اخبار خارجیاسلایدشو

تمدید قرارداد فرناندو آلونسو با آستون مارتین

مشخص شد: آلونسو نه با ردبول و مرسدس، بلکه با بریتانیایی‌ها همکاری خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 – سرانجام آلونسو به شایعات خاتمه داد و به‌جای ردبول، به آستون‌مارتین پیوست. از زمانی که لوییس همیلتون با خبر پیوستن به فراری، فید خبری فرمول ۱ منفجر کرد و ورشتاپن هم اعلام کرد به‌خاطر تنش میان اعضای تیم از ردبول خارج می‌شود، رنگ دنیای فرمول ۱ تغییر کرد. با این همه، آلونسو هم که تصمیم داشت از میدان مسابقه خداحافظی کند، دوباره به بازی برگشته است.

قرارداد تازه آلونسو چندساله است و تا زمانی که قوانین تازه پیشرانه در سال ۲۰۲۶ معرفی شوند، ادامه دارد؛ درست زمانی که آستون‌مارتین و هوندا دست به دست یکدیگر می‌دهند. این راننده با سابقه فرمول ۱ در این‌باره می‌گوید:

در چند ماه گذشته، حرف و حدیث‌های بسیاری درباره آینده من در فرمول ۱ زده شده است اما امروز خرسندم که اعلام کنم با آستون‌مارتین آرامکو یک قرارداده چند ساله بسته‌ام. ابتدای امسال گفتم که ابتدا تصمیم می‌گیرم مسابقه‌دادن را ادامه بدهم یا نه؟ بعد به انتخاب تیم فکر خواهم کرد. از لحظه‌ای که در سال ۲۰۲۳ به تیم پیوستم احساس آرامش داشتم. تنها در طی ۱۵ ماه به خیلی چیزها دست پیدا کرده‌ایم که شامل رتبه‌ها و نبردهای خاطره‌انگیزی بودند.

از اعتمادی که لارنس، مارتین و مایک به من و لنس داشتند نهایت قدردانی را دارم و برای دستاوردهای آینده‌مان هیجان‌زده‌ام. این تنها آغاز این پروژه محسوب می‌شود و من خوشحالم که بخشی از آن باشم. من در بهترین وضعیت فیزیکی خودم هستم و تشنه رقابت. با گذران این ماجرا و مسیر، من هم با تمام وجود تلاش می‌کنم تا به تیم برتر تبدیل شویم.

به این ترتیب، این راننده ۴۵ ساله که قصد کنارگذاشتن این ورزش را داشت، بار دیگر به میدان باز گشته است. در تاریخ گرندپری، تنها ۴ راننده توانسته‌اند با گذر از این مرز سنی به موفقت برسند. تنها دو سال تا بیستمین سالگرد آخرین عنوان قهرمانی این راننده میان‌سال با رنو در سال ۲۰۰۶ مانده است. «مایک کراک»، سرپرست تیم آستون‌مارتین، می‌گوید:

نگه داشتن آلونسو برای آینده بلندمدت در آستون‌مارتین یک خبر خوش است. ما در ۱۸ ماه گذشته رابطه کاری قدرتمندی را ایجاد کرده‌ایم و عزممان را جزم کرده‌ایم که این پروژه با موفقیت به پایان برسد. ما در چند ماه اخیر به‌طور مداول درحال مذاکره بوده‌ایم و آلونسو هم سر حرفش ماند. وقتی تصمیم گرفت می‌خواهد مسابقه‌دادن را ادامه دهد، ابتدا با ما صحبت کرد. فرناندو نشان داده که به ما باور دارد و ما هم به او باور داریم.

او تشنه پیروزی است، بهتر از همیشه رانندگی می‌کند، بدنش از همیشه روی فرم‌تر است و خود را کاملا وقف آستون‌مارتین آرامکو کرده. این قرارداد چندساله ما را به ۲۰۲۶ می‌رساند؛ زمانی که کارمان را با شریک پیشرانه خود یعنی هوندا آغاز خواهیم کرد. امیدواریم دستاوردها و خاطره‌های بیشتری را با هم رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا