اخبار خارجی

تولید شاسی بلند برقی AMG با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

برخی رسانه‌ها خبر از برنامه‌ی تولید ابرشاسی بلند برقی AMG با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار داده‌اند.

به گزارش دنده 6 – اگرچه مرسدس بنز تولید شاسی بلند/سدان جنجالی میباخ را لغو کرده اما ظاهراً در حال کار روی یک خودروی اسپرت و کاربردی دیگر است. اتوکار می‌گوید بازوی پرفورمنس ژرمن‌ها یعنی AMG مشغول توسعه یک شاسی بلند برقی ویژه با قدرتی چهار رقمی است و آن را در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد. ظاهراً این خودرو هیچ ارتباطی با محصولات فعلی مرسدس بنز ندارد زیرا از پلتفرم جدید AMG.EA استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود ابعاد شاسی بلند برقی AMG تقریباً مشابه ویژن AMG خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود طول کلی آن به حدود ۵۰۰۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری‌اش به حدود ۳۰۰۰ میلی‌متر برسد. ابعاد بزرگ شاسی بلند موردبحث باعث خواهد شد ژرمن‌ها رقیبی بزرگ برای محصولاتی همچون لوتوس الترا و شاسی بلند جدید و سه ردیفه پورشه دست و پا کنند. همچنین این خودرو می‌تواند رقیب غیرمستقیم بی ام و XM پلاگین هیبرید باشد.

اتوکار انتظار دارد AMG پیش‌نمایش خودروی یاد شده را با یک کانسپت متمایز در ماه‌های پیش رو انجام دهد و سپس نسخه نهایی آماده تولید معرفی شود. هنوز مشخص نیست که این شاسی بلند از چند موتور برقی استفاده خواهد کرد اما حداقل دو موتور برقی در آن وجود خواهد داشت چراکه قرار است خودرویی چهار چرخ محرک متولد شود. اتوکار خاطرنشان می‌سازد قدرت ترکیبی این موتورها فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود. این مجله بریتانیایی خبر یاد شده را به نقل از منبع نزدیک به AMG ذکر کرده است. همچنین گفته می‌شود شاسی بلند برقی ژرمن‌ها سطح کاملاً جدیدی از توانایی‌های کشش متغیر را ارائه خواهد کرد.

این محصول که فعلاً نامی ندارد می‌تواند به عنوان شاسی بلند معادل ویژن AMG مطرح باشد، خودرویی که جانشین برقی AMG GT چهار درب کوپه است. سدان ویژن AMG اولین محصول پرفورمنس و خاص AMG از زمان SLS AMG الکتریک درایو به شمار می‌رود چراکه مدل‌های EQ اسپرت تنها نسخه‌های قوی‌تر از مدل‌های استاندارد مرسدس بنز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا