اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تناسبات عجیب و غریب در داج چارجر جدید

داج چارجر دیتونا که اخیرا رونمایی شده، نکات و ویژگی‌های عجیب و غریبی دارد. این خودرو بدون احتساب آینه‌ها، ۲۰۶.۶ اینچ (۵۲۴۷.۹ میلی متر) طول، ۷۹.۸ اینچ (۲۰۲۷.۸ میلی متر) عرض دارد و وزن آن ۲۶۴۸ کیلوگرم است. در حالی که ممکن است از این اعداد، تصوری از بزرگی خودرو داشته باشید، اما به شما کمک می‌کنیم تا بفهمید چقدر واقعاً بزرگ و حجیم است.

این روزها تشخیص تفاوت بین وسیله نقلیه سنگین به دلیل مدرن بودن و خودرویی که حتی با استانداردهای مدرن سنگین است، دشوار است. اما داج چارجر نزدیک به مورد دومی است. با در نظر گرفتن وزن محدود ۲۶۴۸ کیلوگرم این خودروی عضلانی، می‌فهمیم که ۲۴ کیلوگرم سنگین‌تر از شاسی بلند کادیلاک اسکالید ESV مجهز به موتور ۶.۲ لیتری V۸ و دیفرانسیل عقب است.

در همین حال، با طول کلی ۲۰۶.۶ اینچ (۵۲۴۷.۹ میلی متر)، بیش از ۱۵۲ میلی متر از داج چارجر ۲۰۲۳ فاصله دارد. و درست زمانی که این موضوع برایتان عجیب است، باید بدانید که آن سه اینچ (۷۶.۲ میلی‌متر) کشیده‌تر از بی ام و X۷، یکی دیگر از شاسی‌بلندهای ممتاز است!

از طرف دیگر، چارجر ۷۹.۸ اینچ (۲۰۲۷.۸ میلی متر) عرض دارد که آن را در میان ابرخودروها قرار می‌دهد، جایی که عرض برای پایداری بسیار مهم است. به طرز چشمگیری، این خودرو تنها ۰.۰۸ اینچ (۲.۲ میلی متر) باریک‌تر از لامبورگینی آونتادور است.

با وجود این تناسبات غول‌پیکر، داج چارجر دیتونا ۲۰۲۴ قرار است در یک خط مستقیم بسیار زیبا بدرخشد. نسخه Scat Pack این خودرو قادر است با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۳ ثانیه طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا