اخبار خارجی

تجربه رانندگی با پورشه کاین S

بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر باعث شده پورشه کاین S حس و حال یک خودروی اسپرت را تداعی کرده و درعین‌حال راحتی و فضای کابین و بار زیاد شاسی بلندها را ارائه نماید.

به گزارش دنده 6 – غیرممکن است که روی صندلی جذاب محصولات پورشه نشسته و تحت تأثیر آن قرار نگیرید. از نحوه نصب ستون فرمان گرفته تا موقعیت راننده و طراحی کابین، همه‌چیز در نهایت ظرافت طراحی شده است. پس از آن نوبت به رانندگی می‌رسد که هیچ نقصی در آن وجود ندارد. راندن پورشه کاین S مدل ۲۰۲۴ با پیشرانه ۸ سیلندر این موارد را کاملاً تائید می‌کند.

مهندسان پورشه در جدیدترین نسل کاین برخی بهبودهای فنی پنهان را اعمال کرده‌اند و البته مهم‌ترین چیز به بازگشت به پیشرانه ۸ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو مربوط می‌شود. این تصمیمی کاربردی برای یک شاسی‌بلند به شمار خواهد رفت. پیشرانه ۴ لیتری گروه فولکس‌واگن یکی از بهترین‌هاست. این نیروگاه تقریباً در تمامی محصولات لوکس این گروه خودروسازی، از آئودی A7 گرفته تا لامبورگینی اوروس و حتی بنتلی بنتایگا به کار رفته است. پیشرانه ۸ سیلندر موردبحث نه تنها پرقدرت و تا حدی کم‌مصرف است بلکه شخصیت خاص خود را دارد.
این پیشرانه در کاین S جدید ۴۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و جزو بهترین‌هاست. بجای اینکه کاین شدت عمل مشابه اوروس را اولویت قرار دهد، شخصیت متفاوتی را انتخاب کرده و صدای خشن و گیرای مشابه اوروس را ندارد بلکه در دورهای میانی یک‌ صدای بم و پرطنین را ارائه می‌کند که بی‌شباهت به صدای مازراتی کواتروپورته نیست. گیربکس دوکلاچه پورشه نیز پاسخی آنی به دستورات راننده می‌دهد و در کل مجموعه‌ای هماهنگ را شاهد هستیم.

بجای سیستم تعلیق تطبیقی ساده‌تر قبلی از دامپرهای قابل تنظیم جدید با تنظیمات مستقل استفاده‌ شده است. ترکیب این دامپرها با سیستم بادی دو محفظه‌ای باعث شده خودرو کنترل حرکات زیادی داشته باشد. این موضوع به ویژه در زمان عبور از دست‌اندازها مشهود است؛ اما تقریباً هیچ توضیح منطقی برای هندلینگ یک شاسی‌بلند سنگین‌وزن وجود ندارد. با قرار دادن حالت سواری در اسپرت پلاس سیستم تعلیق کاملاً پایین آمده و وزن خودرو ناپدید می‌شود. کاین پیچ‌ها را تقریباً به‌صورت تخت طی می‌کند که برای خودرویی با این ارتفاع بسیار خوب است.پورشه دستی هم بر سر و روی کاین جدید کشیده و از چراغ‌های سه‌بعدی استفاده کرده است. کابین نیز حس و حال مدرن‌تری دارد و پشت آمپرهای جدید آن شفافیت بالایی را به نمایش می‌گذارد تا به این ترتیب پشت آمپرهای آنالوگ قبلی را راحت‌تر فراموش کنیم. زمانی که حالت سواری نرمال را انتخاب کنید صدای جاده به حداقل رسیده و آرامش بر کابین حکم‌فرما می‌شود. صندلی‌ها نرم و راحت هستند و فضای پای زیادی در عقب وجود دارد. فضای بار بزرگ نیز جزو نقاط قوت این خودروست؛ اما به نظر می‌رسد پورشه کاین S جدید کمی اشتباه کرده است. بی‌شک قیمت ۱۳۴ هزار دلاری این خودرو بالاست و برای سانروف پانورامیک هم باید بهای بیشتری پرداخت کرد اما در مجموع باید کاین S را جزو تواناترین شاسی بلندهای کلاس خود دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا