اخبار خارجیاسلایدشو

تولید مشترک پیشرانه‌های رنو و جیلی

رنو و جیلی با تأسیس یک شرکت مشترک به نام هورس به دنبال تولید پیشرانه‌های درون‌سوز جدید هستند.

به گزارش دنده 6 – این شرکت که در لندن مستقر شده است ۵ میلیون پیشرانه در سال تولید خواهد کرد تا علاوه بر دو شرکت یاد شده تأمین قوای محرکه ولوو و نیسان را نیز بر عهده بگیرد. کمپانی جدید هورس می‌خواهد پیشتاز جهانی توسعه، ساخت و تأمین بهترین پیشرانه‌های هیبریدی، بنزینی و دیزلی باشد چراکه برندهای زیرمجموعه رنو و جیلی به دنبال هیبریدی و برقی کردن سبد محصولات خود هستند.

همچنین شرکت مشترک رنو و جیلی به دنبال توسعه پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی کم‌مصرف‌تر است چراکه برندهای رقیب در پاسخ به کند شدن رشد فروش خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خود روی قوای محرکه با آلایندگی پایین را افزایش داده‌اند. برای مثال شرکت تویوتا چند روز پیش نسل بعدی پیشرانه‌های خود را که می‌توان در محصولات هیبریدی و دیگر خودروهای پاک‌تر بکار برد معرفی کرده است. بی وای دی نیز پنجمین نسل قوای محرکه پلاگین هیبریدی خود را با مصرف سوخت کمتر رونمایی کرد. رنو و جیلی با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند:

ترکیب تکنولوژی‌های مختلف در قوای محرکه امری ضروری است تا بتوان به کاهش انتشار کربن در دنیا دست یافت زیرا انتظار می‌رود بیش از نصف خودروهای تولیدی تا سال ۲۰۴۰ همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده کنند.

این جوینت ونچر ۵۰-۵۰ یکی از عوامل کلیدی در استراتژی رنو برای رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر است. فرانسوی‌ها می‌خواهند با همکاری دیگر شرکت‌ها هزینه‌های خود را کاهش داده و به بازارهای جدید دسترسی داشته باشند. رنو با تشکیل شرکت مشترک هورس به دنبال تمرکز روی خودروهای برقی است. این برنامه یکی از اضلاع استراتژی مهم رنو برای بازسازی و احیای ساختار خود است. جیلی نیز می‌خواهد با چنین همکاری‌هایی به بازارهای خارج از چین دست پیدا کند. این خودروساز قبلاً همکاری با مرسدس بنز برای تولید پیشرانه‌های بنزینی هیبریدی را اعلام کرد و بخشی از سهام مرسدس را نیز خرید.

همان‌طور که گفته شد مقر شرکت هورس در لندن قرار دارد و علاوه بر پیشرانه‌های رنو و جیلی، قوای محرکه سایر شرکت‌ها را نیز تأمین خواهد کرد. انتظار می‌رود درآمد سالانه هورس به حدود ۱۶ میلیارد دلار برسد و در سال حدود ۵ میلیون پیشرانه را تولید کند. ماتیاس جیانینی به عنوان مدیرعامل هورس و دانیل لی مدیرعامل هلدینگ جیلی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره ایفای نقش خواهند کرد. جیانینی مدیر فروش اسبق ویتسکو است که یکی از زیرمجموعه‌های کانتیننتال به شمار می‌رود. منابع مطلع گفته‌اند این جوینت ونچر از چندی پیش تأسیس شده اما صدور مجوزهای نهایی آن در چین حداقل سه بار تعویق افتاده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا