اخبار خارجیاسلایدر

تجربه رانندگی با پورشه 718 اسپایدر RS

به تازگی فرصت تست و بررسی آخرین نسخه بنزین سوز از پورشه باکستر در قالب ۷۱۸ اسپایدر RS فراهم شده و آنچه می‌خوانید ماحصل همین تجربه است.

به گزارش دنده 6 – شمال ولز را می‌توان بهشت رانندگی دانست چراکه جاده‌ها واقعاً اعجاب‌برانگیز هستند و از پیچ‌های تند و پی‌درپی به همراه شیب‌های ملایم و البته مسیرهای مستقیم تشکیل شده و اگر خودرو را کنار جاده پارک کرده و یک ساعتی استراحت کنید شاید شاهد عبور سه یا چهار خودرو باشید. در واقع حین رانندگی در این جاده‌ها فقط گوسفندها را مشاهده خواهید کرد.

چه چیزی بهتر از راندن پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS به عنوان آخرین باکستر بنزینی در این جاده وجود دارد؟ این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت با ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ردلاین ۹ هزار سود می‌برد و شاسی خودرو نیز توسط بخش موتور اسپرت پورشه تنظیم شده هرچند برای کاربری جاده‌ای بهینه گردیده است. خودروی موردبحث از سال ۲۰۱۶ تاکنون تولید می‌شود هرچند ساختار اصلی‌اش به نسل ۹۸۱ از باکستر ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. از نظر استانداردهای خودرویی با یک محصول قدیمی روبرو هستیم اما این خودرو احساس فوق‌العاده‌ای دارد.

پورشه پایه و اساس باکستر را به خوبی پی‌ریزی کرده و در تمامی نسخه‌ها توازن هندلینگ عالی و تجربه سواری لذت بخشی را ارائه نموده است. باید دانست باکستر معمولاً سبک‌تر از برادر خود کیمن است و همین موضوع درباره اسپایدر RS نیز صدق می‌کند. نکته جالب اینکه ژرمن‌ها از خودروی تست شده با عنوان باکستر نام نمی‌برند بلکه فقط نام ۷۱۸ اسپایدر RS را استفاده می‌کنند که جای تعجب دارد چراکه باکستر همیشه توانایی تردد روزمره را با هیجان یک خودروی اسپرت ترکیب می‌کند اما اسپایدر RS کمی حالت اول را قربانی سواری اسپرت تر کرده است.

سواری خودرو در سرعت‌های پایین کاملاً خشن است و دنده‌ها نیز نسبت‌های کوتاهی دارند و پیشرانه در سرعت‌های بالا می‌غرد. همچنین سوار شدن و بیرون آمدن از صندلی‌های اسپرت نیز کار سختی به نظر می‌رسد. برای سواری روزمره باکستر GTS انتخاب بهتری است. اسپایدر RS قیمت بالاتری داشته و البته چیزهای بیشتری هم ارائه می‌کند. در واقع این خودرو باکستر را وارد سطح جدیدی کرده است. سیستم تعلیقی که در سرعت‌های پایین خشک است با افزایش سرعت عملکرد نرم‌تری دارد و خودرو به خوبی تمامی ناهمواری‌ها را دفع می‌کند. حالت اسپرت سیستم تعلیق برای جاده‌های ولز کمی بیش از حد خشک است اما دامپرها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

همانند تمامی باکسترهای قبلی، هندلینگ اسپایدر بسیار خوب تنظیم شده و شاسی هم با دقت زیاد به دستورات راننده واکنش نشان می‌دهد. همانند کیمن GT4 RS، این خودرو بسیار سریع است اما کاملاً در اختیار راننده قرار دارد. ترمزهای بزرگ نیز اعتمادبه‌نفس راننده را دو چندان می‌کنند. اگر کسی درباره فرمان برقی شک دارد باید اسپایدر RS را براند چراکه فرمان خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد.

نوبت به پیشرانه می‌رسد که به آسانی می‌توان آن را بهترین پیشرانه نصب شده روی باکستر دانست چراکه حس و حال یک پیشرانه مسابقه‌ای واقعی را دارد. این پیشرانه در دروهای میانی گشتاور شگفت‌انگیزی تولید می‌کند و صدای آن نیز بسیار جذاب و اعتیادآور است. گیربکس PDK پورشه نیز عملکرد مثال‌زدنی خود را حفظ کرده و بنابراین شما می‌توانید نبود حالت دستی گیربکس را فراموش کنید. شاید نسبت کوتاه‌تر دنده آخر در بزرگراه عصبی‌کننده باشد اما شما می‌توانید از اسب بخار بیشتر پیشرانه در اکثر اوقات لذت ببرید. تعویض دنده‌ها نیز همانند گیربکس سکونشئال مسابقه‌ای سریع و همانند گیربکس اتوماتیک سنتی نرم است.

پرفورمنس خودرو حرف ندارد و هر زمان بخواهید قدرت در اختیار شماست. چسبندگی زیادی توسط لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ تولید می‌شود و حس توازن در هر لحظه‌ای وجود دارد. بخش زیادی از تلاش‌های موتور اسپرت پورشه در سال‌های اخیر روی تولید محصولات پیست محور متمرکز شده و به همین خاطر قابلیت استفاده روزمره این خودروها تا حدی کم‌رنگ شده است اما این موضوع درباره اسپایدر RS صدق نمی‌کند. ما مطمئن هستیم این پورشه در پیست هیجان بسیار زیادی خواهد داشت اما واقعیت آن است که اسپایدر RS به حیات‌وحش و طبیعت تعلق دارد، جایی میان گوسفندان جاده‌های ولز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا