعلیق نرم‌تر شده و بهتر می‌تواند ناهمواری‌های جاده را جذب کند. کابین خودرو سر و صدای چندانی ندارد و حداقل صدای باد وارد آن می‌شود. سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته همچون کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عملکرد خوبی دارد و از استرس راننده می‌کاهند. فرمان دی کات به همراه صندلی‌ها حس خوبی را منتقل می‌کنند و راننده ارتباط خوبی با خودرو برقرار خواهد کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع هم در دسترس راننده هستند.

پیشرانه ۲ لیتری توربوی خودرو به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است و ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این سدان در عرض ۶.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. مصرف سوخت H6 نیز به ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی کمبودی ندارد و پکیج سفارشی کمک‌راننده آن شامل سیستم‌های متنوعی است. البته به‌صورت استاندارد شاهد نصب کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، پایش فشار باد لاستیک‌ها، ورود بدون کلید و… هستیم.

هونگچی H6 مدل ۲۰۲۴ سدانی میان سایز است که فضای کابین و بار زیاد را با پرفورمنس خوب ترکیب می‌کند. این خودرو از نظر طراحی و دینامیک سواری به‌روز شده و گزینه‌ای جذاب برای افرادی است که استایل خاص محصولات هونگچی را دوست دارند. البته متریال بکار رفته در داشبورد و صدای وارد شده به کابین جای کار دارند و می‌توانند بهتر از این باشند. در مقایسه با رقبایی همچون BYD هان و یا لینک اند کو EMP-07، سدان H6 حس خودرویی قدیمی‌تر و گران‌تر را دارد. بهبود متریال کابین و سر و صدای ورودی به کابین می‌تواند وضعیت رقابتی این سدان در بازار چین را بهتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا