تفاوت سراتوهای وارداتی با مونتاژ داخل در چیست؟
داستان سراتو
سالها بود که حرف آمدن سراتو روی خط تولید سایپا، زده میشد. انقدر این فرایند طولانی شد که سراتوی نسل دوم دیگر در جایی از دنیا تولید نشد و نسل سوم جایگزین آن شد. این یعنی که خودرویی از رده خارج در سال 1393 به خط تولید آمد و داستانها و حواشی، تازه شروع شد. خیلیها به این مسئله پرداختند که آمدن سراتو اتاق قدیم، ضعف سایپا و صنعت ماست و حضور یک ماشین از رده خارج روی خط تولید، آن هم زمانی که نسل جدیدش در تمام خط تولیدها فعال است، تحقیر مشتریان ایرانی به حساب میآید. گذشت تا اینکه سراتو سایپا در دو مدل دندهای 1600 سیسی و اتوماتیک 2000 سیسی ثبت نام و شد و به دست مشتریان رسید. این یعنی شروع دوباره حواشی و داستانها….
موتور سراتو سایپا چه مشخصاتی دارد؟
سایپا، سراتوهای تولیدی خود را به روش مونتاژ یا CKD عرضه میکند و اصلیترین قسمت ماشینها مطمئنا جزو قطعات مونتاژی حساب میشود. نسخه 1600 سیسی قادر به تولید 124 اسب بخار با گشتاور 156 نیوتونمتر است و با گیربکس 5+1 دنده دستی به مشتریان تحویل داده میشود. این ماشین به دلیل داشتن گیربکس دندهای زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است. زیرا نسخه 1600 وارداتی این خودرو هم وجود دارند که با گیربکس اتوماتیک عرضه شدهاند و قیمتی مناسب دارند.
نسخه اتوماتیک سراتوی سایپا، به موتور 2000 سیسی 156 اسببخاری و گشتاور 194 نیوتن متری مجهز است. این موتور به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک و تیپترونیک متصل شده که قدرت را به چرخهای جلو خودرو میرساند. برخی در زمان عرضه این ماشین گفتند که گیربکس نسخه اتوماتیک چهارسرعته بوده و متعلق به مدلهای 2010 سراتو است. ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس 6 سرعته را زیر کاپوت دارد، میتوان گفت که فناوری بازنگری کیا در سال 2011 را یدک میکشد.
ترمزهای عقب از دیسکی که ما تا به امروز روی وارداتیهای سراتو دیده بودیم، به کاسهای تغییر کرده است. همچنین دیگر خبری از رینگ 17 اینچی نیست و رینگ 16 اینچی آلومینیومی برای نسخه اتوماتیک و 15 اینچی فولادی برای نسخه دندهای جایگزین شده است. در اصل سیستم تعلیق و لاستیک خودرو برمنبای Poor Road Version طراحی شده است که سازگاری بیشتری با جادههای ایران دارد. اگر به لاستیکهای سراتوهای وارداتی نگاه کنید، متوجه میشوید که اکثر این ماشینها به خاطر فشار بیش از حد، لاستیکهایشان سیم زده است. این مسئله نکته مثبتی است که سراتوی سایپا سازگارتر از نسخههای وارداتی در خیابانها حرکت میکنند. متاسفانه نسخههای سایپا از سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP) بیبهره هستند و این یکی از نقاط ضعف این سراتو محسوب میشود.
امکانات اصلیترین وجه تمایز سراتو سایپا با سراتو کره ای !
سراتوی سایپا در بخش امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز است. خیلی از امکانات تولیدی سایپا حذف شده است. برخی دلیل این کار را ارزانسازی خودرو و سادهتر شدن فرایند مونتاژ میدانند. سراتوی وارداتی در نسخههای مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آنها را لحاظ کرده است. در سراتو، سایپا خبری از سانروف نیست. صندلیها هم به سادهترین شکل، با روکش پارچهای در سایپا آذین تولید میشوند. روی صندلیها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد.
سنسور نور و باران هم طبیعی است که سایپا از آن در نسخه دندهای صرفنظر کرده باشد. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. در نسخه دندهای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است. در سراتو سایپا تنها دو کیسه هوا وجود دارد. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدلهایی با ایربگ جانبی جلو و پردهای کامل هم وجود دارد. روشن کردن خودرو با سوییچ انجام میشود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمیشود.
سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با 6 بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل میدهد. در برخی نسخههای سراتو، مانیتور با پخش DVD و دوربین عقب وجود دارد که شرکت سایپا به صورت آپشن، نسخه غیرفابریک مانیتور را تحت گارانتی خود برای مشتریان نصب میکند. یکی از امکاناتی که در سراتو حذف شده است و واقعا جای سوال دارد، سنسور پارک دنده عقب است. این سنسورها را هم سایپا در مدل غیرفابریک برای مشتریان نصب میکند.
تفاوت های بیشتر …..
پشت آمپر تولیدیهای سایپا با نورپردازی یخی عرضه میشوند. ولی نسخههای وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش میکند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین میدهد. قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. البته در تمام مدلهای وارداتی هم این تزیین وجود ندارد و بیشتر در مدل 2000 سیسی وارداتی، میتوانید دنبال سر اگزوز کرومی بگردید. دنده پشت فرمان هم جزو امکاناتی است که سراتو وارداتی نسبت به مونتاژ داخل بیشتر دارد. اگر به طور واقعبینانه بخواهیم در مورد دنده پشت فرمان سراتو نظر بدهیم، واقعا آپشنی است که جز ظاهر کاربرد خاصی ندارد و در سرعت تعویض دنده هیچ تاثیر مثبتی نمیگذارد. فرمان ماشین هم هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. روی فرمان کنترل تنظیمات ضبط وجود دارد و در نسخه اتوماتیک، کروزکنترل هم روی فرمان قرار دارد.
کیفیت سراتو سایپا چقدر با سراتو کره ای فرق دارد؟
اصلیترین تفاوت کیفی در سراتو سایپا و نسخه وارداتی، در رنگ ماشینهاست. وقتی یک سراتو سایپایی را کنار یک مدل وارداتی قرار میدهید، کاملا متوجه برتری رنگ نسخه وارداتی میشوید. به طوری که کیفیت رنگ سراتو سایپایی حداکثر به یک تندر90 میرسد و شاید در حد یک پراید باشد. دومین بحثی که در این خودرو وجود دارد، بویی است که در داخل ماشین استشمام میشود و به پراید شباهت دارد. اصلیترین دلیل این شباهت هم صندلیهای پارچهای هستند که احتمالا از یک جنس مشترک با سایر محصولات ساخته میشود. وقتی ماشین را استارت میزنید، صدای موتور زیاد در داخل بهگوش نمیرسد. ولی چیز عجیب تفاوت در ترمز دستی نسخه وارداتی و تولیدی است.
ترمز دستی ، ترمز و لاستیک های متفاوت
مدل تولیدی، ترمز دستی دارد که گویا خوب سرهمبندی نشده است. این نکته را بین 5 سراتو بازبینی کردیم که در همه با کمی تفاوت، مشترک بودند. دنده خودرو به نرمی عمل میکند و شما کمتر متوجه تعویض آن میشوید. در اصل تفاوتی بین عملکرد موتور و گیربکس نسخه سایپایی و مدل وارداتی وجود ندارد و از نظر کارکرد شباهت زیادی به هم دارند. اگر واقعبین باشیم، همان رینگ و لاستیکهای کوچکتر سایپایی نرمی بیشتری به سراتو دادهاند و میتوان گفت که راحتتر حرکت میکند. در مورد عملکرد ترمز باید بگوییم که به ترمز مدل وارداتی بیشتر میتوانید اعتماد کنید تا مدل سایپایی.
در آخر باید اشاره کرد که اصلیترین دلیل خرید سراتوسایپا این است که شما نمیخواهید ماشین صفر چینی سوار شوید و ماشین اتوماتیک میخواهید که حداقل کمی اصیل باشد. البته که نبود برخی امکاناتی که قبلا شاهد آن بودیم، مهمترین دلیل کسلکننده بودن رانندگی با سراتو سایپایی است.
قیمت سراتو 1600 دندهای 75 میلیون و 900 هزار تومان در کارخانه است و در بازار تا 69 میلیون تومان هم دادوستد میشود. مدل 2000 سیسی اتوماتیک 90 میلیون و 790 هزار تومان قیمتگذاری شده است که در بازار تا 83 میلیون و 500 هزار تومان قیمت میخورد. نکته قابل تامل این است که سراتو 2015 وارداتی قیمت 110 میلیون تومان و امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، فرمان برقی 3 حالته، سنسور جلو و عقب و… در آن وجود دارد. حال چرا باید یک ماشین از رده خارج جهانی در ایران با کمترین امکانات، قیمت تمام شده بالاتر از 90 میلیون تومان را تجربه کند؟
مناقشه گیربکس !
پس از انتشار این مطلب بسیاری کاربران و مالکان سراتو 1600 از شش سرعته (6+1) بودن گیربکس این خودرو صحبت کردند و مطلب گیربکس 5 سرعته را نادرست خواندند اما ظاهرا این نکته به تفاوت خودروهای تحویلی سایپا مربوط می شود که در نسخه 1.6 لیتری با گیربکس های 5 و 6 سرعته و در نسخه های اتوماتیک با گیربکس 4 و 6 سرعته تحویل مشتریان شده است و این سردرگمی را در مورد مشخصات فنی خودروها پدید آورده است.
بنابراین به نظر می رسد که خریداران خودروهای دست دوم در این خصوص نیز باید دقت لازم را به عمل آورند چرا که عملا تفاوت زیادی بین نسخه های 4 ، 5 و 6 سرعته این خودرو از نظر توان حرکتی و مصرف سوخت وجود دارد.
کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام
لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:
«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger
برای آیاواس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8
تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win
محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.
از این که با شما هستیم، خوشحالیم.
الان نسل جدید سراتو مدل 2015 صفر با کلی آپشن و امکانات حدود 110 تا 115 تومان قیمت داره و این آشغالی که سایپا منتاژ میکنه بدون هیچ آپشن خاصی و فیس قدیمی حدود 90 تومان داره توسط سایپا فروخته میشه !!
حالا سوال اینه که ماشینی که CKD وارد میشه و مقداری از قطعات اون تولید داخل هست مثل همین لاستیک و رینگ و صندلی و … اونم بدون هیچ کدوم از آپشن های اصلی باید با یه ماشین فول آپشن نسل جدید که با تعرفه واردات و کلی هزینه جانبی و … وارد میشه فقط 20 میلیون تفاوت قیمت داشته باشه ؟؟
د آخه اگر همین ماشینی قدیمی که الان ساپیا داره 90 تومان میفروشه مستقیم با همین تعرفه فعلی وارداتی از کره به صورت فول آپشن بیاد ایران که حداکثر 90 تومان قیمتش میشه ؟
این وسط کی داره دزدی و گرون فروشی میکنه ؟؟؟ آهااان مثل اینکه ساپیا سود حلال داره میکشه اشتباه از کیا هست که داره مدل 2015 رو ارزون میفروشه اگرنه بخواد درست و رو قیمت سایپا قیمت بذاره 200 میلیون باید قیمتش باشه .
کیا سراتو وارداتی ۲۰۱۶ صفر حداقل ۱۳۸ میلیون تومانه و این یعنی ۴۰ درصد اختلاف قیمت
هم واردکننده ها و هم سایپا ماشینو گرون می فروشن
با توجه به ارایه مدل آپشنال عملا بسیاری از این آپشنها مثل gps و دوربین و پدال شیفتر ارایه می شه که تو مدلهای ۲۰۱۳ نبودن و برای کسی که اینارو می خواست واقعا به صرفه است ۹۸ تا بده همه رو باهم داشته باشه من خودم هیوندا دارم مدتهاست سانروفشو باز نکردم ولی دوربین و سنسور به نظرم ضروریه
ظاهر ماشین یه امر سلیقه ایه
به نظرم در زیر ۱۰۰ تومان بهترین ماشین صفرکیلومتر تو بازار ایرانه
کسی هم که ۱۴۰ میلیون پول داره اصلا دیگه چرا به سراتو سایپایی فکر می کنه ؟!!!!
من یه سوال داره دیوونه ام میکنه که آمپر آب این ماشین کجاست؟ دمای آب و جوش آوردن احتمالی رو چجوری بفهمم؟
حس خوبی نداره که این همه پول بدی و سوار ماشینی بشی که نسل جدیدش مدتهاست توی خیابونه و سایپا تقریبا لختش کرده. برگ برنده ماشینای کره ای همیشه آپشنای زیاد و ظاهر جذابشون بوده که این هیچکدوم رو نداره. بازار دست دومش هم افتضاحه و ماشین صفر رو که تحویل میگیرن همونجا چند میلیون ضرر داره. به نظر من با این پول میشه کمری و آزرای دست دوم گرفت. یا اینکه اگه کی اصرار داره صفر بگیره، یکم بذاره روش و وارداتیشو بگیره. اگرم پولش به اون نمیرسه، توی این قیمت به نظرم بستورن از سراتوی دستی بهتره.
یعنی این دیگه آخرشه ، چقد رو دارن اینا
تجربه ثابت کرده ایران تو هر چیزی دست ببره گند میزنه بهش. نمونش همین 206 تیپ 5 که اصلش کلی با نمونه ایرانیش تفاوت داره. مثلا نمونه اصلیش esp داره و سیستم تعلیق جلوش در سرعتهای بالا تغییر زاویه میده تا از چپ کردن جلوگیری کنه و کلی سیستم و امکانات دیگه داره که نمونه شابدول عظیمی شده ایرانیش هیچ خبری از اونها نیست و حتی کیفیت پنلهای پلاستیکی و داشبورد و صندلی و کلیه قطعات هم پایینتر اومده و ماشین دیگه اون نرمی و رانندگی دلپذیر رو نداره و زشت و خسته کننده شده.
esp رو فقط مدل RC داره و تغییر زاویه رو تا حالا نشنیده بودم!!!!
اینا حرفهای کوچه بازاریه
بنظرم با این پول تیولی سانگ یانگ بصرفه تره
فکر کنم اگه خود کیا بیاد مثل سایپا ماشین و لخت کنه و بعد وارد کنه علی رغم مالیات بیشتری که میده ، میتونه ارزون تر بدست مشتری برسونه…
هر طور که نگاه میکنی سراتو سایپا مدل دنده ای یا اتومات اقلاً ده میلیون نسبت به بقیه ماشین های بازار گران قیمت گذاری شده. با این قیمت مطمئناً فروش این ماشین با شکست مواجه میشه. سراتوی مونتاژ زمانی با این قیمت فروش کرد که حریفانش همگی ماشینهای چینی بودند. با توجه به تنوع بازار بعد از تحریمها و بهبود نگاه مردم نسبت به ماشین های چینی خیلی بعیده که سراتو بتونه با این وضعیت توی بازار باقی بمونه مگه اینکه آپشنهاش اضافه بشه یا اینکه از قیمتش کسر بشه. با قیمت نود میلیون میشه سانگ یانگ تیولی خرید یا دسته دوی کم کار سراتو وارداتی، النترا، تویوتا کرولا یا مزدا3 اتاق جدید خرید یا حتی با قیمت کمتر سراغ چینی های باکیفیت بازار مثل بسترن و جیلی رفت. یا حتی سراغ شاسی بلندهای چینی مثل تیگو یا هایما رفت به زودی هم رقبایی مثل لیفان 820 و بسترن بی 70 در همین رده قیمتی وارد میشه که فضا برای ماندن سراتو مونتاژ سخت و سختتر میشه. به هر حال هر طور نگاه کنی نمیشه خرید سراتو مونتاژ رو توی این بازار توجیه کرد.
قیافه ای این ماشینو که داغون و ناقص از امکانات شده کار ندارم…فقط میخوام بدونم قیافه ای اون آدم که میاد این ماشینو با این قیمت میخره چجوریاست..!!!!!!!!!
فقط ميتونم بگم سراتو 1600 دستي 6+1 دنده داره و تو مقاله 5+1 ذكر شده كه اين حاكي از اينه كه اين مقاله چقدر ناشيانه و غير علمي نوشته شده طرف اصلا ماشين و نديده چه برسه به تست
در مورد كيفيت هم حرف ميزنه
مطلب دوم اينكه تو ايران وقتي خط توليد يه ماشين بسته ميشه تبديل به اسطوره ميشه وگرنه در زمان توليد سرتاپا ايراده
مثل زانتيا بدون ايمني مثل ريو بدون كوچكترين امكانات مثل ماكسيما با مصرف بالا و…
ولي همه اينا الان اسطوره كيفيتن چون خط توليد بسته شده
اين ماشين به نسبت مونتاژي هاي ديگه خيلي زود اومد به بازار ايران
مگان طراحي 2002 سال 2009 رسيد به ايران ماكسيما از اون بدتر زانتيارو كه من تو فيلم دهه 80 ناوارو ديدم
سراتو تا 2013 تو كشور مبدا توليد ميشد و تنها با اختلاف 2 ساله اونم بخاطر تحريم ها رسيد به ايران
البته اگر نسل جديد بود بهتر بود ولي هيچوقت خودروسازهاي جهاني محصول روزشونو به كشورهاي جهان سوم اونم كشوري كه دوست داره هر كاري تو ماشين بكنه و گند بزنه به كيفيت نميده يعني كل امتيازو بفروشه
مگه ميشه كل امتياز محصولي كه داره توليد ميشه رو فروخت؟
از نظر طراحي هم من جلو اين ماشينو به نسل جديدش ترجيح ميدم چون واقعا يكي از شاهكارهاي پيتر شرايدر هست و شبيه اپتيما تو سايز كوچكتر ميمونه ولي طراحي عقب نسل جديدش بهتر از اين نسله و اين هم يه نظر كاملا شخصيه
اين ماشين هم به درد كسي ميخوره كه دنبال موتورگيربكس هماهنگ و با كيفيت ميگرده و با كمترين هزينه دوست داره برند كره اي سوار بشه
در مورد رنگ هم به نسبت ال90 كه داشتم خيلي كيفيت بالاتري داره
وگرنه گرمكن صندلي و سانروف و اينا تو كليه ماشينهاي چيني هست اينو نخره تيگو 5 بخره خوبه؟ جك خوبه ؟فاو خوبه؟و ….
الان 2010 اين ماشين با كيلومترهاي بالاي 100 هزار و سرپا در حال تردد هستند بزار اين چينيا هم به 100 هزار برسن ببينيم چيزي ميمونه ازشون
البته حال و روزه ام وي ام هاي ايكس 33 با كيلومتر زير 100 هزار نشون ميده كه چيني ها با 100 هزار كاركرد چه شكلي ميشن
بر چه اساسی میفرمایید که ماشین 6 دنده جلو و 1 دنده عقب هست؟
ضمنا اسم طراح مشهور کیا، پیتر شرایر هست نه شرایدر !
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B1_%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B1
بر اين اساس كه من اين ماشين و دارم
مبارکتون باشه، اما اصولا در هیچ یک از منابع به ارائه گیربکس 6 سرعته دستی برای مدل 1.6 لیتری اشاره ای نشده : https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Forte
سپهر جان ممنون از سایت خوبت
به سایت سایپا مراجعه کنید
http://www.saipacorp.com/fa/allproducts/Saipa/Cerato
در ضمن تعلیق فنربندی و گیربکس این ماشین به نسبت تولیدات قدیم برای بازار ایران بهینه و آپدیت شده و مدل سایپایی نرمتر از وارداتیا هست
و شما درست میفرمایید و فقط برای بازار ایران مدل دستی ۶ دنده طراحی شده که کار بجا و خوبیه و تاثیر زیادی رو شتاب ماشین داره
سلام سراتو اتوماتيك و دستي هر دو7 دنده(6+1)هستند
آقا سیاوش سراتو ماشین خیلی خوبیه و هیچ شکی در این نیست ولی کم کم 10 میلیون سایپا داره گرانفروشی میکنه با توجه به مونتاژ داخل بودن و حذف یک سری از آپشنها .ولی برای اینکه بگیم یه ماشین خوبه نیازی به تخریب ماشینهای دیگه نیست ماکسیما و زانتیا اسطوره شدن به دلیل کارائی بالائی که داشتن و دارن و اتفاقا همون زمانی که تولید میشدن اسطوره شدن و علیرغم تبلیغات منفی بسیاری افراد که دستشون به این ماشینها نرسید بازهم اسطوره موندن و اسطوره هم خواهند موند و لابد تونستن توانائی و حتی ایمنی خودشون رو ثابت کنند که 15 سال که از تولیدشون در ایران میگذره و همه در واقعیت جیک و پوک این 2تا ماشینو در آوردن بازهم بهشون علاقه و اعتماد دارند.
در مورد ریو ریو ماشین خیلی خوبی بوده و هست ولی اسطوره نبوده و نشده.اسطوره شدن خیلی مایه میخواد.
در مورد برخی از دوستان هم که سراتو را قدیمی میگویند حالا چون فیس لیفت 2015 ش اومده بازار واقعا تعجب میکنم ما داریم ماشینهای صفر کیلومتر 30 سال پیشو میخریم اونوقت به سراتو که همهش 1ساله تولید این مدلش که خیلی هم زیباست گذشته میگیم قدیمیه.
یعنی خداوکیلی الان مدل 2015شو مونتاژ میکردن شما فورا میرفتید میخریدید؟ کوتاه بیاید بابا.انگار همدیگرو نمیشناسیم .
قابل توجه عزیزان قیافه نشناس
سراخو نسل دوم یعنی همین سراتوی موتتاژی سایپا و وارداتی (2010 شروع و 2013 نیمه اول پایان) جزو خودروهای موفق بازار آمریکا واروپا هست دارای گشتاور بالا (بدست آمدن نهایت قدرت در دورهای میانی و پایین)مصرف واقعا مناسب موتور پرقدرت 156 اسبی ام پی ای2 و طراحی بی نقص و زیباست البته امکاناتی مانند گرمکن و سرد کن صندلی آینه های تاشو
کی لس ،استارت استب سانروف 3 حالته کول باکس شتاب لحظه ای مناسب و 7 دنده همراه شیفتر دنده و تیپ ترونیک و سیستم صوتی عالی 6 اسپیکر و چهر جرخ دیسک خنک شونده…گو اینکه سایه بان (سای پای اسبق)با وقاحت تمام اینخودرو را هم بمانند سایر خودروها از جمله ریو و 206 کیسه کشید و تمام امکانات اونو حذف کرد البته بلحاظ ایمنی در بسیار عالی ظاهر شده با داشتن 10 ایربگ
تست iihs بزرگراه های آمریکا که بسیار سختگیرانه تر از یورو انکاپ است
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/kia/forte-4-door-sedan/2011
سلام آقا سیاوش درست میفرمایند این خودرو شش دنده جلو دارد بنده مدل 2000 شو دارم و از خودرو راضی هستم کاش سان روف و سنسور دنده عقب حذف نمیکردن نمیدونم یه دونه سر اگزوز چقدره قیمتشه که مدل وارداتیش داره اما سایپایش نداره ( ای خاک)
درسته به قیمتش نمی ارزه (هیچ ماشینی تو ایران به قیمتش نمی ارزه) ولی من دارم و راضیم هرچند آپشن کم داره ولی از لحاظ فنی خیلی خوبه
به نظرم تو چند تا مورد هم نویسنده یکم نسنجیده حرف زده یکی این که سراتو دنده ای 6 دنده جلو و یکی هم دنده عقب یعنی 6+1 است مورد بعدی رنگ خودرو است که انصافا با کیفیته و مورد سوم صندلی ها که پارچه خوبیه و قابل مقایسه با پراید و 206 و اینا نیست و خیلی بهتره
در مورد نظر اونهایی که میگن برو ماشین دست دوم بهتر بگیر هم بگم که همه جای دنیا (بجز ایران!) ماشین دست دوم قیمتش حدود یک سوم ماشین نو است چون معلوم نیست نفر اول با ماشین چه کرده و منطق میگه ماشین نو بخریم بهتره و چینی ها رو هم لطفا مقایسه نکنید چون چینی ها افتضاحه
بهرحال ایران کشور جهان سومی است و هرچند قبول دارم این قیمت زیاده ولی مثلا تو رنج 90 تومن بهترین گزینه همین سراتوی مونتاژ سایپا است
نه داداش.هیچ هم نمی ارزه.سال 90 (2011) با ارز 1200 تومانی و تعرفه واردات 100 درصدی قیمت مدل 2000 اتومات فول شرکتی اون 40 میلیون بود.یعنی 20 میلیون به قیمت جهانی که با احساب ارز 1200 تومانی اون موقع قیمت جهانی نمونه فولش میشد حدودا 18 هزار دلار.حالا یه ماشین 18 هزار دلاری فول که همه آپشن هاشو برداشتن و در حد 206 پایین اوردن چه جور شده 91 میلیون خدا دانه.در ضمن سراتو های سایپا هم که مونتاژ ایرانه و شامل تعرفه گمرکی نمیشه.حالا خودتون قضاوت کنید ماشین 15 هزار دلاری (شاید هم کمتر)اون هم مدل قدیمی به نظر خودتون 91 میلیون می ارزه؟در ضمن علیرضا جان من نمیگم دست دوم کره ای از صفر سایپا بهتره چون منم به شدت با ماشین دست دوم مخالفم حتی اگه یک روز کار کرده باشه.ولی دوست دارم لااقل پشت یه 2000 اتومات کره ای بشینی اون وقته که فرق کره ای و سایپایی رو درک میکنی.من که تازه 1600 اتومات مدل 2013 رو دارم وقتی پشت 2000 نشستم واقعا لذت بردم.
محمدرضا جان من با شما موافقم که الان که ماشین در سایپا ساخته میشه باید قیمتش کمتر باشه چون تعرفه واردات نداره و خودم هم گفتم که به طور مطلق در ایران هیچ ماشینی به قیمتش نمی ارزه ولی اگر نسبی حساب کنیم اون موقع میبینیم که وقتی مثلا دنا 41 تومنه اونموقع سراتو 90 تومن می ارزه
در ضمن بنده سوار سراتو وارداتی هم شدم و به جرات میگم سایپایی ها از نظر فنی خوبه و حتی از وارداتیا نرمتره چون رینگاش 16 اینچه و برخلاف وارداتیا که فاق لاستیک کمتری داره برای جاده های سنگلاخی و مزخرف ایران نرمتره و فقط آپشناشو دزدیدن
علیرضا جان منم در مورد نرم بودن سایپایی ها باهات موافقم.اصولا هر ماشینی که لاستیک باریک تری داشته باشه شتاب بهتر و کوبش کمتری رو به همراه داره.نمونه ش هم ال 90 با لاستیک های فوق العاده باریک که شتاب 10 ثانیه ای مصرف سوخت فوق العاده پایینی رو به همراه داره.در طرف مقابل هم جنسیس کوپه که با لاستیک های پهن و فنربندی خشک سواری با کوبش فراوان رو به همراه داره.این هم قبول دارم رینگ های سراتو های وارداتی زیادی بزرگند که هم شتاب رو خراب میکنه هم مصرف رو افزایش میده.مخصوصا مدل 1600 که رینگ های بزرگش واقعا رو اعصابه و شتابش در حد سوزوکی های 2000 هه.سراتو بنده بعد از گذشت دو سال و کارکرد حئود 40 هزار کیلومتر عملا هیچ لاستیکی ازش باقی نمونده بود!!!و این هم قبول دارم هیچ ماشینی تو ایران از لحاظ عقلانی ارزش خرید نداره.حتی بی ام و 528 با اون همه آپشن.ولی 90 میلیون با دنای 42 میلیونی اختلاف قیمت فاحشی داره.ولی بنده به شخصا با 90 میلیون النترا کره ای – تویوتا یاریس ژاپنی – رنو کپچر فرانسوی -اسپانیایی و … رو به سراتو ایرانی دو ایربگ ترجیح میدم.درسته شاید 10 تا 15 میلیون گرون تر باشه ولی از دید من خیلی بیشتر از 15 میلیون از سراتو سایپا می ارزه.
محمد رضا جان دوست عزیزم
در مورد صحبت هاتون باید بگم الانترا و یاریس و کپچر هر کدوم حدود 110 میلیونه و من هم گفتم بهترین ماشین تو رنج 90 تومن همین سراتو 2000ها است نه تو رنج قیمتی بالاتر. در ضمن مقایسه الانترا و سراتو که از نظر فنی در یک کلاس هستند ایرادی نداره ولی مقایسه سراتو با یاریس که یک رده پایین تره و 1500 سیسی بیشتر حجم نداره کار غلطیه و اگه بخوایم مقایسه کنیم باید با کرولا مقایسه کنیم که با سراتو تو یک کلاس هستند و اونموقع متوجه میشیم که کرولا قیمتش حدود 135 تومنه و بازهم سراتو قیمت به صرفه تری داره هم چنین مقایسه سراتو با کپچر هم غلطه اولا بخاطر اینکه کپچر با موتور 1200 سیسی خود و در حالت توربو شارژ حداکثر 120 اسب قدرت داره و سراتو 156 اسب قدرت داره و 2000 سیسی حجم داره ثانیا بخاطر اینکه کپچر یه کراس اور محسوب میشه و سراتو شاسی کوتاهه نه کراس اور و اصولا مقایسه این خودرو ها با هم غلطه
من قبلا مگان داشتم .سراتو ۲۰۰۰وارداتی یکی از دوستانو سوار شدم جز ترمزش واقعا از همه لحاظ از مگان بهتر بود .شتابش بالاتر بود.ماشین خوبی به نظر اومد .گیربکس خوب موتوره جون دار .لازم به ذکره مگان من ۱۶۰۰بود.
نسبت به هیوندای الانترا واقعن ضعف داره
تست های خودرو بانک رو در موردشون ببینید
اون مورد تست شده تو خودروبانک مدل 4 دنده 2010 هست ولس شتاب این ماشین با گیربکس 6 دنده 10.06 ثانیه هست که الانترا با شتاب بالای 12 که هیچ از پس مزدا 3 نیو هم بر میاد تو آپارات تست شتاب سراتو سایپایی هست یه نگاه بندازید
الانترا فقط آپشن بیشتر داره با 30 میلیون قیمت بیشتر
از لحاظ قدرت موتور و شتاب برد با سراتو هست
از لحاظ کیفیت داشبورد و اجزای داخلی هم برد با سراتو هست
از لحاظ نرمی هم سراتو سایپایی با رینگ 16 و تعلیق آپدیت شده بهتر از الانترا با رینگ 17 عمل میکنه
حالا به غیر از آپشن و 30 میلیون قیمت بیشتر الانترا نسبت به سراتو چی داره ؟ بگید ما هم بدونیم
معلومه اصن تست رو ندیدین
مدل سراتو 2000 بود و از مشکلاتش صدای زیاد بیرون و موتور داخل اتاق ، شتاب پایین 12.67 ، فرمون خیلی سفت و سیستم تعلیق خیلی خشک و نداشتن سنسور بارون بود. چهره ساده در جلو و عقب بود.
شما متوجه فرمایش دوستمون نشدید! سراتو تست شده در خودرو بانک مدل 2010 با موتور 2000 و گیربکس 4 دنده بوده که شتاب 12.67 رو زده ولی سراتو سایپا گیربکس 6 دنده داره که شتاب خیلی بهتری از مدل 4 دنده داره یعنی 10.6 ! شتاب سراتو سایپا از النترا و بسترن و … بیشتره و شتابش با مزدا 3 برابری میکنه. درباره خشکی تعلیق هم به خاطر استفاده از رینگ 16 نسبت به رینگ 17 وارداتیها سواری نرمتری داره ولی به هرحال سراتو یه ماشین اسپرته که طبیعتا سواری خشکتری داره نسبت به مثلا مگان! فرمانش سفته ولی نداشتن سنسور باران جز مشکلات ماشین نیست!!! اگه بخوایم ایراد یا مشکل فنی از سراتو بگیریم ترمز عقب کاسه ایشه که نسبت به مدل 4 چرخ دیسکی قدرت کمتری داره
النترا هم خودروی خوبیه اما سراتو با موتور قویتر هندلینگ بالاتر ترمز بهتر و گشتاور بالا و بدنه 2 لایه مستحکم تر با شاسی تقویت شده و 5 ستاره ایمنی رده بالاتری داره ضمن اینکه مدل 2014 به بعد *نیو فیس سراتو جز خودروهای 5 ستاره و green هست که طراحی بسیار خوب و پیشتازی داره و جایزه طراحی هم گرفته
سراتو واقعا ماشین آشغالیه، جدیدش که 15-16هزار دلار هم از سرش زیاده
سراتو خودروی بسیار بی کیفیتی هست با مواد بسیار ارزون داخلی که خیلی زود به صدا میوفته
تو بحث تعلیق و هندلینگ و پایداری بسیار ضعیف هست ولی با موتور 2000 و بااین مصرف هیچ حرفی برای گفتن در هم سایزهای خودش مثل پارس elx و ال 90 و یا حتی لیفان 620 هم نداره و نه تو نرمی، پس این ماشین به چه دردی میخوره؟
همیشه صدای جاده تو این خودرو هست، حیف پول
با این پول ژاپنی کار کرده بگیرید ولی پول به صنعت نوپای کره و اسباب بازی هاشون ندید
ممنون که باعث مسرت و شادی و خنده ما شدید! پارس و ال90 و لیفان !
ساقی نفر بالایی کیه که سراتو رو با آشغال 30 سال قبل ایران خودرو و ال 90 مقایسه میکنه؟
بله، محور عقب خودرو از نوع ساده پیچی هست ولی تو شتاب مثل بقیه کره ای ها حرفی برای گفتن نداره، ال 90 و 206 تیپ 5 شتابشون خیلی بهتره، ماشین فرانسوی هم هستند و کره ای نیستند
ابی جان یه سراتو برا من بگیر من النودمو بات عوض میکنم. (:اخه طیاره ها ایرانیو همه دارن دیگه از مزایا و معایبشون همه باخبرن خخخخ.حالا بالفرض ۲۰۶یه دو قدمی جلو زد از سراتو عایا قابل مقایسست با هم؟خدا بیامرزه پژوجاتو استخونشونم دیگه به نفت تبدیل شد.جرمی پژوها جدید اصل فرانسه رو سوار شد گفت اشغالن دیگه ببین اینا که ما سوار میشیم چه جایگاهی داره
بحثی که در مورد سراتو مونتاژ مطرح هست بحث پایین بودن کیفیت نیست بلکه بحث قیمت بالا به نسبت آپشن های ارایه شده است و به نظر مقایسه این ماشین با ماشین های با رده قیمتی زیر 50 میلیون و پایینتر دانستن از این ماشین ها ادعایی نادرست است. همین سراتو اگر ده تا پانزده میلیون ارزانتر ارایه شود میتواند یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماشینهای بازار در رده قیمتی خودش باشد.
شما داری شوخی میکنی یا واقعا در این توهم اسباب بازی گیر کردی داری خودرویی را به بی کیفیتی متهم میکنی وه 5 ستاره کامل هندلینگ قابل قبول مصرف کم جوایز متعدد طراحی و فروش در آمریکا و اروپا شتاب خوب و گشتاور بالا از خصوصیاتش هست بعد کیا سراتو با خودرویی بی نام و نشان مختص جهان سوم و علی الخصوص ایران بنام لیفان که در نوع خود بی کیفیت ترین چینی بازار هست قیاس میکنی و یا 405 چراغ عوض با نام جعلی پارس و ال نوت 13 سال پیش؟؟؟خودروهای فرانسوی حتی در نمونه اصلی به استهلاک بالا و طراحی ضعیف پیچیدیگی فنی غیر ضروری شهره هستند حالا دیگه خودروهای چینی جای خودشون دارن اینطور که از کامنتت پیداست در مورد خودرو و برند مطالعه و تحربه نداری اما خوب نتایج کانسومر ریپورتس و جی دی پاور نتایج مجلات استرالیایی و نیز تست معتبر کارز همگی نشان از پیشرو بودن صنعت کره جنوبی و مشخصا برند کیا هیوندای داره احتمالا شما در دنیای خودت قوانین مشخصی داری که جالب هست
جناب آقای سپهر، با سلام و احترام فراوان اگه ممکنه به این سوال من جواب بدهید
آیا هیچ تفاوتی از لحاظ موتور و گیربکس و سیستم تعلیق سراتو 2000 وارادتی مدل 2010 با سراتوی 2000مونتاژ سایپا وجود داره ؟
سراتوهای 2000 وارداتی تا سال 2010 همگی گیربکس 4 دنده اتوماتیک داشتند،اما از سال 2011 به گیربکس 6 سرعته مجهز شدند. نمونه های تحویلی سایپا اخیرا با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
ممنون از راهنماییتون
سراتوهای مونتاژی بعد دست انداز موتورشون کم میاره. من هرچی سراتوی مونتاژی دیدم بعد دست انداز مثل پراید موتورشون صدای سوپاپ میده در صورتی که وارداتی ها خیلی نرم بودن. علتش چیه؟ مگه موتورشون کاملا کره ای نیست؟ اشکال از ECU ایرانیشه؟ از گیربکسشه؟
کدوم مدل ها 1.6 یا 2 لیتری؟؟
تمام قطعات کره ای هستن فقط باطری صندلی و ریه دربی ها و لاستیک ایرانیزه شدن متاسفانه
هم 2000 هم 1600 هر دوشون بعد دست انداز صدای سوپاپ میدادن.
هم اونایی که قالپاق دارن یعنی دنده دستی 1600 و هم اونهایی که رینگ آلمنیومی سایپایی دارن یعنی اتومات 2000 هاش دقیقا بعد سرعتگیر دقت کردم دیدم موتورشون اون نرمی کره ای هارو نداره و به خصوص 1600 های قالپاق دارش دقیقا صدای موتورهای ایرانی رو میده . خیلی هم زیاد صدا میداد یعنی کاملا صدای سوپاپ واضح بود
سراتو سایپا فقط مشکل قیمت داره چون با این امکانات اصلا 90 میلیون نمیارزه ایضا مدل دنده ای 75 میلیون! قیمت بازارشون این مطلب رو اثبات میکنه. به نظر من سراتو اتومات سایپا 80 و مدل دنده ای 65 ارزش خرید دارن یعنی 10 میلیون کمتر از قیمتی که سایپای دزد داره میفروشه! از نظر موتور و گیربکس تو بازار ایران خوب و باکیفیته.
یه سوال از اقا سپهر: من تا حالا ندیدم کسی سراتو سایپا 4 دنده داشته باشه و همه 6 دنده بودن (حتی ماشین هایی که برای اقوام و دوستم تحویل گرفتیم 6 دنده بودن) تو مشخصاتی که سایپا تو کاتالوگ سراتو زده هم 6 دنده ذکر شده حتی تو تی تی هم هیچ کسی از گیربکس 4 دنده صحبتی نکرده بود! شما به چند مورد برخوردید که گیربکس 4 دنده بوده؟ خیلی برام عجیب بود این مطلب چون جای دیگه همچین چیزی نخونده بودم
از برکات خودروسازان داخلی هیچی بعید نیست…..ظاهرا یک سری اولی که تحویل دادن گیربکس 4 دنده داشتن…احتمالا از انبار قطعات فروش نرفته کیا موتور مستقیم تقدیم شده به خریدارهای خوش شانس ایرانی،عجیب تر اینکه از نظر آپشن هم همه خودروهای باهم یکسان نیستد،بعضی از اتومات های 6 سرعته کروز کنترل دارند،بعضی های دیگه ندارند ولی قیمت هر دو ماشین یکسان هست و خریدار بعد از تحویل گرفتن متوجه میشه که فرق میکنه…
جناب سپهر من خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم فعلا با کیفیت ترین خودروی داخلی سراتو هست اما روز بروز متاسفانه کیفیتش پایین میاد فرصتی پیش آمد که سراتو سایپا (سایه بان) سوار و تست کنم البته بعنوان خریدار با خودروی یکی از فروشندگان خودرو 3000 کارکرده و مانیتور و ناویگیشن مستقیما از سایت ebay و کره ای بود (نمونه بی کیفیت چینی با قیمت 1300 هم وجود داره که واقعا قابل قیاس نیست) خودرو تقریبا نو بود جالب تر اینکه صندلی ها بصورت شانسی کره ای بودن چون مدل سازه گستری داخلی بسیار نرم است و در مدت 6 ماه دفورمه میشود درکل اگه بخواهم بگم کیفیت تریم داخلی تزئینات با هیچ خودروی داخلی و چینی همطراز نیست باینکه سایه بان داره هروز بیشتر از دیروز کیفیت سراتو پایین میاره قاب روی موتور (پلاستیکی) و تجهیزات و روکش کابل ها و سیم و قطعات کاملا درجه یک هستن من تو این مدت چون دنبتل خرید خودروهای مزدا 3 و دنا و سراتو بودم حقیقتا سراتو بلحاظ چیدمان و کیفیت برتر میبینم شتاب اولیه بسیار عالی ترمز های تقریبا خوب و نرمی خودرو کابین با کیفیت و صدای کم پیشرانه نرمی تعویض و بدون توان دنده ها برخلاف انواع چینی برلیانس و جک و جیلی و غیره و ذالک تنها مشکل این خودرو حذف سانروف و دیلایت و کلید استارت استب و اینفرارد و هشدار بوق داخلی گرمکن صندلی و شیفتر و …تجهیزات حذف شده بعلاوه قیمت 10 ملیون اضافه ای است که سایپا بعنوان باج سیبیل میگره البته در مقابل چینی های 60 تا 90 ملیون میشه این قیمت قدری بالا دانست
سراتو ، تو را می ستایم!
شما فک کنم شبا هم خواب سراتو میبینی! یه رابطه عمیق عاطفی بینتون هست گویا!
?
به نظرم اگه بخوای 90 تومن رو نقدی بدی این ماشین نمی ارزه ولی الان با این شرایطی که سایپا گذاشته (40 میلیون وام بدون سود طی دو سال) خیلی میصرفه خریدش
حتی این شرایط از شرایط وام 25 میلیونی خودرو هم مناسب تره فقط باید 50 تومن پیش پرداخت بدی
داداش سپهر یه سوال داشتم
فامیلمون قبلا کیا سراتوی کره ای اتومات داشت باهاش تصادف کرد و مجبور شد همونجوری بفروشه چند هفته پیش کیا سراتوی اتومات ایرانی خرید دیروز ماشینشو دیدم . به جز زشت شدن داخل کابین و داشبورد و صندلی های پرایدی و اینکه حتی بوی داخل ماشین بوی پراید میداد و با بوی داخل مدل کره ای فرق داشت و حتی قاب پلاستیکی زیر گلگیرها با مدل کره ای فرق داشت و…
به نظر میرسه سیستم تعلیق پرشیا روش انداختن و مثل ماشینهای چینی چرخ کوچیک شده و از بغل که بهش نگاه میکنی عین پراید کمک فنر معلومه در صورتی که قبلا چرخها بزرگتر بود و…
همه اینها به کنار سوال من اینه که آیا قطعات موتور هم ایرانی شده؟ چون خودش میگفت مصرفش خیلی بالاتر از مدل کره ای هست. آیا واقعا موتور سراتوها کره ای هست یا اون رو هم دادن چین میسازه؟
سلام، در مورد موتور هیچ چیزی به شکل رسمی اعلام نشده اما با توجه به محدودیت شرکت های مونتاژ کننده موتور برای سایپا (مگا موتور) به نظر نمیاد که در هیچ حالتی موتور تولید داخل یا مونتاژ داخل شده باشه.رینگ های سراتو وارداتی بزرگتر هست اما رینگ های نمونه تحویلی سایپا کوچکتر هستند و بسیاری معتقدند بخاطر همین تغییر، سواری ماشین نرمتر شده.
البته رینگهای سراتو وارداتی ۱۷ اینچ هست سپهر جان و نمونه های سایپایی در مدل اتومات ۱۶ اینچ المینیومی و در مدل دنده ای ۱۵ اینچ فولادی است
تعلیق پرشیا؟؟؟
بوی پراید؟؟؟
چرخهای چینی؟؟؟
و!!!!!!
شاید فامیلتون تیبا خریده الکی بهت گفته اسمش سراتو
شما ماشین میخری بو میکنید؟
میشه بگید مثلا بوی پژو چجوریه؟
بوی داخل ماشین خبر از کیفیت سازه های پلاستیکی داخل کابین میده ک تقریبا همه تست کننده های ماشین های خارجی این کار رو برای فهمیدن اینکه چقد ب حقوق مشتری پایبند ان میکنن
حتی قاب پلاستیکی زیر گلگیرها در مدل صادراتی یه جنس مشبک و خاصه که باعث عدم پاشیدن گل به در و داخل موتور میشه در صورتی که در مدل شابدول عظیمی وطنی قاب پلاستیکی زیر گلگیرها عین پراید پلاستیک صافه
دیگه خبری از حس هیجان و زیبایی شاد کننده در سراتوی سایپا نیست. انگار این ماشین برای غم و اندوه و بدبختی ساخته شده درست مثل شخصیت ما ایرانیها شده که عاشق غم و اندوه و افسردگی و تخدیر هستیم 🙂
بله متاسفانه کیفیت خیلی پایین آوردن بنام خودکفایی گند زدن به سراتو صندلی های سازه گستری و شیشه های ایرانی باطری افتضاح همه اینها 10 درصد خودرو تشکیل میده که لاستیک های بارز که خشک و سواری بدی دارن ضمن اینکه خط ترمز بیشتری ایجاد میکنند هم جزو این 10 درصد هست هرچه هست کیفیت روز به روز کاهش پیدا میکنه نمیدونم چرا کیا موتورز نظارتی براین چرخه واپس گرایی نداره قیمت سراتو روز 4 شنبه رسما 1 ملیون افزایش پیدا کرد که این مورد هم گویای منفعت طلبی بیشتر آقایان هست و به زیان مصرف کننده واقعی البته دلالان شدیف ازین افزایش نهایت بهره همچون گذشته متصور هستند
واقعا چی بگم
به نظر من هنوزم اینکه یه ماشین کره ای توی خط ایران مونتاژ می شه، نکته مثبتی هست.
قبلا در مورد ریو هم همین حرف رو می زدن. رینگاش کوچیکه، پنل صدا گیر حذف شده، امکاناتش خیلی کمه ، ارتفاع از کفش پایین است. اما الان همه می گن ریو ها خیلی عالی و کم مصرف بودن. هر کی داره راضیه…
البته من هم شخصا اگه بخام سراتو 1600 بگیرم، ترجیح می دم رنو فلوئنس دستی بخرم. اما در مورد اتوماتیکش هیچ نظری نمی تونم بدم.
الان حتی پارس خودرو هم که خودروهای لوکس و شاسی بلند می زد داره چینی مونتاژ می کنه که وقتی توشو نگاه می کنی انگار لواشک کشیدن رو صندلیها!!!
به ضخصه معتقدم سراتو تولیدی 2011 رو از نظر ظاهری بیشتر از سراتو 2014 قبول دارم
خداییش شکیل تره
و البته امکاناتی هم که نداره رو با یه مبلغ جزیی میشه گذاشت روش البته امکانات ضروری خیلی از این امکانات که سراتو وارداتی داره عملا فقط تلکه پوله مثل سرد کن گرمکن یا کولباکس و حتی دوربین عقب چون عملا سنسور عقب پوشش میده و گذاشتن دوربین فقط چیزیه که ایرانیا باش حال میکنن و خودروسازای بزرگم معمولا نمیذارن ولی وارد کننده ها خودشون توی دبی روی ماشین به اسم فابریک نصب میکنن
پس سراتو فقط سنسور عقب و سانروف رو کم داره بقیه امکاناتم عملا به درد نمیخوره و البته صندلی برقی و مموری
احسان و سعید عزیز بله و با تمام این صحبت ها هنوز هم مونتاژ یک خودروی کره ای که تا ابن لحظه 90 درصد قطعاتش کره ای هست امری مبارک و مسرت بخش هست در کشوری که زباله های چینی تمام محصولات صنعتی و حتی صنایع دستیش پر کردن
و اما کاش سایه بان همگام با کره جنوبی و آمریکا مدل نیو این خودرو را هم در دستور مونتاژ قرار میداد همونطور که مطلع هستید خط کیا ریو به سراتو تغییر یافته ریویی که هنز سرپاست و با مصرف کم و شتاب بالا طرفداران خاص خودش داره قطعاتش به وفور یافت میشه و عمر بالایی دارن خرابی اونها تقریبا صفر هست و خرجی ندارن .در مورد سراتو همین بس که این سدان سایز کوچک با بک موتور 2000 سیسی و تکنولوژی 2011 تونسته 156.5 اسب بخار قدرت ازین موتور بیرون بکشه اونم با مصرف صدی 7.5 و اما موتور بهینه شده سراتو با قدرت 176 اسب و 2 لیتر بازهم شاهکار هست ولی سایه بان همیشه از مونتاژ این خودرو عاجز هست و ببشتر روی چینی ها مانور میده
خوب داری به بهانه بررسی سراتو ، تبلیغ ریو میکنی!!
“ریو یی که هنوز سرپاست، قطعاتش به وفور یافت میشود، عمر بالایی دارن خرابی اونها تقریبا صفر هست!!! شتاب بالا و مصرف کم! ”
هر کی ندونه فکر میکنه درباره تویوتا کرولا داری حرف میزنی! 🙂
خرابی قطعاتش تقریباً صفر است؟؟؟ ینی ژاپنی ها هم همچین ادعایی نمیکنن!
انصافاً به طرز فجیعی تو کف کره هستیا!!!! آخه آشغالای باب دندون دلالا این همه تبلیغ داره؟؟؟
فکر کنم از طرفدارای جومونگ هم بودی ، نه؟؟ 🙂
اتفاقا تمام ريوهايي كه من ديدم و ميشناسم زياد خراب ميشن . بعلاوه ريو مشكل ترمز داره كه اصلا قوي نيستند و در زمين كمي لغزنده باعث تصادف ميشن.
ریو اونطوریام ماشین خوبی نیست. شتاب ثانویش که اصلاً مالی نیست، ترمزاش همونطور که دوستمون گفتن خیلی ضعیفه، مثه ترمزای پرایده. دنده هاش عین پراید سفته و ضمناً صدای موتورش خیلی آزار دهنده ست.
همین سراتو هم چندان گزینه جذابی نیست ولی کلاً از نظر سان مارتین هر ماشینی که خودش قبلاً داشته یا رویای خریدشو داره به نظرش تو دنیا بهترینه !!!