اخبار خارجیاسلایدر

تویوتا پریوس رکورد مصرف سوخت را شکست

این کوپه هیبریدی موفق شد به مصرف ۲.۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند.

به گزارش دنده 6 – پریوس یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین خودروهای هیبریدی بازار بین‌المللی به شمار می‌رود که هنوز هم با قدرت تمام مسیر پیشرفت را طی می‌کند. این خودرو آنقدر پرفروش بوده که تویوتا در هر نسل آن یک فناوری تازه را به کار می‌برد و تلاش می‌کند تا همان فرمولاسیون موفق پیشین را به شکلی به‌روزتر به دست مشتریان برساند.

نسخه LE این خودرو در آخرین تلاشش برای افتخارآفرینی برای شرکت تویوتا مسیری معین را برای شکستن رکورد گینس پیمود. راننده این خودرو، «وین گردس»، از ساختمان شهرداری لس‌آنجلس کار خود را آغاز کرد و با پیمودن تمام پهنه غرب تا شرق ایالات‌متحده، خود را به ساختمان شهرداری نیویورک رساند.  این خودرو با پیمودن هزاران کیلومتر مسیر جاده‌‎ای و شهری، رکورد مصرف سوخت ترکیبی ۲.۵۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد که رقمی تحسین برانگیز محسوب می‌شود.

جالب‌توجه آن است که تصمیم بر آن بوده که از نسخه استاندارد پریوس در این تست استفاده شود تا توان و بهینگی بالایش به‌خوبی هویدا باشد؛ هر چند نسخه پایه این خودرو هم در مقایسه با خودروهای هیبریدی دیگری چون لکسوس RX450h+ مصرف سوخت بهتری دارد. سدان کوچک تویوتا به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وقتی موتورهای الکتریکی هم به کمک آن بیایند، خروجی به ۱۹۰ اسب بخار قدرت افزایش پیدا می‌کند که نهایتا از طریق یک جعبه‌دنده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تویوتا اعلام کرده که راننده خودروی آزمایش فشار چندانی به خودرو وارد نمی‌کرده و برای حرکت از حالت ایستاده، به آرامی پا را روی پدال گاز می‌فشرده و از فشارهای ناگهانی روی گاز هم خودداری کرده که در درازمدت روی مصرف سوخت آن تاثیری مثبت داشته است. کاهش سرعت با برداشتن پا از روی پدال گاز در فاصله‌ای دورتر، حرکت آهسته‌تر پس از سبزشدن چراغ راهنمایی و درکل، رفتار نرم و ملایم با پدال گاز باعث بهبود عملکرد سوختی خودرو می‌شود. البته که این رفتار باید شامل ترمز هم بشود. اگر این دسته از رفتارهای رانندگی در کسی نهادینه شود، احتمال وقوع حادثه هم برایش کاهش پیدا می‌کند. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا