اخبار خارجیاسلایدر

تغییر بزرگ در بی ام و

رئیس طراحی برند ب‌ام‌و به رولزرویس منتقل شده و ازاین‌پس خودروهای شرکت آلمانی توسط دو طراح جدید ارایه خواهند شد که از پولستار و مینی آمده‌اند.

به گزارش دنده 6 – از اول اکتبر تغییر بزرگی در تیم طراحی گروه ب‌ام‌و رخ خواهد داد زیرا هرچند «آدریان ون هویدونک» همچنان رئیس طراحی کل این گروه خواهد بود اما رئیس طراحی برند ب‌ام‌و یعنی «دوماگوی دوکس» از سمت خود کنار خواهد رفت. وی که از آوریل ۲۰۱۹ تیم طراحی برند ب‌ام‌و را رهبری کرده است، به رولزرویس نقل‌مکان خواهد کرد و سکان هدایت تیم طراحی این برند بریتانیایی را در دست خواهد گرفت. بدین ترتیب، خودروهای آیندهٔ ب‌ام‌و توسط دو نفر طراحی خواهد شد.

مسئولیت طراحی خودروهای میان سایز و لوکس این شرکت بر عهدهٔ «ماکسیمیلیان میسونی» خواهد بود یعنی کسی که قبلاً ریاست طراحی پولستار را بر عهده داشته است. وی پس از گذراندن شش سال در برند زیرمجموعهٔ ولوو، وظیفهٔ طراحی بزرگ‌ترین خودروهای ب‌ام‌و و همین‌طور مدل‌های آلپینا را بر عهده گرفته است. خودروهای کامپکت تا میان سایز ب‌ام‌و نیز ازاین‌پس توسط «الیور هایلمر» طراحی خواهند شد که از سال ۲۰۱۷ رئیس طراحی مینی بوده است. وی و تیمش همچنین مسئولیت طراحی خودروهای M را هم بر عهده خواهند داشت. در رأس بخش طراحی مینی، جای هایلمر را «هولگر هامپف» خواهد گرفت که قبلاً رئیس بخش دیزاین‌ورک گروه ب‌ام‌و بود. مدیر طراحی سابق رولزرویس «آندرس وارمینگ» هم حالا بخش دیزاین‌ورک را رهبری خواهد کرد.

دلیل ایجاد این تغییرات در تیم طراحی گروه ب‌ام‌و مشخص است. اگر اخبار خودرو در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی مثل پدال را دنبال کرده باشید، از نظرات منفی در مورد طراحی خودروهای این شرکت آلمانی باخبر هستید. بااین‌حال، آمار فروش داستان متفاوتی را بیان می‌کنند. ب‌ام‌و سال گذشته با فروش ۲,۲۵۲,۷۹۳ دستگاه خودرو، رکورد جدیدی را به ثبت رساند اما آیا بدون طراحی‌های بحث‌برانگیز، این تعداد می‌توانست بیشتر باشد؟ پاسخ این سؤال را هیچ‌گاه نخواهیم فهمید ولی افزایش فروش این شرکت می‌تواند به دلیل عرضهٔ مجموعهٔ گسترده‌ای از مدل‌ها با ترکیبی متنوع از خودروهای درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی باشد که کل بخش لوکس بازار را پوشش داده است. همچنین هرچند شاید روزهایی که ب‌ام‌و خودروی نهایی رانندگی محسوب می‌شد به پایان رسیده باشد اما این شرکت باواریایی همچنان خودروهای پرفورمنسی را با گیربکس دستی عرضه می‌کند.

بااین‌حال، واقعیت غم‌انگیز این است که موفقیت ب‌ام‌و در بازار فروش به خاطر خودروهایی نیست که علاقه‌مندان سنتی به رانندگی را به وجد می‌آورد بلکه بخش عمده‌ای از فروش این شرکت را شاسی‌بلندها به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد خریداران با سلطهٔ نمایشگرهای بزرگ بر کابین خودروهای ب‌ام‌و و حذف کنترل‌های فیزیکی هم مشکلی ندارند. این نشان می‌دهد که ما دیگر بازار هدف ب‌ام‌و نیستیم. منظور از ما کسانی است که با شنیدن نام ب‌ام‌و یاد مدل‌هایی مثل E39 و E46 می‌افتند. همچنین این شرکت برای عرضهٔ مدل‌های سری نئو کلاس خود آماده می‌شود که طراحی‌های کاملاً متفاوتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا