اخباراخبار خارجیاسلایدر

تویوتا اف جی کروزر با پیشرانه‌های بنزینی و هیبرید به بازار بر می‌گردد

تویوتا پس از معرفی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴، برای اف جی کروزر جدید برنامه دارد. این شاسی بلند به‌زودی با موتورهای بنزینی و هیبرید بر خواهد گشت.

به گزارش دنده 6 – تابستان گذشته تویوتا با معرفی لندکروزر مدل ۲۰۲۴ (نسل جدید لندکروزر پرادو موسوم به سری ۲۵۰) برای بازار آمریکای شمالی، بین پر سر و صداترین اخبار خودرو جایی برای خود باز کرد. این خودروساز ژاپنی شاسی بلند پرطرفدار خود را که مدتی با بازار ایالات متحده خداحافظی کرده بود، با شکل و شمایل متفاوتی به این منطقه برگرداند. در جریان رویداد رسمی رونمایی از این ساخته جدید ژاپنی‌ها هم تصویر ناواضح دو شاسی بلند دیگر روی پرده به نمایش در آمد و یکی از آن‌ها شاسی بلند جمع و جوری با طراحی مربعی بدنه بود که به نظر می‌رسد نسل جدید اف جی کروزر باشد. حالا گزارش جدیدی از عرضه FJ Cruiser جدید با پیشرانه‌های بنزین‌سوز و هیبرید خبر می‌دهد.

تویوتا اف جی کروزر نسل جدید در راه بازار

 

بنا به گزارش مجله ژاپنی «بست کار» (Best Car)، تویوتا تصمیم به عرضه نسخه جدیدی از لندکروزر گرفته است که در رده پایین‌تری از سری‌های 250 و 300 قرار می‌گیرد. این نسخه جدید از این شاسی بلند محبوب همان مسیر سری 250 را در طراحی دنبال می‌کند و از لحاظ اندازه هم تقریباً تفاوتی با کرولا کراس نخواهد داشت؛ به همین خاطر، بهتر است اشاره کرد که کرولا کراس به‌عنوان یک کراس اوور کامپکت 4472 میلی‌متر طول، 1826 میلی‌متر عرض و 1648 میلی‌متر ارتفاع دارد.

البته هرچند کرولا کراس ساختار یونی‌بادی یکپارچه مرسوم بین کراس اوورهای امروزی را دارد، محصول جدید تویوتا یعنی همان اف جی کروزر جدید به شکل بدنه روی فریم ساخته می‌شود. در واقع، تویوتا برای ساخت این اس یو وی از نسخه کوتاه‌ شده معماری GA-F استفاده می‌کند که پیش‌تر سری‌های 250 و 300 بر پایه آن توسعه پیدا کرده‌اند.

به‌جز این، نکته حائز اهمیتی دیگری هم درباره تویوتا اف جی کروزر نسل جدید که برخی از شنیده‌ها حکایت از انتخاب نام «لند هاپر» (Land Hopper) برای آن دارند به اشتراک گذاشته شده است. در گزارش مجله ژاپنی مذکور همچنین به این موضوع اشاره شد که این شاسی بلند به‌جای اینکه قوای محرکه تمام الکتریکی داشته باشد، با پیشرانه‌های هیبرید و بنزینی به بازار راه پیدا خواهد کرد؛ این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای آن دسته از آفرودبازهای عاشق و شیفته سری لندکروزر است.

تصمیم تویوتا برای عدم عرضه اف جی کروزر با پیشرانه تمام برقی جای تعجب دارد؛ چون کانسپت «کامپکت کروزر» (Compact Cruiser) که اولین بار در جریان رویداد ویژه تویوتا و لکسوس برای خودروهای برقی خود به نمایش گذاشته شد، از پیشرانه برقی بهره می‌بُرد. کامپکت کروزر کانسپت جالبی است که می‌توان آن را بچه‌لندکروز نامید و اگر نسبت به آن کنجکاوید، می‌توانید نگاهی به تصاویر جدید تویوتا کامپکت کروزر داشته باشید که در گجت نیوز هم به پوشش آن‌ها پرداختیم.

کانسپت تویوتا کامپکت کروزر - Compact Cruiser

مجله بست کار اشاره کرده است که امکان عرضه یک نسخه بدون آلایندگی/الکتریکی از FJ Cruiser جدید ظرف چند سال آینده وجود دارد. در هر صورت، در ابتدا صرفاً نسخه‌های بنزینی و هیبرید از این خودرو اس یو وی به عرضه می‌رسند. حتی این مجله مدعی است که این خودرو شاید با موتورهای بنزینی و هیبرید 1.8 لیتریِ کرولا کراس در دسترس قرار بگیرد. همچنین احتمال داده می‌شود که موتور بنزین‌سوز 2 لیتری یا هیبرید 2.5 لیتریِ تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۴ برای آن در نظر گرفته شود.با تمام این اوصاف، در مقطع کنونی مشخص نیست که در چه زمانی رسماً از نسل جدید تویوتا اف جی کروزر رونمایی می‌شود. حالا اگر فرض کنیم که تویوتا همان الگو سنچوری جدید شاسی بلند را برای معرفی اف جی کروزر جدید در نظر می‌گیرد، باید انتظار معرفی آن در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2024 را داشت. بست کار هم می‌گوید تویوتا این شاسی بلند را در نمایشگاه خودرو ژاپن (Japan Mobility Show) که از 3 تا 14 آبان برگزار می‌شود به نمایش خواهد گذاشت و نهایتاً در نیمه دوم 2024 اقدام به عرضه رسمی آن خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا