اخبار خارجیاسلایدر

تولید نسل جدید میتسوبیشی پاجرو با پلتفرم نیسان پاترول 2025

نیسان ژاپن تائید کرد در حال گفت‌وگو با میتسوبیشی به منظور استفاده از پلتفرم پاترول ۲۰۲۵ برای تولید نسل جدید پاجرو است.

به گزارش دنده 6 – ژاپنی‌ها برای احیای آفرود نمادین پاجرو از شریک هم‌وطن خود یعنی نیسان کمک می‌گیرند. مدیر برنامه‌ریزی ارشد نیسان در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه در رویداد معرفی پاترول جدید به رسانه‌ها گفته که گفت‌وگوهایی بین دو طرف صورت گفته اما نیسان درباره به اشتراک گذاشتن تکنولوژی‌های خود تأمل می‌کند. او می‌گوید:شما درباره توافق با یک شرکت دیگر برای استفاده از پلتفرم GT-R یا پاترول چه‌کاری انجام می‌دهید؟

فرانسیس بیلی ادامه می‌دهد:

پاترول متعلق به نیسان است و جزو محصولات کلیدی آن به شمار می‌رود. پاترول DNA اصلی کمپانی را به همراه دارد. با اینکه گفت‌وگوهایی وجود دارد اما فعلاً چیزی قطعی نشده است. البته ما می‌توانیم پلتفرم پاترول را بفروشیم اما همه‌چیز به قیمت و چگونگی فروش آن بستگی دارد.
پاترول ۲۰۲۵ اولین شاسی‌بلند بزرگ نیسان با طراحی نردبانی در ۱۴ سال اخیر است. همان‌طور که می‌دانید تولید میتسوبیشی پاجرو که ابعاد کوچک‌تری دارد در سال ۲۰۲۱ و پس از ۱۵ سال حضور در خط تولید پایان یافت. از همان زمان توقف تولید پاجرو شایعاتی درباره همکاری میتسوبیشی با نیسان برای استفاده از پلتفرم‌های مشترک به منظور کاهش هزینه‌ها و تولید نسل جدید چاچرو به عنوان یک شاسی‌بلند آفرودر به گوش رسید اما چیزی به‌صورت رسمی تائید نشد.میتسوبیشی و نیسان قبلاً از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های مشترک در شاسی‌بلندهای میان سایز اوت لندر و ایکس تریل استفاده کرده‌اند و همچنین نسل جدید ناوارا نیز با زیرساخت تریتون تولید خواهد شد. انتظار می‌رود روابط دو طرف عمیق‌تر نیز شود چراکه نیسان و میتسوبیشی در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس یک کارخانه در آمریکا برای تولید مشترک خودروهای پلاگین هیبریدی هستند. با این کار میتسوبیشی خواهد توانست بدون صرف هزینه‌های سنگین توسعه، خودروهای برقی خود را بسازد. البته مدیر نیسان تأکید دارد پاترول محصولی نمادین برای این شرکت است و شاید به اشتراک گذاشتن پلتفرم آن ایده خوبی نباشد:

پلتفرم پاترول به خودروی کلاس B یا C تعلق ندارد بلکه مخصوص خودرویی پرچم‌دار است. ما گفت‌وگوهایی درباره استفاده پاجرو از پلتفرم پاترول داشته‌ایم اما چیزی تائید نشده است. این یک بحث پیچیده خواهد بود.

رسانه‌ها در ادامه از آقای بیلی درباره نتایج این مذاکرات پرسیده‌اند اما او ترجیح داده پاسخ دقیقی ندهد:من به این سؤال پاسخ نمی‌دهم و نمی‌گویم که مذاکرات ادامه دارد یا خیر اما پیام من این است که پاترول عصاره وجودی کمپانی ماست و بحثی درباره آن وجود ندارد. به اشتراک گذاشتن پلتفرم این خودرو واقعاً سخت خواهد بود.
ایوال اسپینوزا نایب‌رئیس استراتژی تولید نیسان نیز اظهار می‌دارد پاترول سطح بالا هماهنگی خوبی با فلسفه تولید میتسوبیشی ندارد. او خاطرنشان می‌سازدهر چیزی که شریک ما بخواهد در دسترس داشته باشد برایش فراهم است؛ اما مواردی همچون کلاس خودرو، جایگاه و قیمت آن احتمالاً با میتسوبیشی همخوانی ندارد.

برای یادآوری باید گفت قیمت پاترول فعلی از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود و بنابراین جزو شاسی‌بلندهای بزرگ نسبتاً گران‌قیمت است. انتظار می‌رود نسل جدید پاترول به خاطر تحول اساسی در همه زمینه‌ها با قیمت بیشتری عرضه شود. پاجرو هم زمانی که با بازار خداحافظی کرد قیمت حدود ۴۳ هزار دلاری برای مدل سفارشی فاینال ادیشن ۲۰۲۱ داشت. این خودرو ابعاد کوچک‌تری نسبت به پاترول داشته و رقیب تویوتا پرادو محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا