اخبار خارجیاسلایدشو

تعطیلی دفتر اروپایی گریت وال

گریت وال به دلیل فروش پایین خودروهایش، دفتر مرکزی اروپایی خود در مونیخ آلمان را تعطیل و گسترش فعالیت‌های خود در سایر کشورهای این قاره را متوقف می‌کند.

به گزارش دنده 6 – اوضاع برای شرکت چینی گریت وال در اروپا خوب به نظر نمی‌رسد زیرا این شرکت قصد تعطیلی دفتر مرکزی اروپایی خود در مونیخ آلمان و اخراج کل کارکنان را دارد. البته فروش خودروهای گریت وال در اروپا ادامه خواهد داشت اما توسعهٔ فعالیت‌ها در کشورهای دیگر که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود لغو خواهد شد. این تصمیم به‌احتمال‌زیاد به دلیل فروش پایین خودروهای گریت وال در اروپا گرفته شده است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت مجمو

گریت وال همچنین به دلیل شرایط چالش‌برانگیز بازارهای صادراتی، اخیراً هدف خود برای فروش یک میلیون خودرو خارج از چین را از سال ۲۰۲۵ به ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. دفتر این شرکت چینی در مونیخ در پایان آگوست امسال بسته و تمام ۱۰۰ کارمند آن اخراج خواهند شد. کارکنان دفتر و شرکت‌های همکار قبلاً در جریان این تصمیم قرار گرفته‌اند. البته گریت وال با صدور بیانیه‌ای از تعهد خود به بازارهای اروپایی صحبت کرده است.

در نوامبر ۲۰۲۳، گریت وال از ادغام برندهای اورا و وی در یک برند با نام GWM خبر داد و نام محصولات خود را بر این اساس تغییر داد. در آن زمان، شرکت چینی قصد داشت تا سال ۲۰۲۴ فعالیت‌های خود را به اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، سوئیس، دانمارک، ایسلند و بلغارستان گسترش دهد که اکنون لغو شده است. با تعطیلی دفتر اروپایی شرکت، مدیریت فعالیت‌های اروپایی گریت وال حالا مستقیماً از طریق دفتر مرکزی در چین صورت می‌گیرد. سبد محصولات اروپایی GWM هم‌اکنون شامل هاچ‌بک اورا ۰۳ (فانکی کت سابق) و کراس‌اوورهای وی ۰۳ و وی ۰۵ می‌شود و باید دید سدان اورا ۰۷ طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی در تابستان ۲۰۲۴ راهی بازار اروپا خواهد شد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا