اخبار خارجیاسلایدر

تویوتا GR یاریس ۲۰۲۴ با ۳۰۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک معرفی می‌شود

طبق گزارش نشریه‌ای ژاپنی، نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا GR یاریس پاییز امسال با پیشرانهٔ قوی‌تر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک رونمایی خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – تویوتا در حال کار روی نسخه‌ای داغ‌تر از GR یاریس است. به گفتهٔ مجلهٔ معتبر ژاپنی بست کار، نسخهٔ بروز شدهٔ این هاچ‌بک اسپرت ساب‌کامپکت پاییز امسال با پیشرانهٔ قوی‌تر معرفی خواهد شد. همچنین گفته شده GR یاریس جدید نسبت به نسخهٔ کنونی که اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد، تغییراتی جزئی را تجربه خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، تولید این نسخهٔ جدید از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

منابع داخلی تویوتا به بست کار گفته‌اند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس تقویت خواهد شد تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این به معنای افزایش ۲۸ اسب بخاری نسبت به یاریس GRMN خواهد بود که ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌عنوان نسخه‌ای خاص بازار ژاپن معرفی و فقط در ۵۰۰ دستگاه ساخته شد. بااین‌حال، گشتاور GR یاریس جدید هنوز ۲۰ نیوتن متر از یاریس GRMN کمتر خواهد بود.

پیشرانهٔ قوی‌تر اما ظاهراً تنها تغییری نیست که تویوتا در GR یاریس مدل ۲۰۲۴ اعمال خواهد کرد زیرا گفته شده این خودرو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم مجهز خواهد شد. البته این موضوع خیلی عجیب نخواهد بود زیرا پروتوتایپ GR یاریس اتوماتیک در مارس ۲۰۲۲ در مسابقات رالی تویوتا گازو ریسینگ به نمایش درآمد. به گفتهٔ گزارش مذکور، این گیربکس از نوع سنتی مبدل گشتاوری خواهد بود و به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مجهز می‌شود.

دیگر تغییرات این هاچ‌بک داغ کوچک نیز شامل تجدیدنظر در تعلیق و ترمزها، افزایش استحکام بدنه، سپرهای جدید و اسپویلر بزرگ‌تر خواهد بود درحالی‌که در داخل هم نمایشگر بروز شده‌ای از GR کرولا قرض گرفته می‌شود. البته طبیعتاً این تغییرات هزینه دارد و گفته شده قیمت GR یاریس جدید افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا